به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۷۸۴۱۵

مونتاژ خودروهای جدید چینی در ایران/تصاویر

گروه اقتصادی: خط تولید خودروهای جدید خودروساز چینی "برلیانس" روز سه شنبه در گروه خودروسازی سایپا به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.
شرکت خودروسازی سایپا که دومین شرکت بزرگ خودروسازی در ایران به شمار می رود روز سه شنبه با همکاری شرکت خودروسازی « برلیانس Brilliance »‌ چین دو خط تولید جدید راه اندازی کرد.



یو یوآنهای Yu Yuanhai مدیر پروژه شرکت خودروسازی برلیانس در ایران گفت سایپا و یک شرکت وابسته به آن یعنی پارس خودرو با شرکت برلیانس در زمینه تولید و بازاریابی دو مدل خودرو سواری کوچک « اچ 230 و اچ 330 » و انواع هاچ بک آن توافق کرده اند.



وی افزود سایپا قصد دارد در نخستین سال همکاری دو طرف حدود 30 هزار دستگاه خودرو از این نوع تولید کند. این در حالی است که این خطوط تولید که با حمایت فنی شرکت برلیانس راه اندازی شده از ظرفیت تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودرو برخوردار است.



یو تصریح کرد برلیانس قطعات و فناوری تولید این خودروهای سواری را در اختیار سایپا قرار می دهد.


کارگران ایرانی در یک کارخانه سایپا در حدود 15 کیلومتری غرب تهران به همراه مهندسان چینی درحال تولید خودروهای سواری اچ 230 هستند. مدل اچ 330 نیز در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد.



جائو یان Zhao Yan سخنگوی پروژه برلیانس در ایران گفت قیمت مدل های اچ 230 و اچ 330 بین 11 تا 16 هزار دلار است و به نظر می رسد بازار این خودرو در ایران امیدوار کننده باشد زیرا حتی پیش از رونمایی از خطوط تولید ، بیش از پنج هزار دستگاه از این خودروها پیش فروش شد.



سازمان بین المللی تولید کنندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد ایران سال گذشته حدود یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید کرد.



ایران خودرو و سایپا دو تولید کننده اصلی خودرو در ایران هستند که بیش از 90 درصد از کل تولید خودرو در این کشور به آنها تعلق دارد. یو گفت ایران با بازار گسترده و زیرساخت تولید قوی خود فرصتی بزرگ برای خودروسازان چینی است.






پیش از شرکت برلیانس ، دیگر شرکت های خودروسازی چینی از جمله چری ، لیفان ، ام وی ام در ایران فعالیت داشته اند.
مرجع : فارس