به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۵۰۵۰۵
هفته دوم ليگ برتر؛ مشکل زمين هاي ناهموار

پرسپوليس - فولاد حساس‎ترين بازي هفته

گروه ورزشي: ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشيني سپاهان در حالي وارد هفته دوم مي‌شود که چهار بازي ابتدايي تعادلي را در ميزان قدرت و شانس نتيجه گيري 8 تيم نشان مي‌دهد.
پرسپوليس - فولاد حساس‎ترين بازي هفته
* پرسپوليس و فولاد مهمترين بازي اين هفته ليگ برتر است که در ورزشگاه غدير برگزار مي شود. پرسپوليس سال گذشته در بازي رفت با بردي پرگل زمين را ترک کرد اما در بازي برگشت فولاد 2-1 پرسپوليس را برد تا به قهرماني نزديک شود. پرسپوليس وقتي در بازي رفت سال گذشته فولاد خوزستان را در تهران سه يک برد هيچگاه باور نداشت که در پايان فصل زير سايه قدرت و قهرماني تيم خوزستاني قرار گيرد. شايد فولادي ها هم اين مساله را باور نداشتند.

پرسپوليس در دو بازي متوالي برابر فولاد خوزستان ناکام بوده است. دو ناکامي متوالي که حاصل آن از دست رفتن دو جام قهرماني ليگ و حذفي کشور بوده است. در مسابقات ليگ اگر پرسپوليس در بازي برگشت برابر اين حريف گل دقيقه 89 را نمي‌خورد قهرمان ليگ مي‌شد و در جام حذفي اگر برابر اين حريف در ضربات پنالتي مغلوب نمي‌شد با توجه به برنامه ادامه کارش مي‌توانست قهرمان شود. بعد از اين دو بازي دو تيم بار ديگر در اهواز به مصاف هم مي‌روند و با توجه به شکست فولاد در بازي اول و اعتقاد ذهني مدافع عنوان قهرماني براي آغاز سلسله مراتب موفق به شيوه سال گذشته و بازي نه چندان خوب سرخپوشان در هفته اول نتيجه پيروزي براي فولاد يا مساوي محتمل به نظر ميرسد.

اين چند بازي نه چندان خوب براي سرخپوشان پايتخت که با کسب نتايج بد توام شده براي پرسپوليس خاطره تلخ پنج بازي متوالي در سالهاي 83 و 84 را در اذهان زنده مي‌کند. در آن پنج بازي متوالي پرسپوليس با چهار باخت و يک مساوي برابر فولاد خوزستان متوقف شد. قهرمان و نايب قهرمان ليگ سيزدهم در دومين هفته ليگ چهاردهم انگيزه هاي بسيار براي موفقيت دارند، مضافا بر اين که سال گذشته علي دايي برابر ملوان که هدايتش را اسکوچيچ بر عهده داشت نتايج شايسته اي دريافت کرده و برابر سرمربي کروات عاقبت به خير شده بود.

* گسترش فولاد در زمين خود سپاهان را به مصاف مي طلبد که ميزباني گسترش و قدرت سپاهان تعادلي منطقي را در اين بازي به تصوير مي کشد؛ تازه اين در شرايطي است که هردو بازي اين دو تيم در ليگ گذشته با تساوي به اتمام رسيده است . گسترش فولاد اين است که اين تيم در 5 ديدار اخير خود که شامل ديدارهاي دوستانه هم مي شود شکستي را تجربه نکرده است.

*پيکان و سايپا، نماينده هاي دو غول خودروسازي ايران با مربيان تئوري گرايشان، شانس زيادي براي تساوي دارند. پيکان که پس از دوسال به ليگ برتر بازگشته، در آخرين مصاف با سايپا از اين تيم 2-1 شکست خورده است، درست مثل بازي رفت همان سال. نبرد جلالي و ابراهيم زاده از بازي هاي جذاب اين هفته است.

* نفت و راه آهن حريفان هفته اول قدرت هاي سنتي پايتخت؛ پرسپوليس و استقلال اندکي در توان بازي تفاوت دارند و آنچه هفته اول نشان داده است قدرت بيشتر نفت است اما انگيزه هاي راه آهن که هفته اول مسابقه اش را به استقلال واگذار کرد دستکم گرفتني نيست. بازي آخر اين دو تيم در فصل گذشته با گل مجتبي شيري با نتيجه 3-1 به سود نفت تمام شد تا نفت هردوبازي مقابل راه آهن را برده باشد. شيري امسال به عنوان آخرين خريد به راه آهن برگشته است.

محروميت نفت مسجد سليمان بخشيده شد

 طي اعلام سازمان ليگ جريمه باشگاه نفت مسجدسليمان بخشيده شد و اين ديدار با حضور تماشاگران در ورزشگاه شهيد بهنام محمدي مسجدسليمان برگزار مي شود. تيم فوتبال نفت مسجدسليمان روز جمعه 17 مرداد از ساعت 19:30 در ورزشگاه شهيد بهنام محمدي از پديده خراسان ميزباني مي‌کند.

هفته دوم ليگ و مشکل زمين هاي ناهموار

هقته دوم مسابقات ليگ با انجام 4 بازي در شهرهاي اهواز، تهران و تبريز شروع ميشود؛ مسابقات ليگ همواره پر از زشتي و زيبايي هايي است که در هر دو صورت جذاب مي‌نمايد. آنچه از زشتي هاي آغاز ليگ مي‌توان گفت زمين هاي نه چندان خوب ورزشگاه هاي ليگ حرفه اي است. در گذشته وقتي مسابقات از تابستان شروع ميشد، جذاب ترين تصوير را در چمن بسيار سبز و مسطح و موکت‎گونه‌ي استاديوم آزادي و امجديه سابق مي‌ديديم اما زمين هاي ليگ در شروع کار چنين نبوده است.

مسابقه تبريز در زمين اختصاصي گسترش فولاد برگزار خواهد شد، هرچند امسال هنوز شاهد برگزاري هيچ ديداري در اين ورزشگاه نبوده ايم؛ اما بر اساس آنچه از سال گذشته در ذهن داريم تنها زمين شايسته و با کيفيت بازي‌هاي فردا همين ورزشگاه است. از زمين ورزشگاه غدير اهواز در شرايطي براي ليگ امسال رونمايي مي‌شود که واگذاري به فدراسيون موتورسواري براي کسب درآمد ببيشتر متاسفانه نتايج شايسته اي را براي حفظ کيفيت زمين چمن به بار نداشته است. ورزشگاه تختي تهران هم سالهاست که فاقد کيفيت لازم براي برگزاري مسابقات است و تراکم بافت خاک رس، فقدان سيستم زه کشي و بذر نامرغوب استاديوم تختي را براي برگزاري يک بازي باکيفيت ناتوان نشان مي‌دهد.