به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۷۱۳۹۵
نتايج يك تحقيق نشان داد؛

دادستان آرژانتين به قتل رسیده است

گروه بين الملل: یک گروه کارشناسی در آرژانتین تایید کرد آلبرتو نیسمن، دادستان ویژه رسیدگی به پرونده انفجار در مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس به قتل رسیده است.
دادستان آرژانتين به قتل رسیده است
همسر پیشین آلبرتو نیسمن، دادستان ویژه رسیدگی به پرونده انفجار آمیا (مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دادستان نیسمن نه تصادف و نه خودکشی کرده است. او را به قتل رسانده‌اند. قاضی ساندرا آرویو سالگادو دراين باره نتیجه تحقیقات یک گروه کارشناسی پیرامون مرگ وی را اعلام کرد و گفت کارشناسان در تحقیقات‌شان تنها به این نتیجه رسیده‌اند که نیسمن بدون تردید قربانی یک توطئه شده است. قاضی ساندرا آرویو سالگادو، همسر پیشین نیسمن، بررسی دلایل مرگ نیسمن را به گروهی از کارشناسان واگذار کرده و از آنها خواسته بود نتیجه تحقیقات‌شان را اطلاع دهند.

تحقیقات رسمی دادستانی آرژانتین نیز گرچه تاکنون به این نتیجه رسیده که آلبرتو نیسمن خودکشی کرده، اما ویویانا فَین، دادستان مسئول پرونده قتل نیسمن اعلام کرده که احتمال قتل نیسمن نیز وجود دارد. در جریان بمب‌گذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس (آمیا) در سال ۱۹۹۴ میلادی ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. آلبرتو نیسمن، از سال ۲۰۰۴ دادستان ویژه رسیدگی به این پرونده بود.

جسد آلبرتو نیسمن، دادستان ویژه رسیدگی به پرونده مرکز یهودیان آمیا روز۲۸ دی در منزلش کشف شد. نیسمن را در وان حمام منزل خود در حالی که گلوله‌ای به سرش شلیک شده و کنارش تپانچه‌ای قرار داشت، یافتند. او قرار بود در پارلمان آرژانتین حاضر شود و در مورد پرونده آمیا و اتهاماتی که مطرح کرده بود توضیح دهد.
مرجع : دويچه وله