به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۳۸۹۹۶

«فشار خون» را با این گیاه کاهش دهید

گروه سلامت: رئیس مرکز آموزش جامعه گیاه درمانی ایران گفت: خاکشیر به دو شکل ریز و بزرگ وجود دارد که مصرف آن در درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های مختلف از جمله فشار خون اثر گذار است.
«فشار خون» را با این گیاه کاهش دهید
محسن بیگدلی‌ افزود: خاکشیر گیاهی دارویی است که به دو شکل کوچک و ریز و بزرگ‌تر وجود دارد، نوع ریز خاکشیر رنگ مایل به سرخی و طعم اندکی متمایل به تلخی دارد. وي به نوع بزرگ‌تر اشاره کرد و گفت: رنگ سرخ مایل به تیرگی دارد و در دو نوع به صورت خودرو و در صحرا‌ها و باغ رویش دارند. این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه که از خاکشیر برای درمان حصبه استفاده می‌شود اظهار داشت: از این دانه‌های ریز برای خروج خلط سینه و ریه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبع خاکشیر گرم است، تصریح کرد: بر خلاف داشتن این طبع، ‌عامل کاهش دهنده فشار خون نیز می‌شود ولی این نکته را باید در نظر داشته باشیم که مصرف آن در افرادی که با کاهش فشار خون مواجه هستند با احتیاط باشد. بیگدلی با اشاره به مسمومیت کودکان گفت: برای رفع مسمومیت کودکان با غذا، جوشانده نیم گرم خاکشیر به همراه آب جوش آن، باعث حالت تهوع در کودک شده و مواد سمی خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: ضماد خاکشیر برای دردهای مفصلی التهابات پوستی و عضلانی، رفع زخم‌ها، جراحات و ورم‌ها مفید است برای مصرف خاکشیر کوبیده شده را به شکل نیمه مرطوب روی پارچه گذاشته و سپس روی موضع مورد نظر قرار داده می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران