به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۵۲۶۶۶
اوباما: از میان بردن داعش آسان و سریع نيست

آمريكا به انتظار مجوز سوریه نخواهد ماند

گروه بين الملل: رئیس جمهور آمریکا متعهد به مجازات تروريست هاي گروه دولت اسلامی داعش شد که اقدام به کشتن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی کردند.
آمريكا به انتظار مجوز سوریه نخواهد ماند
باراک اوباما افزود: نابودی این گروه تندرو در عراق و سوریه، آسان نیست. هنگامی که اوباما در حال سخنرانی بود، ایالات متحده پهپادهای تجسسی خود را بر فراز سوریه به پرواز در آورده بود. این اقدام در پی مطرح شدن احتمال انجام حملاتی هوایی علیه مواضع داعش در سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی صورت می گیرد.

اوباما که در کنفرانس کهنه سربازان آمریکایی در چارلوت در کارولینای شمالی سخنرانی می کرد، اظهار داشت: «آمریکا فراموش نمی کند. صبرمان زیاد است. عدالت اجرا خواهد شد.»اوباما که پیشتر فرمان حمله به مواضع داعش در شمال عراق را صادر کرده بود گفت هر اقدام ضروری برای مجازات کسانی که آمریکایی ها را اذیت می کنند، انجام خواهد داد.او افزود: «ریشه کن کردن سرطانی همچون دولت اسلامی، آسان و سریع نخواهد بود.» اين در حالي است كه چنانچه آمریکا اقدام به حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه کند، بخشی دیگر به جنگ های داخلی سوریه افزوده می‌شود که اوباما تا‌کنون در برابر ورود به آن مقاومت کرده است.

آمريكا به انتظار مجوز سوریه نخواهد ماند
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اظهارات ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه كه گفته بود: هرگونه حمله هوایی به مواضع داعش در این کشور، باید با دولت سوریه هماهنگ شود؛گفت: هیچ نیتی برای هماهنگی با دولت سوریه بر سر چگونگی مقابله با گروه داعش وجود ندارد.

جاش ارنست افزود: «برپایه سیاست آمریکا، نظام بشار اسد را رهبری برای سوریه نمی دانیم. هیچ نیتی برای تغییر این سیاست یا هماهنگی با نظام اسد نداریم.چراكه واشینگتن رژیم سوريه را که مسوول جنگ داخلی این کشور است، به رسمیت نمی‌شناسد و پیشنهاد دمشق برای تلاش مشترک در زمینه مبارزه با «تروریسم» را رد می‌کند. جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز گفت: هنوز تصمیمی برای انجام عملیات نظامی گرفته نشده است ولی هر زمان که پای منافع آمریکا به میان آید، «ما از رژیم سوریه درخواست مجوز نمی‌کنیم».
مرجع : العربيه