به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۸۲۶۳۶

سقف تسهیلات مسکن بازهم افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی گفت: صندوق پس‌انداز مسکن یکم توانسته در 18 روز کاری خود 78 میلیارد تومان پس‌انداز جذب کند که این نشان می‌دهد استقبال از این طرح بسیار خوب بوده و هر روز به این آمار افزوده می‌شود.
سقف تسهیلات مسکن بازهم افزایش می‌یابد
عباس آخوندی در حاشیه نشست نقشه راه تامین مالی مسکن که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این‌که ابزارهای متنوعی برای این‌که دولت بتواند از خانه‌دار شدن مردم حمایت کند وجود دارد، گفت: صندوق پس‌انداز مسکن یکم از جمله ابزارهای حمایتی است. مردم می‌توانند به ازای هر ریالی که در این صندوق پس‌انداز می‌کنند بعد از یکسال دو برابر آن و بعد از سه سال تا شش برابر آن را تسهیلات دریافت کنند. بنابراین این طرح قدرت خرید مردم را در هفت ضرب می‌کند، به این معنا که یکی را خودشان و شش برابر آن را بانک به عنوان تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح هم کمک به مردم است و هم کمک می‌کند تا منابع بانکی تجهیز شوند و این نشان می‌دهد که این سیاست، سیاست‌ درستی است. آخوندی در ادامه درباره‌ی طرح مجوز سایر بانک‌های تجاری برای اعطای وام 60 میلیون تومانی مسکن افزود: نظر من این است که ما باید انواع تسهیلات را برای انواع متقاضیان در بازار ارائه کنیم و در خصوص وام‌های 60 میلیون تومانی هم به من خبرهای خوبی رسیده که البته پیشنهاد می‌کنم آمارهای دقیق را از بانک مرکزی بگیرید.

وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد افزایش وام مسکن گفت: در واقع این ابتدای افزایش‌ها بود و قطعا اگر شرایط اقتصادی کشور مقداری بهبود پیدا کند و قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش یابد، میزان سقف تسهیلات نیز افزایش خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت عمرانی قطعه چهار آزاد‌راه تهران – شمال گفت: قطعه چهار آزاد‌راه تهران – شمال به خوبی پیش‌ رفته و انشا‌الله وعده ما برای رساندن این قطعه به سفرهای تابستانی به موقع محقق خواهد شد. آخوندی درباره‌ی اتمام آزاد‌راه شهید همت ادامه داد: ما بر سر انتهای مسیر آزاد‌راه همت با استانداری و مقامات محلی توافق کردیم که به کمربند شمالی کرج منتهی شود.

وی افزود: کار این آزاد‌راه به خوبی پیش رفته و مشکل فعلی ما در به تملک درآوردن یک قطعه زمین است که این تملک‌ها در پروژه‌های احداث جاده بسیار گرانقیمت است. در واقع هزینه‌های اجرای جاده یک رقم و هزینه‌های تملک آن بیش از هزینه‌های اجرا می‌شود که اگر کمکی برای این تملک دریافت شود مشکل دیگری وجود نخواهد داشت.
مرجع : ایسنا