به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۷۳۸۱۶
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری:

«در حاشیه» فقط برخی از واقعیت‌هاست

گروه فرهنگی: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: سریال «در حاشیه» در حقیقت برخی از واقعیت‌هایی که در بیمارستانهای ما وجود دارد را به تصویر کشیده و ما نمی‌توانیم این واقعیت‌ها را کتمان کنیم.
«در حاشیه» فقط برخی از واقعیت‌هاست
احمد نجاتیان درباره برنامه طنز در حاشیه گفت: به صورت کلی با توجه به شرایط خاصی که کشور ما در چند سال اخیر با آن مواجه بوده، برنامه طنز در برنامه های تلویزیونی جایگاه خاص و ویژه ای دارد و باید به آن پرداخته شود، چرا که طنز برای جامعه ما ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه طنز ممکن است؛ برخی از مشکلات را دستمایه خود قرار داده و آنها را بزرگ‌نمایی می‌کند، افزود: درباره سریال در حاشیه نیز باید عنوان کنم که از لحاظ محتوایی این سریال توهینی به گروه خاص محسوب نمی‌شود. قائم مقام نظام پرستاری تصریح کرد: این برنامه در حقیقت برخی از واقعیت‌هایی که در بیمارستانهای ما وجود دارد را به تصویر کشیده و ما نمی‌توانیم این واقعیت‌ها را کتمان کنیم.

نجاتیان با اشاره به اینکه هنر یک هنرمند طنزپرداز این است که واقعیت‌ها را بزرگنمایی کند، افزود: باید تا پایان سریال صبر کنیم و ببینیم پیامی که این سریال طنز برای جامعه و پزشکان خواهد داشت؛ چیست و چه تصویری از جامعه پزشکی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقاداتی که به سریال در حاشیه وارد می شود؛ ضرورتی ندارد، افزود: جامعه پزشکی باید صبر و تحمل بیشتری از خود نشان دهد، مخصوصا نسبت به هنرمندانی که همه از سابقه آنها اطلاع داریم.

نجاتیان گفت: آقای مدیری در یکی از برنامه‌های باغ مظفر بخشی را اجرا کرد که در آن مقطع ما اینگونه تشخیص دادیم که توهینی به جامعه پرستاری صورت گرفته است، این موضوع را طی نامه‌ای با وی در میان گذاشتیم و آقای مدیری بدون اینکه نسبت به برنامه خود تعصب نشان دهد، آن را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه به نظرم آقای مدیری در این مجموعه نیز قصد تخریب جامعه پزشکی و پرستاری را ندارد، افزود: من به عنوان عضوی از جامعه سلامت بر این عقیده هستم که واکنش‌ها به این سریال باید با تامل بیشتری انجام شود.
مرجع : ایلنا