به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۵۳۰۹۸
ميراث‌ دولت سابق را هم بر فرق روحاني مي‌كوبند

تجمع پذیرفته‌شدگان آزمون وزارت نفت و ...!

گروه جامعه: گروهي از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت ، برای سومین روز متوالی در برابر وزارت نفت تجمع کردند.
اين موضوع كه يكي از ميراث‌هاي به جا مانده از دولت احمدي نژاد براي دولت يازدهم است اين روزها، دستاويز رسانه‌هاي اصولگرا و حاميان احمدي‌نژاد شده است تا دولت روحاني و وزير نفت را مورد حمله قرار بدهند تا جاييكه نماينده‌هايي همچون حميد رسايي (گروه پايداري) تاكنون در باره اين موضوع چندين بار وزير نفت را به مجلس فراخوانده‌اند. با اين مقدمه، گزارش جهت دار و ضد دولت خبرگزاری فارس، را درباره اين تجمع بخوانيد:

200 نفر از متقاضیان آزمون استخدامی وزارت نفت و خانواده‌های بعضی از آنها برای سومین روز متوالی در برابر ساختمان مرکزی جدید شرکت ملی نفت تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی نفت می‌گویند: طبق تعهد دفترچه آزمون قرار بوده است 2676 نفر شامل 2000 نفر سهمیه آزاد و 676 نفر سهمیه ایثارگران در این آزمون جذب و به استخدام وزارت نفت درآیند اما بعد از حدود یک سال و نیم از برگزاری آزمون در اردیبهشت 92 طبق اعلام وزارت نفت تنها 1123 نفر پذیرفته شدند که باید برای گزینش مراجعه کنند.

متقاضیان می‌گویند در این آزمون که بزرگترین آزمون استخدامی کشور است 130 هزار نفر شرکت کرده‌اند که از میان آنها 2676 نفر قبول شده‌اند. براساس این گزارش، تجمع‌کنندگان می‌گویند طبق قوانین استخدام دولتی و به صورت خاص قوانین وزارت نفت حدنصاب نمره محاسبه و شایستگی 40 از 100 است اما وزارت نفت پس از قبول شدن این 2676 نفر در آزمون کتبی و انجام مصاحبه حدنصاب مصاحبه و شایستگی را یک‌شبه از 40 به 65 درصد افزایش داده است و حدود 1700 نفر از پذیرفته شدگان از استخدام باز مانده‌اند.

این در حالی است که سلحشور معاون وقت و فعلی منابع انسانی نفت در آبان‌ماه 91 به صورت رسمی اعلام کرده بود وزارت نفت مجوز جذب 2676 نفر را اخذ کرده است.
معترضان می‌گویند ضریب آزمون کتبی در پردازش نهایی 0.6 بوده و ضریب مصاحبه 0.4 اما تاثیر آزمون کتبی در پردازش نهایی حذف شده است چنانکه نفر اول یکی از رشته‌های مورد نیاز (نام و رشته مورد نظر نزد خبرگزاری فارس محفوظ است) با کسب نمره کتبی 960 از 1000 و رتبه یک و نمره تخصصی 98 از 100 در مصاحبه و کسب نمره شایستگی 50 از 100 مردود اعلام شده است چرا که حدنصاب نمره شایستگی (مصاحبه روانشناسی) از 40 به 65 افزایش یافته است. این در حالی است که رتبه‌های کتبی بالای 100 در آزمون قبول شده‌اند.

اکثر معترضان می‌گویند در ماه‌های گذشته با مراجعه حضوری به واحد آزمون وزارت نفت کارنامه قبولی نهایی بعد از مصاحبه خود را دیده‌اند اما با کاهش شدید ظرفیت و افزایش غیر قانونی حد نصاب مصاحبه شایستگی (روانشناسی) مواجه شدند.

پذیرفته شدگان در آزمون می‌گویند وزارت نفت بعد از اولین تجمع آنها کارنامه‌ها را منتشر کرده و در این کارنامه‌ها اعلام شده است کاهش ظرفیت و بالا بردن حد نصاب مصاحبه شایستگی طبق ابلاغ عمومی معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری بوده است اما در مراجعه حضوری به منابع انسانی ریاست جمهوری به آنها اعلام شده که خود وزارت نفت خواستار این تعداد پایین جذب بوده است و معاونت منابع انسانی حاضر به جذب همه 2676 نفر پذیرفته شده طبق ظرفیت بوده است.

معترضان می‌گویند در تماس با واحد آزمون وزارت نفت، نمرات مصاحبه خود را دریافت کردند اما در سایت نمره متفاوتی با آنچه پیش از این به آنها اعلام شده بود درج شده است. خانواده ایثارگران حاضر در تجمع هم می‌گویند سهمیه ایثارگران به یک سوم تقلیل داده شده است و در عین حال فرصتهای شغلی متقاضیان به دلیل انتظار و اعلام قبولی قبلی ازسوی وزارت نفت از دست آنها رفته است و بسیاری از آنها به دلیل افزایش سن دیگر امکان شرکت در آزمون استخدامی بخش‌های مختلف را ندارند.

تجمع‌کنندگان می‌گفتند بعضی از آنها دو سال سابقه کاری در دیگر شرکت‌ها داشته‌اند و پس از اعلام قبولی آنها در آزمون و مصاحبه از کار خود استعفا داده‌اند و بعضی نیز در آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر یا پتروشیمی‌ها در آزمون‌های کتبی مصاحبه و روانشناسی قبول شده‌اند و به دلیل اعلام قبولی در وزارت نفت اقدام نکرده‌اند.

تجمع‌کنندگان می‌گویند با بالا رفتن یک شبه حدنصاب شایستگی از 40 به 65 بعد از انجام مصاحبه به صورت یکباره بسیاری از کسانی که قبول شده بودند اساساً وارد فرایند پردازش نهایی نشدند در حالیکه کارنامه قبولی خود را از وزارت نفت گرفته بودند و به همین دلیل رتبه‌های "یک" بعضی حوزه‌ها اساساً وارد فرایند پذیرش نشده‌اند. تجمع‌کنندگان از شهرستان‌ها از جمله اهواز، کرمانشاه، مشهد، گچساران، ماهشهر، قوچان و امثال آنها برای تجمع به مقابل وزارت نفت آمده‌اند و می‌گویند بعضاً شب را در فرودگاه، مرقد امام و امثال آن می‌گذرانند.

آنها معتقدند قربانی درگیری‌های سیاسی و اختلافات سیاسی دولت فعلی با دولت قبل شده‌اند و خواستار مبنا قرار گرفتن قانون برای جذب به وزارت نفت هستند. آنها می‌گویند تا اعلام قطعی و قانونی نتایج، تحصن ادامه می‌یابد و در روزهای آتی افراد بیشتری به آن خواهند پیوست. متقاضیان می‌گویند صلاحیت علمی در آزمون کتبی سنجیده می‌شود اما در دولت جدید عملاً نمره مصاحبه ملاک جذب قرار گرفته است.

تجمع‌کنندگان می‌گویند فرستادن 3 نماینده به وزارت نفت را نپذیرفتند چرا که در تجمع قبلی در 19 مردادماه جلوی مجلس و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به آنها قول 100 درصد داده شده اما اجرا نشد و به همین دلیل خواستار آن هستند که همه مذاکرات در پیش چشم همه متقاضیان انجام شود.

تجمع‌کنندگان می‌گویند تحصن قبلی خود را لغو کرده و انجام نداده‌اند چرا که وزیر نفت به آقای احمد توکلی قول داده است که نتایج بدون کم و کاست اعلام شود و آقای توکلی هم از آنها خواسته که تحصن را لغو کرده و برگزار نکنند اما قول وزیر نفت عملی نشده است. تجمع‌کنندگان می‌گویند وقتی چنین برخوردی با آنها که از میان 130 هزار نفر متقاضی پذیرفته شده‌اند می‌شود چه انگیزه‌ای برای تلاش در دانشگاهیان و دانشجویان باقی خواهد ماند.

بهار جان منتشر کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۹:۴۵
قانون شکنی از هر کسی سر بزند بد است چه آن شخص رییس دولت دهم باشد چه وزیر نفت دولت یازدهم. این که حد نصاب نمره قبولی مصاحبه را بعد (!!!!!) از انجام مصاحبه بالا ببرند یک کار بسیار عجیب و نامتعارف است و یک بدعتی است که تا بحال از کسی جز جناب زنگنه سر نزده است. این کار دقیقا مثل این است که دانش آموزی در امتحانی شرکت کند و نمره 16 کسب کند در حالی که نمره قبولی در آن امتحان10 است.پس از چند ماه وزیر آموزش و پرورش دستور دهد که نمره قبولی باید 18 تعیین شود.آیا به نظر شما این کار خلاف قانون نیست؟؟؟؟ (249320)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۰:۱۶
بهار با این رپرتاژ اگهی که زدی یارانه مطبوعاتیت چقدر افزایش پیدا کرد؟ (249441)
استخدام استانداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۱:۰۸
من هم در اون آزمون شرکت کردم و میدونم اون پذیرفته شدگان چه سدی را عبور کرده اند و حقشونه اونها نخبه های مملکت هستند
اگه نباید استخدام می شدن پس چرا آزمون برگذار کردن اگه خلاف بوده بیان محاکمه کنن ونه اگه دولت جدید داره برخلاف قانون عمل میکنه معلوم بشه
من و بسیاری چون من درگیر استخدام استانداریها هستیم که تامین اعتبار نمیشه گناه ما چیه ما که نه پارتی داریم و نه پول (249348)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۱:۱۰
گندهای پاک‎ترین دولت تمامی ندارد. (249352)
معدل بالای 18 سراسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۳
مصاحبه در زمان آقای زنگنه بود.خواهشا درست منعکس کنید خبرو. (249368)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۷
بهار نیوز عزیز این آزمون بدست معاون آقای مهندس زنگنه یعنی دکتر سلحشور برگزار شده ومهندس زنگنه این عزیزان رو به مصاحبه فرستاده ..لطف کنید برداشت جناحیتون رو در همه مسائل وارد نکنید وجسارت بخرج بدید این مطلبو در نظرات ثبت کنید (249371)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۱۱
من در انتخابات 92 به جناب روحانی رای دادم و بعد از انتخابات نیز از عملکرد دولت جانانه حمایت می کردم تا جاییکه که حتی در معرض خطر برخورد عناصر گروههای تندرو بودم
اما به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این آزمون و کسی که در این 18 ماه در جریان ریز مسائل واقع شده بودم، باید خدمت شما عرض کنم که گزارش مطرح شده توسط خبرگزاری فارس عین واقعیت است و حتی مسائلی نیز مطرح نشده است.
دولت محترم و وزیر نفت جناب زنگنه در این جریان عملا ما را با پنبه سر بریدند! سخن در این مورد بسیار است که مجال طرح در این چند خط . (249375)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۱۵
اسم مستقل را از ساییتتون بردارید به جای اینکه طرف داوطلبانا بگیرید طرف قدرتا گرفتید (249377)
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۸
سلام
لطفا پیشداوری نکنین و ماهارو واسطه ای واسه نزاع جناحیتون نکنین
روند ازمون به این شکله
زمان برگذاری آزمون دوره اقای احمدی نژاد
زمان اعلام نتایج دوره اقای روحانی
زمان دعوت به مصاحبه دوره اقای روحانی
زمان انجام مصاحبه دوره اقای روحانی
زمان اعلام نتایج نهایی دوره اقای روحانی
مدیر سایت بهارنیوز، اگر اقای زنگنه مخالف استخدام بودن، چرا اجازه ادامه روند آزمون رو دادن؟ ما عروسک خیمه شب بازی نیستم
درد کشیده فقط درد مارو میفهمه
امیدوارم این پیام تایید بشه مثل دنیای آزاد (249402)
مردم
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۵۰
سایت بهارنیوز بهتر نیست بجای ماله کشی برای دولت در کنار مردم و جوانان باشید و از حق خورده شده این افراد نخبه نفتی دفاع کنید؟ اون دنبا حسابرسی اعمال هست... (249405)
موسوی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۲۳
دوستان عزیز وقتی سایت ها و نمایندگان اصلاح طلب از حق قانونی و خواسته های برحق افرادی که اکثر قریب به اتفاق آنها طرفدار دولت یازدهم هستند حمایت نکنند معلوم است که نامادری ها میدان دار حمایت از آنها شوند انتظار این است که خبرنگار شما هم سری به محل تجمع بزند و درد دل این جوانان و خانواده آنها رابشنود (249416)
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۵۴
این دولت داره اثبات میکنه ضد نیروی انسانی و مردمه. (249432)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۰:۳۳
بهارنيوز رسانه مستقل و پويايی است برای انعکاس رخدادهای ايران و جهان در حوزه های مختلف سياست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع. اگه واقعا مستقل هستى خبرت رو درست منتشر كن به راحتى هر چه تمامتر دارن حق نخبه هاى مملكت رو ميخورن خب كى گفت اقاى زنگنه اينقد كشش بده كه كشيده بشه به مجلس يا اونم از اعلام نتايجش كه هر كسى بفهمه مبناى اعلام نتايج چى بوده وچه جورى همه رو حذف كردن به حال اقاى ژنرال تاسف ميخوره و....... (249449)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۱:۲۴
شما حق رو ببینید..چرا بیخود سیاسیش می کنید (249455)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۶:۳۴
اکثر این بچه ها به دولت جدید رای دادند ولی متاسفانه هیچ سایت اصلاح طلبی این کار بجه ها را پوشش نداد (249463)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۷:۰۸
بابا شما کجای کارید اون تعدادی هم که پذیرفته شدن تو مصاحبه رد شدن همه رو رد کردن چون جرات نداشتن بگن که همش فرمالیته بود (249467)
حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۱
قانون شکنی آشکار آقای زنکنه باعث ایجاد سرخوردگی جمع کثیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان شده است که این موضوع مسلما به وجهه دولت در بین جوانان آسیب می زند. از آقای روحانی تقاضا دارم تا دیر نشده شخصا در این مساله ورود کنند و اجازه ندهند حق مسلم این جوانان پایمال شود. (249473)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۹:۳۶
متاسفانه دولت قبلی جز ویرانی و تباهی برای این دولت چیزی به ارمغان نگذاشته. با اینکه وزارتخانه ها مازاد داشته باز هم برای سرکار گذاشتن ملت آزمون الکی برگزار کرده. میلیارها تومان از داوطلبانت گرفته و باعث نارضایتی از دولت فعلی شده است. (249479)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۳:۳۰
این چه تیتری است که زده اید. به نظر من اگر کسی با آزمون و بدون پارتی استخدام شده باشد درد دل این جوانان را می داند. این موضوع را با مسائل سیاسی قاطی نکنید. چون آزمون کاملا قانونی بوده و و آقای زنگنه هم قبول کرده و خودش دستور مصاحبه داده اما حالا دارند حق مسلم و شرعی و قانونی ما را ضایع می کنند. (249497)
شــــــــــــاهیـــــــــــن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۳:۳۴
این همه استخدام شده این چند صد نفر هم روش! مگه آسمون به زمین میاد!
این دولت تا 7 سال دیگه سر کاره، می تونه دیگه استخدام نکنه!!!!!!!!!!! (249499)
شــــــــــاهیـــــــــــــن!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۳:۳۶
بهار نیوز! کار غیرقانونی این دولت و اون دولت نداره جانم!!!!!!!!!!!! (249500)