به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۳۰۴۰۸

پنج موبایل خوش اقبال در بازار /تصاوير

گروه اقتصادي: با رواج و گسترش استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی موبایل، حضور گوشی های هوشمند در بازار تلفن همراه روز به روز افزایش می یابد و خریداران گوشی نیز به سمت استفاده از این گوشی ها با وجود قیمت بالای آن روی آورده اند؛ به نحوی که شواهد نشان می دهد ایرانیها دیگر تمایلی به خرید گوشی های معمولی ندارند.
بازار گوشی موبایل در هفته ای که گذشت از لحاظ قیمت روند کاهشی تا 10 درصد را تجربه کرد اما با این حال این بازار رونق چشمگیری را شاهد نبود. اما با این وجود خریدارانی که به بازار مراجعه می کردند اغلب به خرید گوشی های هوشمند که قیمتی بیش از یک میلیون تومان دارند تمایل داشته و از این رو اسمارت فونهای میلیونی در صدر پرفروش های بازار موبایل در یک هفته اخیر جای گرفتند.

اپل طلایی در صدر پرفروش ترین گوشی های بازار
آخرین مدل گوشی کمپانی اپل با نام 5S طلایی که حدود 2 میلیون و و 150 هزار تومان قیمت داده می شود فروش خوبی را در بازار موبایل ایران به خود اختصاص داده است.این گوشی یک سیم کارته 112 گرم وزن دارد و دارای پردازنده Apple A7 & M7 Motion Chipset 64bit Architecture CPU است. اپل فایو اس گلد از صفحه نمایش رنگی لمسی LED-backlit IPS LCD با دقت رتینا و لمسی خازنی (Capacitive Touchscreen) بهره می برد و سایز صفحه نمایش آن 4 اینچ و دارای رزولوشن 1136 × 640 و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است. این گوشی دارای حافظه داخلی 16384 مگابایت و قابلیت پشتیبانی از شبکه های ارتباطی 3G - 4G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث است. دوربین این مدل گوشی اپل 8 مگاپیکسل با دوربین مکالمه ویدئویی، فوکوس اتوماتیک و فلاش است و دارای فیش 3.5 میلیمتری هدفون صدا است.این گوشی از امکانات نرم افزاری سیستم عامل Apple iOS 7 و نمایش فایلهای PDF و قطب نما بهره می برد.


گوشی ضد ضربه و ضد آب سونی در جمع پرفروش ها
مدل ایکسپریا Z1 کمپانی سونی که یک میلیون و 750 هزار تومان قیمت داده می شود در جمع پرفروش ترین گوشی های بازار جای دارد. این گوشی یک سیم کارته با وزن 170 گرم و مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر ضربه و مناسب برای عکاسی است. پردازنده آن Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-Core Krait 400 CPU است و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Triluminos و سایز صفحه نمایش آن 5 اینچ با رزولوشن 1080 × 1920 و تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است. مدل Z1 سونی از حافظه داخلی 16384 مگابایت و حافظه رم 2048 مگابایت با قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD بهره می برد و از شبکه های ارتباطی نسل سوم و چهارم و GPRS پشتیبانی می کند و امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث را دارد. دوربین این گوشی 20.7 مگاپیکسل با دوربین مکالمه ویدئویی و فوکوس اتوماتیک و فلاش است و فیش 3.5 میلیمتری هدفون صدا دارد. سیستم عامل Android 4.3 Jelly Bean - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF از امکانات نرم افزاری این گوشی است که ادیو - قطب نما و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دارد.


گوشی چینی و تمایل خانم ها به خرید
برند چینی هوواوی در بازار موبایل ایران متقاضی بسیاری پیدا کرده و در یک هفته اخیر تقاضا برای مدل اسند P6 این برند به ویژه از سوی خانم ها چشمگیر بوده چرا که طراحی این گوشی به دلیل رنگ بندی آن مناسب برای خانم ها عنوان شده است. این مدل که 950 هزار تومان قیمت داده می شود یک سیم کارته و دارای 120 گرم وزن است و از پردازنده Huawei K3V2 Chipset Quad-Core CPU بهره می برد. این گوشی دارای صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS Plus LCD و سایز صفحه نمایش 4.7 اینچ با رزولوشن 720 × 1280 و تراکم پیکسلی 312 پیکسل بر اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است. هوواوی P6 از حافظه داخلی 8192 مگابایت با حافظه رم 2048 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD بهره می برد و از شبکه های ارتباطی 3G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث پشتیبانی می کند. دوربین این گوشی 8 مگاپیکسل با دوربین مکالمه ویدئویی و فوکوس اتوماتیک و فلاش است و دارای فیش 3.5 میلیمتری هدفون صدا است. از جمله امکانات نرم افزاری آن نیز می توان به سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean ، پشتیبانی از جاوا و نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و نمایش فایلهای PDF اشاره کرد. این گوشی رادیو، قطب نما و باتری 2000 میلی آمپر ساعتی دارد.


گلکسی S4 سامسونگ همچنان می درخشد

مدل گلکسی S4 را شاید بتوان یکی از موفق ترین مدلهای کمپانی سامسونگ عنوان کرد چرا که در چند ماه اخیر این گوشی همچنان در جمع پرفروش های بازار قرار دارد و کاربران ایرانی تمایل ویژه ای به این گوشی که هم اکنون یک میلیون و 550 هزار تومان قیمت دارد نشان می دهند. این گوشی یک سیم کارته با وزن 130 گرم است که پردازنده آن Exynos 5 Octa 5410 Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7 CPU's بوده و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED در سایز 4.99 اینچی با رزولوشن 1920 × 1080 و تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است. گلکسی خوش اقبال سامسونگ دارای حافظه داخلی 16384 مگابایت و حافظه رم 2048 مگابایت با قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD است و از شبکه های ارتباطی 3G - GPRS با قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث بهره می برد. دوربین این گوشی 13 مگاپیکسل با دوربین مکالمه ویدئویی و فوکوس اتوماتیک و فلاش است و دارای فیش 3.5 میلیمتری هدفون صدا نیز است. از جمله امکانات نرم افزاری این گوشی می توان به سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean و پشتیبانی از جاوا، نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و نمایش فایلهای PDF اشاره کرد. این گوشی قطب نما و باتری 2600 میلی آمپر ساعتی دارد.


دو سیم کارته گلکسی در جمع پرفروش ها
گوشی موبایل سامسونگ آی 9082 گلکسی گرند دو سیم کارته که 840 هزار تومان قیمت دارد نیز در بازار موبایل خوب می فروشد. این گوشی با وزن 162 گرم و پردازنده Dual Core CPU دارای صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی 5 اینچی است که از رزولوشن 480 × 800 و تراکم پیکسلی 187 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بهره می برد. حافظه داخلی 8192 مگابایت، حافظه رم 1024 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD و پشتیبانی از شبکه های ارتباطی 3G - GPRS با قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث از جمله امکانات این مدل است. این گوشی از دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین مکالمه ویدئویی، فوکوس اتوماتیک و فلاش و نیز فیش 3.5 میلیمتری هدفون بهره می برد. از جمله امکانات نرم افزاری گلکسی گرند می توان به سیستم عامل Android 4.1 Jelly Bean، پشتیبانی از جاوا و نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و PDF اشاره کرد. این گلکسی رادیو، قطب نما و باتری 2100 میلی آمپر ساعتی دارد.
مرجع : مهر