به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۵۲۹۱۸
درخواست انتقال آب كارون به زاينده‌رود با تونل!

تجمع اصفهانی‌ها در زاینده‌رود و يك نكته

گروه جامعه: جمعی از شهروندان اصفهانی در اعتراض به خشکی زاینده رود در بستر خشک این رود تجمع کردند و خواستار بازگرداندن آب به زاینده رود شدند.
تجمع اصفهانی‌ها در زاینده‌رود و يك نكته
چند هزار اصفهانی عصر روز گذشته با در دست داشتن پلاکاردهای «ما فقط آب می‌خواهیم» و «زاینده رود ما کو؟» از مسئولان استان و رئیس‌جمهوری خواستند تا زاینده‌رود را دوباره احیا کند. این دومین باری است که آنها در اعتراض به خشکی زاینده‌رود در این محل تجمع می‌کنند. دو‌ سال پیش هم زاینده‌رود، شاهد تجمع معترضان بود. آن زمان بیشتر معترضان کشاورزانی بودند که به‌دلیل خشکی زاینده‌رود، کشاورزی‌شان بی‌رونق شده بود.

در سال‌های اخیر ایجاد خشکسالی و افزایش مصرف در حوضه آبی زاینده‌رود سبب خشک شدن این رودخانه در منطقه اصفهان و پایین دست و نیز خشکی تالاب گاوخونی شده است. زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران به طول ٢٠٠ کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به‌ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران پس از گذر از شهر اصفهان به سمت شرق پیش می‌رود و درنهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی می‌ریزد. این رودخانه در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر تغییرات اقلیمی دچار خشکسالی شده و به علت سوء مدیریت روند رو به کاهشی را طی کرده به گونه‌ای که در محدوده شهر اصفهان به‌صورت کامل خشک شده است.

نكته:
در خبر مخابره شده توسط برخي سايت هاي خبري، آمده است: موضوع خشکسالی و مشکلات حوضه زاینده‌رود دوشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، تجارت و معدن و ورزش و جمعی از مسئولان کشوری و استانی بررسی و وعده داده شد تا مشکل آب زاینده رود حل شود، عملیات تونل گلاب ٢ ادامه پیدا کند!

اگر اين خبر صحيح باشد عملا معاون اول رييس جمهوري، قول و وعده‌اي مخالف رييس بالاتري خود (حسن روحاني) و حتي مصوبه وزارت نيرو به مردم شريف اصفهان داده است. وزارت نيرو رسما انتقال آب با تونل (طرح گلاب 2 و بهشت آباد) را غيركارشناسي اعلام و آن را تصويب كرده است. رييس جمهور نيز رسما در اهواز و شهركرد به مردم خوزستان و چهارمحال بختياري اعلام كرد: برداشت آب از سرشاخه هاي كارون (زاگرس) فقط براي تامين آب آشاميدني ديگر استان‌ها و فقط با لوله صورت خواهد گرفت و انتقال آب از طريق تونل براي مصارف كشاورزي و غير شرب، به هيچ وجه انجام نخواهد شد.

حال فارغ از همه مسائل (مخالفت و اعتراض هايي از نوع ديروز اصفهان كه قبلا در اهواز و شهركرد عليه انتقال آب از سرشاخه هاي كارون توسط تونل  برگزار شد و همچنين نتايج فاجعه بار محيط زيستي اين طرح در صورت اجرا براي مناطق پايين دست كارون) فقط   آقاي اسحاق جهانگيري بايد پاسخگو باشد اگر خبر مذكور صحت داشته باشد؛ پس اين چه دولتي است كه رييسش يك حرف مي زند، وزارت نيرويش يك چيز را تصويب مي كند و معاون رييس جمهورش وعده اي كاملا مخالف مي دهد؛ انگار ايشان، معاون اول رييس‌جمهور و دولت ديگري است!

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۲۴
گل گفتي. مشكل زاينده رود بايد حل شود اما نه به قيمت خشك شدن بزرگترين رود ايران (كارون). (249009)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۱۹
اگر سدهاي مطالعه شده بموقع ساخته مي شدند؟حالا مشكل آب نداشتيم. سزاي نا سپاسي وتهمت هاي ناروا به سردار سازندگي همين است. چوب خدا صدا ندارد. (249054)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۲۵
اگر قراره آب کارون بره شهرهای دیگه باید فقط برای آشامیدن باشه
مطمئنا خوزستانیها هم با دادن آب برای نوشیدن به شهرهای دیگه مخالف نیستن، یزید نیستن که
ولی اینکه آب به خاطر کشاورزی و توریست و مناظر طبیعی و ...، خوب کشاورزی و توریست رو ببرن تو خوزستان


در ضمن بیشتر خود مردم اصفهان با استفاده نادرست مقصر هستن ، البته بهار جان، آدم باید حرف حق رو بزنه، زیاد ربطی به مسئولین هم نداره ،بارون نمیتونن بیارن بیچاره ها ، خشکسالی هرسال داره بیشتر میشه و بارون و برف کمتر (249056)
تموم سهمم از دنیا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۵۹
شاید خیلی چیزها برای مردم خوزستان قابل تحمل باشه ولی موضوع " کارون " خط قرمز ماست و به قول معروف:
(به کارون نزدیک نشوید؛خطر غرق شدن)
حالا خود دانید... (249113)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۵۶
چرا آب رو انتقال بدن؟
بیشتر مصرف آب بخاطر کارخانه جاتی است که بدون کارشناسی ساخته شده اند!!!
صنایع اصفهان رو به بقیه شهرها انتقال بدن تا هم مشکل آب اصفهان برطرف بشه و هم مشکل آلودگیش:-)

زنده باد کارون (249143)
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۲۹
یک زمانی شروع به توسعه مناطق مرکزی کویر ایران کردند.برنج کاری را توسعه دادند،باغهای رنگارنگ میوه در کم بارش ترین مناطق کشور درست کردند،کارخانه فولاد و پتروشیمی زدند وشروع به انتقال طرحههای دیگر استانها به استان های خود کردند.برای آب مورد نیاز آن هم دیواری کوتاهتر از کارون نبود.شروع کردند به انتقال آب کارون بزرگ(کارون و دز).تونلهای 1و2و3 کوهرنگ را زدند،آب دز را بردند قم و کاشان و بعدترها هم کارون را به یزد و کرمان.سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب آب را انتقال دادند و جواب طرفداران محیط زیست را بی ر (249010)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۸:۲۳
دوست عزیز این انتقال آبها برای آب شرب بوده ریشه مشکلات در خود آن استانهاست (249118)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۱۱
بله آن موقع تایر یزد و کویر تایر که پایه اصلی آن آب هست رو کنار کویر می زنن و مناطق شمالی کشور وپر باران ما هیچ صنعتی ندارن میشه همین دیگه عزیز لاستیکهای ما بی کیفیت و الان بخاطر نبود آب تعطیل ... برای رسیدن به هدف آدم هر وسیله ایی را توجیح نمی کنه. (249131)
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۰
جناب نویسنده عزیز، طرح تونل گلاب هیچ مشکلی نداره و فقط منتظر مجوز محیط زیسته، شما اطلاعات و امارتون واقعا اشتباهه (249011)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۳۳
مردم خوزستان آب آشامیدنی ندارند بعد انتظار دارید آب کارون و سهم خوزستان فدای کشاورزی و زیبایی اصفهان بشه؟؟؟؟؟؟ (249060)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۱۸
خوب این یعنی خیلی مشکل - چون از نظر زیست محیطی مشکل دارد
فکر کردید سیمانش خوب نیست؟؟؟؟! (249096)
شهرکرد همیشه محروم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۰۴
با این حرفا آبی به زور نمیشه گرفت داداش (249105)
زنده باد خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۱
آخه کدوم آب رو به زاینده رود برگردونن؟ تازه سالهای قبل از جاهای دیگه هم آب براش گرفته شده ولی نتونستین نگهش دارین پس این بی انصافیه به دلیل سوء مدیریت مردم و مسئولین اصفهان، دیگران مقصر جلوه داده بشن و انتظار بیجا برای جاری شدن زاینده رود داشته باشن.اینو به عنوان یه خوزستانی میگم امیدوارم به هیچکس بر نخوره چون تیرهای این قضیه قراره به خوزستان و چهارمحال اصابت کنه (249012)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۳
شما هم اين وسط فيلم بازي ميكنيد و دنبال مسائل ديگري هستيد و گرنه چهارمحال هم نبايد اضافه برداشت داشته باشد آب خوردن هم براي استانهاي ديگر وقتي از زاينده رود برداشت ميشود از يك جايي بايد تأمين شود از كجا از سرشاخه هاي كارون البته اينها همه ناشي از افزايش بي رويه جمعيت در دهه 60 است و حال هم جمعيت اضافي است كشاورزي نشود همه محصولات گران ميشود كشاورزي بشود كشور خشكتر ميشود بيابيد پرتقال فروش را (249013)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۳۹
مناطق دیگه باید آب آشامیدنی داشته باشند ولی مردم خوزستان در حال حاضر که آب رودخانه کارون رو انتقال ندادند آب آشامیدنی نداشته باشند چه برسه وقتی که آب کارون هم انتقال پیدا کنه. (249064)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۴
هموطنان عزیزی که از دور و فقط از ظاهر قضیه قضاوت می کنن بدونن مسئولان اصفهان در سالهای گذشته بدون توجه به کم آبی منطقه صنایعی چون فولاد را که به آب زیادی احتیاج داشت بدون هیچ توجیهی به اصفهان منتقل کردند حال یک سوال مطرح است کاشت برنج در استانی مثل اصفهان چه توجیهی دارد؟چرا مسئولان استان از این مسئله جلوگیری نکردند ؟چرا تاوان زیاده خواهی مردم ومسئولان این استان را استانهای دیگری چون خوزستان و چهار محال و بختیاری باید پس بدهند آیا می دانید با اجرای این طرح بعد از زمان کوتاهی زمینهای کشاورزی خوزست (249014)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۷
افزایش جمعیت و گسترش بیرویه شهرها و ایجاد انبوه مراکز تفریحی و سیاحتی عواقبی غیر از خشک شدن رودخانه هایی مثل زاینده رود ندارد. ما نسانها یا باید دندان طمع خودرا بکشیم و از موهباتی مثل زاینده رود لذت ببریم و یا آنرا فدای سود و منفعت مادی خود کنیم (249015)
اصفونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۴۰
طرح انتقال آب از کوهرنگ و گلاب 2 قرار شده ادامه پیدا کنه و تا 3 ماه اینده اب زاینده رود جاری بشه
نقل قول از استاندار اصفهان (249017)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۵۵
بهار منتشر کن! من کاری به انتقال آب از کارون ندارم که به نظر کارشناسای آب در وزارت نیرو برمی گرده اما به شیوه ی ارائه ی خبر از سوی بهار کاملا اعتراض دارم و اونو کاملا یکجانبه و طرفدارانه و مغرضانه می بینم! متاسفم که تجمع مردم اصفهان را با خبری دیگر جمع می کنید و باعث افزایش دعواهای قومی می شوید! همه ی ایران سرای من است (249018)
منم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۷
چطور موقع ساخت و افتتاح کارخونه ها همه جای ایران سرای شما نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا واسه آب همه ایران شد سرای شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (249050)
خالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۱
یه جور میگی انگار پول این کارخونه ها تو جیب اصفهانیاست ! یه سر بزنید فولاد شهر ببینید اکثر کارمندهای ذوب آهن ماله کدوم استان هستند (249084)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۰۱
دیشب داشتمبا یه بنده خدای اصفهانی صحبت می کردم.میگفت زاینده رود خشک شده یه پروژه آب رسانی به اصفهان هم بود که از بهشت آباد می گذشت مردم چهارمحال نذاشتند. میگفت من نمیدونم به چهارمحالی ها چه ربطی داره. جالب اینجاست که طرف فکر کرده بود بهشت آباد یکی از روستاهای اصفهانه. بش گفتم ببین من چهارمحالی هستم. مردم من خوش قلب تر و بخشنده تر از اونی هستند آب رو کسی ببندند. نکته اینجاست که خشکیالیه و ما آّب کشاورز بیچاره رو نمیتونیم بابت بهبود اوضاع توریسم شهر اصفهان بدیم. زیاده خواهی خوب نیست برادر. (249019)
زنده باد کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۱۵
جناب اقای روحانی؛
وقتی به قول بالاترین مقام اجرایی کشور نتوان اعتماد کرد دیگر چه امیدی برای ملت باقی می ماند؟!
ولی ما مردم خوزستان حتی ذره ای از حق قانونی و خدادادی خود در صیانت و بهره مندی از رودخانه تمدن ساز کارون کوتاه نخواهیم امد.
کارون خط قرمز ماست و تونل بهشت اباد هرگز اجرا نخواهد شد... (249025)
زمین شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۱۹
لازم است رئیس جمهور یک گروه علمی تخصصی متشکل از اساتید دانشگاههای مختلف کشور تشکیل و مامور بررسی علمی تخصصی مشکلات آب و ارائه بهترین راهکارهای علمی فنی تخصصی کارشناسی شده نماید تا این موضوعات علمی تخصصی با رویکرد علمی و فرامنطقه ای و منافع علمی بررسی و حل شوند . (249028)
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۰
با این سوء مدیریتها حال وورزمان این شده است (249029)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۴
كورش كبير: هر وقت مردمم به دروغ گرويدند؛نابود خواهند شد. (249032)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۵۹
پس فكر مي كرديد چرا بعضي برادران كوير نشين طي مدت هشت سال دولت قبل چشم بر هر حق كشي و نابهنجاري بسته بودند!؟؟ چون محمود قولهايي به اونها داده بود و يواش يواش كارهايي داشتند مي كردند! (249114)
م.ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۴
واقعا که! خوزستانی ها آدم نیستند؟! (249033)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۳۷
همه مردم کشورمون انسان اند (249141)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۹
سوسه نیا بهارجان. راه حل مشکل زاینده رود نگاه کشوری(و نه استانی) به مدیریت این حوضه هست. کارشناسان می گویند در دبی آب سرچشمه های زاینده رود تغییر چندانی بوجود نیامده. تنها استفاده (بهتر بگیم سوء استفاده) از آب برای مصارف کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری و برداشت های غیرمجاز در این استان به همراه نگرش های پوپولیستی دولت قبل باعث همه ی این مشکلات است. (249035)
چهار محال
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۳۶
خدا پدرت وبیامرزه
برداشت غیر مجاز در چهار محال!!!! یک سوال دارم مردم سامان جواب بدند ،یک دفعه اب کجا میره تو شهر ، پدر اب این استان وشرکت های مختلف فولاد اصفهان در اورده!!! اب میبرید برای ما بی کاری ،فقر می ذارید، اخر هفتتون تو چهار محال می گذرونید ، بدش میگید که برداشته غیر مجاز بابا خوشا به غیرتتون
دیگه این بار کوتاه نمییایم (249139)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۳۴
کاملا مشخصه متن منصفانه نوشته نشده است و گرنه وقتی آبی که حق مسلم اصفهان است به شهرهای دیگر می رود نباید برای زنده کردن زاینده رودش چاره ای فراتر از مرزهای این استان اندیشید! (249036)
نگار
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۳۶
کارون برای خوزستان و چهارمحال بختیاری عزیز فقط رودخانه ای برای زیبایی شهرهایمان نیست کارون ناموس مردم ماست کارون تمدن ساز زندگی میبخشد.
طرحهای انتقال آب بنا به گفته های دکتر روحانی باید متوقف شود تا زندگی و حیات و اشتغال مردمان مظلوم این دو استان به مخاطره نیافتد .
کارون سهم من است از این دنیای پهناور
برای من ،باور مرگم اسوده تر باشد از نبود کارون
(ما کارون را نجات می دهیم .یک کلام ختم کلام.) (249037)
نوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۲
به زودی وزیر نیرو استیضاح میشه تا جواب حرفهای غیر کارشناسی را بده. (249078)
مهدی ازاهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۴۰
جادارد همه مردم خوزستان اعتراض ومخالفت خود راعلیه این طرح شوم اعلام نمایند (249038)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۴۲
اصفهان بیخودی نشده نصف جهان این همه پول نفت ما که رفته خرج پارک و پل زیر گذر و رو گذری که اهواز تا ده سال دیگه عمرا بتونه یکی از اونا رو ببینه این همه هتل و جاده و غیره شده قابل دیدن نیست ولی خشکسالی اونا قابل دیدنه. مگه الان رودخونه کارون اب داره که این همه دارن سنگ زاینده رود رو به سینه میزنن (249039)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۸:۵۱
بنده خدا،اصفهان نصف جهان شده فقط بخاطر تلاش و غیرت مردمش،اون هم نه الان،بلکه از هزار سال پیش،اصفهان ایران مثل آلمان اروپاست. (249120)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۳۶
دوست عزیز بهتره بدونی که اصفهان , اصفهانه نصف جهانه . آب و هوای مناسب و توریست و اماکن تفریحی و تاریخی .... البته امیدوارم همه ایران همیشه گلستان باشد (249140)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۴۶
مشکل زاینده احیای آب از خوزستان نیست مشکل کانال کشی زیاد آب به کاشان و یزد هست.درصورتی که آب شرب این دو شهر را دولتهای قبل میتونستند با هزینه کمتری از اطراف یزد و کاشان که آب مناسبی هم داره تامین کرد منطقی مثل ابرکوه یزد و اطراف قمصر (249161)
مسجدسلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۵۲
نفت را بردید ارزونیتون کارونو نمیدیم بهتون. (249041)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۵۵
آب را از اصفهان بردید حالا هم برید درستش کنید...
شهرکرد و اهواز و یزد دارن این وسط حال میکنن مردم بدبخت اصفهان آب تو لوله هاشون نیست... صبر مردم اصفهان لبریز شده. (249042)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۸
کی گفته آب تو لوله های مردم اصفهان نیست ؟
مردم خوزستان در حال حاضر مجبورند پمپ آب و دستگاه های تصفیه گرون قیمت بذارند تو خونه هاشون تا بتونند یکمی آب داشته باشند بعد میگی مردم اصفهان آب ندارند؟ (249072)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۲۳
آب را مسئولین استان اصفهان برای ننه من غریبم بازی قطع کردند. یزد که باران ندارد با مدیریت درست منابع اب برای چندین برابر مصرفش آب دارد .چطور اصفهان ندارد؟ (249154)
داش صفدر
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۵۹
میشه باانتقال آب از خزرزاینده رودرا پرآب کرد.البته اگه عمو محمودباشه (249045)
مازنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۹:۰۲
خواهش میکنم از دریای کاسپین مایه نگذارید (249122)
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۱۷
یه قطره اب کاسپین هیچ جای ایران نمیره بیخود نقشه نکشید همین الان کاسپین عزیز مشکل داره
بقیه جاها رو گند زدید حالا نوبت کاسپین رسیده
کل بودجه مملکت تو جیب استانهای دیگه میره
کمترین امکانات رو استانهای شمالی دارن
حالا اب اینجا رو هم میخواین (249166)
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۳
البته اینگونه که شما مرقوم فرموده اید نیست. کلا مشکل ما در مدیریت کلان منابع آب است. ما سالانه میلیاردها دلار آب شیرین را از طریق اروند رود به خلیج فارس می ریزیم و هیچ استفاده ای نمیشود!! در حالی که حتی خود استان خوزستان مشکل آب دارد و از سوی دیگر، شهرها و استان های مرکزی ایران تشنه اند. موضوع باید با نگاه ملی حل شود نه قومی و منطقه ای. ممنون. (249049)
خلیل
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۵
نگاه ملی یعنی تامین منافع شما ونگاه قومی یعنی منافع واینده ما واستان ما نکنه شما ایران وایرانی فقط تو استان خودتون خلاصه کردید (249088)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۸
شما فقط باید خبر دهید نه جانبداری وقضاوت
خب قبول آب استان هایی که زاینده رود تامین می کند رابا لوله از کارون بگیرند وآب زاینده رود را به خودش برگردونند
بهار در این مساله همیشه یکطرفه قضاوت می کنی
نباید به سایت زرد تبدیل شوید (249051)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۳۱
لطفا به برخی سایتهای اصفهانی یه نگاهی بنداز،تا معنی سایت زرد رو بفهمی اخوی. (249058)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۹
اگر در تجمعتان؛ تفكيك جنسيتي مي كرديد؟رودخانه از آب خروشان مي شد. (249052)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۱۰
متاسفانه گردانندگان سایت بهار خیلی دشمنی با اصفهان وزاینده رود می کنند وبه همین جهت اکثر خبرها وتحلیل هاشان مغرضانه است ودرجهت تضعیف وحدت ملی گام برميدارد واختلاف بین مردم استانها بوجود می آورند (249053)
آرام خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۵
تجربه زندگی در این مملکت به من ثابت کرده که آخرش این تونل هم مانند تونل های قبلی که زدند و آب را بردند زده میشه،فقط فعلا دولتمردان دارند با وعده وعید سر مردم خوزستان و چهارمحال را گرم میکنند.شما آبادی و امکانات رفاهی شهرهایی مثل اصفهان ،شیراز،تهران،یزد را با خوزستان وچهارمحال مقایسه بکنید میفهمید که فقط مردم مرکز نشین ایران برای دولت ها اهمیت دارند!افسوس . (249087)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۱۸
آخ بمیرم برا اصفهانیای مظلوم. شما اصلا در طول تاریخ مظلوم بودید. همه حق شما رو می خوردند. (249097)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۲۳
بنظرم بناست داخل تونل لوله بگذارند. بدین ترتیب هر دو صحبت کاملاً درست خواهد بود. (249055)
علی (کارشناس محیط زیست)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۳۴
انتقال آب کارووووووون ! کارون بالغ بر 150 سر شاخه دارد ،که تونل گلاب 2 یکی از آن سر شاخه هاست که با انتقال آن عملا تاثیری در آب کارون نداره ،کم شدن آب کارون بواسطه زده شدن این دو سه سد اخیر میباشد ،چرا اونوقت که اون سدها را میزدند که باعثه کم آبی کارون شده هیچکس صداش در نیومد ؟ اصفهان یک شهریست که در یونسکو ثبت شده و متعلق به همه مردم ایرانه زیبایی این شهر به خاطر صدها هزار اصله درخت چند صد ساله که ریشه های آنها از زاینده رود تغذیه میشن، یکی یکی در حال خشک شدن ونابودیست . (249062)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۳۶
اقای کارشناس محیط زیست لازمه بدونید که تونل گلاب 2 در حوضه ابریز زاینده رود قرار داره و تاثیرش بر محیط زیست استان چهارمحال است و نه بر کارون در ضمن دلایل شما برای طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون به منظور مصارف غیر شرب غیر موجه و عوامانه است. (249168)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۳۹
آیا تنها راه همین است؟ واقعیت آن است که ایران کشوری خشک است ولی خوشبختانه به دریای آزاد راه دارد. متاسفانه از آب دریای آزاد هیچ استفاده ای نمی کند. سطح کویر مرکزی ایران پایین تر از سطح دریاست. آیا امکان ندارد که آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران انتقال یابد؟ آیا حداقل نمی توان آب را به فلات مرکزی انتقال داد و در همینجا شیرین کرد و تلخ آب آن هم در کویر مرکزی رها شود؟
نمیدانم شاید گروههایی در وزارت نیرو روی این موضوعات کار میکنند. (249063)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۰
انتقال آب کارون از سرچشمه های بختیاری عطش سیری ناپذیر صنایع بزرگ اصفهان را کم نمی کنه .
همین طور که رییس جمهور محبوب فرمودن آب برای شب مردم اصفهان باید تامین بشود . ولی کسی ایا سوال کرده در استان بی اب مانند اصفهان کارخانه های فولاد مبارکه ذوب آهن اصفهان نفت سپاهان و ... در چند ساله چقدر توسعه پیدا کرده و کسی به فکر تامین آب مصرفی کارخانه جات اصفهان بوده؟ (249065)
علیرضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۳
متاسفانه مسئولین اصفهانی اخبارو به مردم صحیح نمیدن مردم اصفهان اگه میخان آب در 33 پل جریان پیدا کنه باید از مسئولینشون بخوان سد تنظیمی رو باز کنن سد تنظیمی هستش که نمیذاره آب توی اصفهان جریان داشته باشه ولی مسئولین وانمود میکنن که چهار محال بختیاری شمر بن ذالجوشن هستش که آب رو روی مردم اصفهان میبنده (249066)
کبری
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۵
هموطنان عزیز اصفهانی که این احساس تلخ را تجربه کرده اند نباید اجازه دهند که خوزستانیها نیز گرفتار این تلخی شوند زنده کردن زاینده رود به قیمت خشکی کارون دردی را دوا نمیکند هیچ مشکلی بزرگتر را در پی خواهد داشت (249068)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۷
مردم عزیز اصفهان آبی که شما برای جریان داشتن در زاینده رود مطالبه می کنید را نباید از طرح های غیر کارشناسی که در مملکت ما به وفوور تصویب شده و بعد از چند سال تازه گندش در اومده انتظار داشته باشید..
خیلی راحته که از آمار دید آبی که تا چند سال قبل تو رودخونه بود الان کجاست؟ همش در اثر خشکسالی خشک شده ؟یا صنایع و کارخانجات که عامل اصلی رونق اصفهان بزرگ بوده هم باعثش شده؟
مطالبه آب برای جاری شدن در زاینده رود حق هر اصفهانی هر چهارمحالی(مثل خودم) هر خوزستانی و هر ایرانیست اما نه قیمت ظلم به دیگران (249070)
رای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۰
احمدی نزاد باید جواب بده که چه بر سر این ملت اورده همه چیز راخشک کردو رفت .از پول ونفت واب ودریاچه ورود . (249082)
امین اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۸
چه دلیلی داره تو کویر کشاورزی کرد ؟ زاینده رود از همون اول خشک بوده و خشک خواهد بود
متاسفانه ما خوزستانی ها فقط تو دنیای مجازی بلبل زبونی میکنیم، تو عمل هیچ کاری نمیکنیم
لعنت الله علی قوم الظالمین... (249102)
نامی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۵۵
آیا در تجمع دیروز کسی هم دستگیر شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما در استانهای آذربایجان شرقی وغربی سالهاست که به مسئله خشک شدن دریاچه ارومیه که به مسئله فراملی تبدیل شده اعتراض داریم ولی هرسال دریغ از پارسال.ودر هر تجمع وراهپیمایی مسالمت آمیزی عده ای بازداشت وزندانی می شوند وکسی هم نمی گوید چرا؟چرا همه مسائل از اقتصادی ورزشی هنری وزیست محیطی راسیاسی می کنیم؟ (249104)
یه خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۲۶
نفتمون و بردین ارزونیتون کارون نمیدیم بهتون . این که نمیشه دیگه از کارون برداشتن و ریختن به زاینده رود مشکل و حل نمیکنه اونوقت ما خوزستانی ها تو کارون همچین تجمعی رو میکنیم.باید یفکر اساسی کرد (249109)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۵۱
آب را به زاينده رود برگردانيد!!!!! زاينده رود كي آبي تمام فصل داشته كه بخواهند بهش برگردونند دوستان!؟؟ و چه مرجعي بجز صنايع فولاد و كشاورزي اصفهان از آب آن استفاده مي كند!؟تونلهاي مصنوعي كوهرنگ طي چند دهه قبل باعث عاريت گرفتن اين رودخانه از حوزه هاي رود كارون و دز شده بود تا مرگش كمي به تأخير بيفتد حالا جالب است كه اسم خود اين رودخانه مصنوعي و فصلي هم تداعي كننده وضع و روزش است .زاينده رود اينجا اصولا زائيده رود بوده است . (249111)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۸:۰۷
دردهاي بزرگ جراحي هاي بزرگ وتصميم هاي سخت تري مي خواهند .منطقه فلات مركزي ايران منطقه كم آبي مي باشد واين موضوع پيچيده اي نيست . اصفهان منطقه اي خوش آب وهوا وباصفايي است.فولاد ،پتروشيمي وسيمان صنايع آلوده كننده وبا آب بري بسيار مي باشند. اين صنايع را بايد به جاي ديگري (مثلا همان طرح اوليه هرمزگان)منتقل نمود. (249116)
پیربلوطی
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۸:۴۰
وقتی خود چهارمحال با کم ابی مواجه چطوری به اصفهان اب بیاد کشاورزی بدون اب نمیشه (249119)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۹:۰۶
با سلام به همه. من به عنوان یک اصفهانی دست همه خوزستانی ها و چهارمحالی ها رو می بوسم. و خواهش می کنم مواظب دسیسه شیاطین د ر بهم زدن میانمان باشند.اما وضعیت موجود اولا نتیجه سیاستهای خصمانه دولت قبل با اصفاهانیهاست که بی حساب اجازه برداشت آب را به بالادستی ها داد. این یک حرف مستند و کارشناسی است. ثانیا اگه همین الان همه چهارمحالی ها و خوزستانی ها لطف کنند و به شهراشون بر گردند و اصفهان را خالی کنند، قول می دیم تا آخر عمر آب نخوایم. اما اگر نمی رند پس لااقل سهمشون را از آبها ی اونجا با خودشون بیار (249123)
نگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۵۱
بروند؟به کجا بروند؟جوری صحبت میکنید که کسی نداند تصور میکند مسکن رایگان و امکانات بهترین زندگی را به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته اید!!!!!!!!
ما خوزستانی ها و چهارمحالی ها هرجا دلمان بخواهد میرویم پولش را هم پرداخت میکنیم در ضمن فراموش نکنید ما عادت به مصرف اب به مانند شما نداریم اب معدنی مینوشیم و با همان اب هم به امور روزانه می پردازیم. (249174)
ايران آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۹:۲۳
مردم مظلوم اصفهان كه با انواع القاب و عناوين مثل خسيسها،تنگ نظرها و... مزين شده اند بيش از 33000 شهيد براي اين آب و خاك دادند.مردمي كه ميزبان مردم شهركرد و اهواز بودند و هزاران خوزستاني و بختياري در اصفهان مقيمند.بخدا اگه بخواهيم بحق هم اينجوري باشيم و به هم رحم نكنيم كارون بزرگ خوزستان هم ميخشكه،چهارمحال هم ميخشكه و... (249126)
مصطفی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۲۲
استان زر خیز خوزستان (قطب کشاورزی)نابود شه تا چهارتا مرغابی برای اخر هفته تو زاینده رود!!!روستا های چهار محال وبختیاری به خاکه سیاه بشینه تا سی سه پل اخر هفته دیدنی شه!!!بابا تو رو خدا یک بار هم شده به منافع ملی فکر کنید.من به عنوان یکم با سواد اقا کافی بعضی از صنایع که به ناحق در اصفهان ایجاد شده رو جمع کرد وبه جاش اب رو صرف صنعت گردشگری اصفهان کنید واصفهان تبدیل به اسپانیا شه که در امد گردشگریش از پول نفت ما بیشتره .تو رو خدا منافع ملی را نابود نکنید (249134)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۱:۰۴
تجمع کنندگان پان فارسیسم نبودند!چون تجمع برای دریاچه ارومیه برابر پان ترکیسم است. (249145)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۱:۲۹
همه جای ایران متعلق به تمام ایرانیان است.این برداشت شخصی واشتباه است که داده های خدادادی را،هرکدام برای
منطقه خود بخواهیم.منابع رو وزیرزمین دراختیار دولت وبتناسب احتیاج واضطرارباید بین ایرانیان تقسیم شود (249148)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۵۵
ما باید خودمان را با محیط زیست هماهنگ کنیم چراکه دستکاری طبیعت عواقب خوشایندی نخواهد داشت. (249175)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۰۸
واقعیت این است که آب زاینده رود از شهرستانهای غربی استان شامل فریدن فریدونشهر و چادگانی می آید که خودشان هم دچار خشکسالی هستند پس اگر حقی هم باشه برای داشتن آب ، نصیب فریدن و چادگان و فریدونشهرست نه اصفهان تا جوانان اصفهانی برن کنارش و قلیون بکشن (249151)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۴۶
پیرو نظر مجید ریس جمهور قبلی اومد شهرکرد و گفت از این به بعد خودم رییس اب منطقه چهارمحالم و از انتقال غیر قانونی آب به اصفهان جلوگیری می کنم جالب اینکه دقیقا بعد صحبتهای ایشون تونل های گلاب و بهشت آباد حفر شدند. و جالبتر اینکه رییس جمهور جدید هم یک ماه پیش اومد شهرکرد و همین قولها را داد و الان معاون اولش یه چیز دیگه میگه (249160)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۱۶
قربون قدرت خدا برم
اگه تجمع که چه عرض کنم چند نفرم تو آذربایجان بابت خشک شدن دریاچه ارومیه شعار بدن میشن پان ترک و تجزیه طلب!
مگه دریاچه ارومیه تو خاک ترکیه یا جمهوری آذربایجانه؟
بخدا تو خاک پاک ایرانه!
چرا ما حق اعتراض به خشک شدن دریاچه رو نداریم اما هموطنان اصفهانی یا خوزستانی میتونن به خشک شدن حتی رودخونه هاشون اعتراض کنن (249164)