به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۶۳۷۷۲
دیکتاتورهای خطرناک روشنفکر؛

بايد خدا را شكر كرد اباذري كاره‌اي نيست!

قدرت داشتند، گشت تجسس افکار راه می‌انداختند
گروه فرهنگي: علی حق‌شناس «نویسنده و تاریخ‌نگار» در صفحه فيس‌بوك خود چند نكته در باره اظهارات اخير يوسف‌علي اباذري «جامعه شناس و استاديار دانشگاه تهران» در يك جمع دانشجويي كه حاوي توهين به خيلي‌ها، از مردم تا مرحوم مرتضي پاشايي بود، چنين نوشت:

اول:

كساني مثل اباذري بسيار خطرناك هستند. نه به دليل توهين كردن، كه در اين سالها چنان "بد دهني" عادي شده كه ديگر تكان دهنده نيست. اباذري‌ها خطرناكند چون خويش را چنان "عقل كل" و "داناي مطلق" مي‌پندارند كه گمان مي‌كنند حق دخالت در خصوصي ترين، جزيي ترين و شخصي ترين شئون زندگي مردم را دارند. ايشان خود را در جايگاه خداوندي تصور مي‌كنند كه مركز هستي‌اند، پس هر چه خلاف ميل و نظرشان باشد يكسره باطل است.

دوم:

بايد خدا را شكر كرد كه اباذري در اين مملكت كاره اي نيست و قدرتي ندارد، وگرنه دور نبود روزي كه اين "خود پرستان" براي همه چيز و همه كس گشت ارشاد، گشت تجسس و تفحص راه مي‌انداختند تا مبادا كسي غير از موتزارت گوش كند!

سوم:

موافقان ايشان در اين چند روزه تاكيد فراوان دارند بر عالم بودن اباذري. نمي‌توانم اين را بپذيرم. عالم مگر مي‌تواند چنين "مطلق انگار" باشد؟ اين همه تاكيد بر رد موسيقي پاشايي بعد از مشورت ايشان با تنها يك موسيقيدان نشان از عالم بودن او ندارد. از لجاجتي كوركورانه حكايت مي‌كند كه ريشه در ذهني نا آگاه دارد.

چهارم:

در چشم اباذري و امثال او، «مردم» اسبابي هستند در دستان سياسيون و متفكران. آنها براي مردم بيش از اين حقي قائل نيستند و درست به همين دليل نيز مردم اينان را به هيچ هم حساب نمي‌كنند.

پنجم:

مردم عادي «كه من نيز يكي از اين مردم عادي هستم» در پي چيزي بوده و هستند كه اباذري‌ها هرگز به آن توجهي ندارند: زندگي. مردم نمي‌خواهند عمرشان را صرف آن كنند كه در آنِ واحد هم موسيقيدان باشند، هم سياستمدار، هم اديب و شاعر و جامعه شناس و اقتصاددان و روانشناس و پژوهنده و حقوقدان و... آنها فقط مي‌خواهند "زندگي" كنند. زندگي بر اساس طبع و سليقه و پسند خويش. آنها باور ندارند كه مردم وسيله نيستند.

ششم:

اباذري اگرچه در اين فايل صوتي از مفاهيمي چون "ديكتاتوري" و "فاشيست" به عنوان پديده هايي مذموم استفاده كرده، اما خودش مصداق ديكتاتوري است. اگر تاكنون داغ و درفش در دست نگرفته و ديگران را بندي نكرده، فقط به اين دليل است كه "زور"ش را نداشته، و گرنه در ذات او پتانسيل لازم براي سر بر آوردن يك ديكتاتور قاطع وجود دارد.

هفتم:

بايد همواره به ياد داشته باشيم امثال اباذري نبايد قدرت بگيرند. آنها را بايد در كنج كتابخانه و كلاس‌هاي درس شان نگه داشت. زيرا به شدت خطرناك هستند و ناقل ويروسي مسري، كه مي‌تواند جامعه مان را به انحطاط بكشاند، آن هم زير نقاب فريبنده روشنفكري و عالم بودن!

دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۴
عالی بود★★★ (270819)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۳
شما اباذری رو نمی سناسید.
همین. (270927)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۲۱:۰۵
این برخوردی که با دکتر اباذر انجام می شود خودش نشان از عوام زدگی شدید جامعه دارد...این مقاله نماد کاملی از عوامانه و غیر علمی بودن برخی صاحب نظر نماهاست.
واقعاً برای این جامعه متاسفم. (270978)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۸
ایا کسی که افکارش خطرناک است با ید به کلاس درس برودو آنجا نگه داشت!!!
او چه بسا میتواند افرادی را که صد چندان تر از خودش افکار تندتری پیدا میکنند آموزش دهد
اگر چه بعضی از دیدگاه اباذری نیز در مورد خالی شدن شورا و مجلس از سیاستمدارنخبه صحیح بود (270820)
آلزايمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۵
دقيقا همين طوره
يك عده انتظار دارن همه مردم بتهون گوش بدن
يك عده ديگه همه مردم انجيل بخونن
يك عده ديگه هم فكر مي كنن هر كي آهنگ دالام ديمبو گوش نكنه متحجره
يك فيلسوف مي گه بايد به اعتقادات مردم توهين كرد و يك داعشي ميگه بايد بي دين رو دار زد
يكي به اسم سكولاريسم اجازه دينداري نميده يكي به اسم دين ميگه بهايي هم حق تحصيل نداره
روزي كه ياد گرفتيم بفهميم حق نداريم مردم رو قضاوت كنيم مي تونيم بگيم متمدن هستيم
يه فرانسوي كه اجازه نميده يه دختر مسلمون تو مدرسه حجاب داشته باشه مثل داعش بدوي هستش (270823)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۴۷
دوست عزیز همه چیز را قاطی کردی باهم. شده آش شله قلمکار !! (270967)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۱
متاسفانه آقای حق شناس آسمان و ریسمان را بدون هیچگونه دلیل و مدرکی به هم دوخته و نتیجه گیری بی پایه ای را انجام داده است . متاسفانه ما مردم فکر می کنیم همه عیوب به مسئولین بر می گردد نه ما . به همین خاطر است اگر کسی (غیر از مسئولین ) به مسئولین اعتراض کند ، قهرمان و اگر به مردم اعتراض کند ، بد می شود (270970)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۲۱
"من به مردمم توهین می کنم،پس من هستم"

یوسف اباذری (270827)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۲۶
دمت گرم واقعا که هرچی گفتی درست گفتی (270828)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۲۹
بنده با فرمایشات اباذری موافق هستم غیر از توهین هایی که کردند مابقی حرفشان عین واقعیت است که همیشه برایمان تلخ بوده ، ولی بهار جان شما هم بهتره آن طور که میگویید به عنوان رسانه ای بیطرف(که من اصلا قبول ندارم هیچ رسانه ای بیطرف باشه،این حرف بیشتر شبیه جوکه) یک جانبه به قاضی نروید (270829)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۳۴
آقای اباذری
لابد اون رئیس دانشگاهی که شما را به اون سمت گمارده اند و از همین مردم اند،ایشان هم نادان هستند ...!؟؟ (270833)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۴۴
1-عقل کل و دانای مطلق در این مملکت فراوان داریم که متاسفانه اصلا سوادی هم ندارند !
2-مگر اکنون خودپرستان همه کاره نیستند ؟ اباذری یک قطره بین آنهاست
3- ..
4- متاسفانه مردم اسباب ووسیله ترقی شده اند و اباذری بیان واقعیت کرده
شما هم که قضاوت کرده ای پس دیکتاتوری !؟
کامنت های موافق با پدیده اباذری نشان می دهد که خیلی از همین مردم تحلیل اباذری را مماس بر واقعیت های موجود جامعه دیده اند (270834)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۲:۰۸
آقا اشتباهی کامنت مثبت دادم. من از این روشن فکرای ترجمه ای گریزانم. (270864)
من موافق اباذری نیستم اما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۲
هر کسی از ظن خود شد یار من ــــاز درون من نجست اسرار من!

همه راجع به اباذری حرف می زنند ونقدش می کنند اون هم به خاطر چند جمله!!!

یه خبرنگاری پاشه بره دفترش مثه بچه آدم باهاش مصاحه کنه ونظراتش رو شفاف بپرسه و خودش راجع به منظور و لحن بیانش صحبت کنه تا ببینیم حرف اساسی ایشون دقیقا" چیه؟ (270837)
مهدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۴۴
بخاطر یک جمله نه. او همه ایرانیان از جمله تو را ابله نامید و شایسته توهین شنیدن. دم بهار گرم که اولین رسانه ای بود که به طور جدی با او و افکارش چالش کرد. (270855)
مهدیان جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۲:۳۳
حتما" من نسبت به ایشون در زمینه تخصصشون (جامعه شناسی) ابله و نادان و نااگاه هستم و ایشون هم در زمینه تخصص من ابله و نا آگاه هستند.

یقینا" اگر من که تخصص وعالم در جامعه شناسی نیستم به مردم ایران صفت ناروایی بدهم حتما" توهین کرده ام

پزشک متخصص قلبی و یا متخصص تغذیه اگربگوید کسانی که غذاهای پر چرب
مصرف می کنند کار ابلهانه می کنند توهین نکرده است

دانایی یک صفت نسبی است (270872)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۴:۴۵
نسبیت رو خوب اومدی موافقم (270915)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۰۶
اول: اباذري به كسي امر نكرد كه در زندگي خصوصي چه كند، از سطح پايين سليقه جمعي انتقاد كرد. دوم: كسي كه اينگونه بي پروا حرفش را ميزند، از بسياري كه با تملق و كارهاي عوام پسندانه بر سر كارند لايق تر است،سوم: فقط با يك سخنراني نمي توان برچسب جاهل بر كسي زد.چهارم: اي كاش اينگونه بود كه شما مي گفتيد و مردم بازيچه سياست بازان نبودند. پنجم: شما كه خودتان نويسنده ، تاريخ نگار، روزنامه نگار ، سياست مدار ، تكواندو كار و در اين مورد آخر جامعه شناس! هستيد ، چطور اين حرف را ميزنيد! (270840)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۱۰
من در شوک هستم چطور دلش اومد هنوز کفن خواننده جوان خشک نشده بهش توهین میکنه ملت رو بگذر چون پوست مون کلفت شده فقط خدا جوابشو بده (270842)
سانسور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۰۴
عزیزم مسئله احساسات نیست! مسئله پدیده ای است که اباذری از خطر آن برای ما گفت! سوای اینکه کسی لحن وی را قبول ندارد، او به مرگ کسی توهین نکرد، به خطری که فرهنگ و بخصوص ذهن به اصطلاح"دهه ی هفتادی ها" را تهدید می کند سخن گفت!
شاید اگر از این لحن استفاده نمی کرد صدایش شنیده نمی شد. و شاید همین شما روزی خوشحال باشید که فردی زمانی چنین هشداری را داد! (270961)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۱۱
ادامه: ششم: منظور ايشان از ديكتاتوري همين بود كه يك كارشناس كه نظر مخالف دارد يا يك بازيگر كه به هر دليلي نميخواهد رياكارانه براي كسي كه نه مي شناسد و نه موسيقي اش را دوست دارد پيام تسليت بفرستد، مورد شديد ترين توهين ها قرار ميگيرد. هفتم: اتفاقا به نظر من شما را بايد به خانه تكواندو فرستاد و اجازه نداد درباره هر موضوعي كه نه تحصيلاتش را داريد ن سوادش را اظهار نظر كنيد، ديكتاتوري يعني همين كه چون اباذري مثل من فكر نمي كند بايد او را در كنج كتابخانه و كلاس درس محبوس كرد. (270843)
از مردم عادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۳:۰۶
شما هايي كه با اباذريان موافقيد بيشتر بخاطر اين هست كه خودتان را جداي از مردم عادي تلقي مي كنيد، و به اصطلاح فكر مي كنيد روشنفكر هستيد و الا با كسي كه شما و همه مردمي كه مي خواهد همان زندگي عادي را داشته باشند ابله!! خطاب مي كرد موافق نبوديد. حتي اگر اصل كلامش درست باشد. (270886)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۷:۵۶
من در نظرم حرفی از روشن فکری و ... نزدم . جایی هم ننوشتم با نظر دکتر اباذری کاملا موافقم بلکه خواستم نقدی به نظر نویسنده بنویسم. اما خوشجالم که این نظر رو نوشتید تا چند نکته رو عرض کنم. اولا مردمی که زندگی عادی دارند یعنی چه؟ هر کس مثل شما زندگی می کند عادی است و دیگران غیر عادی؟!! نگاهی به مثبت و منفی ها بیاندازید شاید آنچه شما فکر می کنید با دیگران همخوانی ندارد. ثانیا این جملتون واقعا تاسف آوره که فقط به خاطر یک کلمه ، کل صحبت های یک نفر رو زیر سوال میبرید. (270953)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۸:۰۳
علت جهت گیری نسبی من در موافقت با اباذری اینست که از بعد از فوت مرحوم اباذری ، یک سری که به هر دلیلی به مراسم رفتند و یک سری که نرفتند ، جوی سنگین به راه انداختند و هر نظر مخالفی رو به بدترین شکل سرکوب کردند. نمونه آن آنچه بر هانیه توسلی رفت و نمونه دیگر همین نظر شما است که سریع بر چسب میزنید و با کنایه میگویید "شما که فکر می کنید روشنفکرید" تا اینکه اباذری این سخنرانی رو کرد و ما هم کمی توانستیم در آن جو سنگین حرف بزنیم و دیدیم تعدادمان هم کم نبوده. یاد بگیریم به دیگری به خاطر نظرش توهین نکنیم (270954)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۲۰:۱۷
اباذری روشنفکر از آن جنسی که تو فکر می کنی نیست اتفاقا اگر بود الان بت شما بود روشنفکر غرب پرست نیست اباذری با نظام سرمایه داری و نوکران بی جیره و با جیره مواجب آن مخالف است نحله فکری او یک شاخه از عقاید سوسیالیستی و اگر اشتباه نکنم یک ایده آلیست و طرفدار فلاسفه بزرگی مثل هگل باید باشد اما به هر حل منتقد اجتماعی هست و حق داره به اجتماع خودش به شدیدترین وجه حمله کند از نظر شما هدایت هم یک دیکتاتور و فاشیست بود (270973)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۲۲
متاسفانه بي ارزش تر از مردم تو اين كشور وجود نداره. هركي هرچي دوست داره بهشون ميگه... هر بلايي بگي سرشون ميارن، اخرشم ميشن احمق!!!! (270849)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۱:۴۰
حرف دل همه ما که در سوگ مرتصی عزیز اشک ریختیم و ابادری لات و سوسولمان خواند زدی اقای حق شناس. ممنون (270852)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۰
سلام
اول چرا بعضی از رسانه ها همیشه دنبال اینن شهر وشلوغ کنن وآب گل آلود وهی تیتر و خوراک خبری برای خودشون درست کنن وازش ماهی بگیرن
دوم چرا 20 روز قبل از مرگ مرحوم پاشایی همه رسانه ها باهم به صورت خودجوش اخبار ایشون در صدر قرار دادند ( میشه برای این یک مثال هم زد مرحوم ارجمند چند روزی است فوت شده اند هم سابقه هنری 50 ساله وکاملا مشخص دارند یعنی واقعا هنرمندند هم خانواده هنرمندی دارند و هم آنکه همه رسانه ها از احتمال فوت ایشان خبر داشتند چرا این همه تبلیغ که برای پاشایی شد برای ایشون نش
سوم (270867)
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۱
آقای اباذری هم از قماش این آقایون باصطلاح .... اصولگرا و پایداری میباشند که افکار بسیار خشن و طالبانیسم و داعشی دارند.باور کنید همین گروه اقلیت...که برمسند قدرت هستند و برمردم بدبخت وبینوا حکومت میکنند حاصرند جهت حفظ نظام دیکتاتوریشان گردن 70 میلیون انسان را ار تیغ بزنند. (270868)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۴:۲۳
اباذری داد میزند آن هم به روش تندروانه خودش او هم مثل شریعتمداریست ها دلواپس است از همان دلواپسی که لنینیست ها و داعشیسم ها و طالبانیسم ها وکلا دیکتاتوریست ها و دیکتاتور مسلک ها دارند همان عقل کل ها که فکر می کنند مردم نمیفهمند و بایدبه زور هدایت شوند.مصباح یزدی هم دلسوزی اینگونه دارند ولی اینان چه از نوع سوسیالیستیشان و چه از نوع مذهبی و انقلابی باید متوجه باشند که اگر مردم به روش های خود تظاهرات می کنند چون اعتمادشان به رفتار ومرجعیت این گونه گروه هاوافراد سلب شده است چون به حساب نیامده اند (270907)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۴:۵۱
بهار نیوز خیلی خوشحالم که نمی تونی موج سواری کنی و از ابی که گل الود می کنی ماهی مطلوبتو بگیری..اباذری نه پایداری هست.نه اصلاح طلب.اباذری یک چپ مکتب فرانکفورته....خواهشا دیگه این قضیه رو انقدر کش نده.مخاطب روی خوش نشون نمی ده..وقتی در مورد واکاوی یک مرگ چند ده تا همایش با حضور جامعه شناس ها برگزار میشه خود نشون اینه که این حضور طبیعی و صرفا به خاطر مرگ مرحوم پاشایی نبود...این مراسم ها نوعی فستیواله...یکی سگ گرفته می یاد عرضه می کنه.یکی گوشی نو گرفته می یاد.یکی تازه نامزد کرده می یاد نامزدشوببینن (270918)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۹
درود بر یوسف اباذری که بدون ترس و رو در بایستی واقعیت رو گفت.
بهار نیوز هم نشون داد که بی طرف نیست (270921)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۵:۵۵
خدا را شکر تو همکاره ای نیستی!!!!! (270930)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۶:۰۳
واقعا از سایت بهار تعجب میکنم شما ازادی بیان میخاید دیگه ببینید دوستان همه باید بدونن توی ازادی بیان حوا پخش نمیکنم توی یک جامعه ازاد باید منتظر سخت ترین انتقادات به مقدس ترین چیزاتون باشید اینکه کسی در حرف زدن ازاده تا موقعی که چیزای که من دوست دارم بهم بگه نمیشه دیگه مهم نیست که ازادی بیان میخواید یا نه مهم اینه که بدونید انتقاد تند واتشین که حالا احیانا شما بهش توهین میگین جزوی از ازادی بیانه و چه بخواین چه نخواین خواهد بود. ظرفیتاتون بالا ببرید که این تازه اول راهه (270932)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۶:۰۹
این حرفهاش خیلی خوب بود که گفت :
مردم نمي‌خواهند عمرشان را صرف آن كنند كه در آنِ واحد هم موسيقيدان باشند، هم سياستمدار، هم اديب و شاعر و جامعه شناس و اقتصاددان و روانشناس و پژوهنده و حقوقدان و... آنها فقط مي‌خواهند "زندگي" كنند.
بعضی ها فکر میکنن که مثلا" چون موتزارت و بتهوون گوش میدن باید هر کی را که گوش نمیده به چشم بیسواد و تحقیر ببینن. و اگر طرف پیش این افراد ادعا کنه که گوش میدم باز هم توهین میکنن خواهند گفت میخواهی ادای با کلاسا را در بیاری..
واقعا" امثال آقای اباذری خطرناک هستند. (270935)
جواد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۷:۰۰
اباذریهادرافکاربعضی ها هست ودرقدرت هم هستند واین آقای اباذری نوچه هست پس اگرشعورمردم بالاباشد برای خودشان وجامعه بهتراست داعش .الشباب .طالبان.القاعده. وبقیه تروریستهاکه ریشه مذهبی دارند همه اش مثل اباذرخوان فکرمیکنند . (270945)
آذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۷:۰۴
بسیار تاسف باره که فقط دنبال یکی دو جمله تو حرف‌های مخاطبمون میگردیم که پتکی بکنیم و هی بزنیم تو سرش و حقانیت بسیاری از حرفهاشونو نادیده بگیریم.هرچند با زبان توهین استاد اباذری موافق نیستم ولی بسیاری از صحبت های ایشان درست است.اینکه مردم ما، جوانان ما بکدامین سوق کشیده میشوند؟مرحوم پاشایایی خواننده ای در سطح معمول و اصولا با ترانه های با محتوای عاشقانه بود که اصولا غمگین!!! ترانه های ایشان چه معانی رو نقل میکردند. مرحوم پاشایی نماد چه نوع فکر و اندیشه و معنایی بود در قیاس با امثال استا ناظری (270947)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۷:۰۶
آقاي دكتر اباذري كه جامعه شناس هستند نبايد حكم مطلق برأي جامعه صادر كنند و بايد نسبيت را در بين إنسانها در نظر بگيرند (270948)
اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۱۷
با نظریات آقای حق شناس صد در صد موافقم حتی اگر درصد اندکی از حقیقت در سخنان اقای اباذری باشد به شیوه ای بسیار ناجوانمردانه آنرا بیان کردند و این سخنان از زبان کودکی خشمناک و لجباز نه از یک انسان بالغ گفته شد. و به روانشاد مرتضی پاشایی هم درود میفرستم که تا آخرین روزهای حیات خود با وجود رنج بسیاردر کنجی ننشت و فعالیت کرد و از انرژی حیات خود به بهترین نحو استفاده کرد و او میتواند الگوی خوبی برای بیماران و دردمندان جامعه باشد ضمن اینکه انصافا صدایی زیبا سیمایی دوست داشتنی استیل هنری برازنده داشت. (270962)
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۳۸
توصیه می کنم حتما فایل صوتی صحیت اباذری رو بشنوید. من با بعضی از حرفهاش موافقم اماوقتی از پاشایی صحبت میکرد با چنان نفرتی کلمات را ادا میکرد که باید بشنوید اما چند نکته وقتی دختر خانمی درمخالفت ایشون سخن گفت اجازه سخن گفتن نمیداد اباذری در این برنامه فقط به تکصدایی معتقدبود!!دوم تحلیلگر باید تحلیل کند بیطرفانه ایشون نه تنها یکطرف رو گرفت بلکه عصبانی بود!اباذری در این مقوله فرقی با داعش و ندارد هردو فقط نظر خود را به حق میدانند یکی گردن میزند دیگری ابله و نادان میخواند و تخقیر میکند.خطرناکه فکرش (270966)
فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۱۹:۵۵
اقای اباذری اگر نتیجه گوش دادن به موسیقی بتهون تولید روحیه ای مثل شما است برای بتهون بسیار متاسفم و ترجیح میدهم موسیقی گوش کنم که به من روحیه ای انسانی و لطیف بدهد نه چنین خلقی بسان داعش (270969)
عبداله
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۲۰:۵۳
اقای اباذری شما مصداق این ضرب المثل هستید: ملا شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل (270976)
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۲۲:۲۱
دوستان آزادی خواه اینو بدونین شما وقتی در آزادی خواهی صادق هستید که از بهم خوردن سخنان شریعتمداری همون قدر ناراضی باشیم که از بهم خوردن مراسم اصلی غفاری در شیراز حالا چه شده که اینقدر به سخنان اتشین یک استاد دانشگاه خرده میگیرید؟ اینو میدونم که شرایط دو طرف یکسان نیست ولی به هر حال دلیل نمیشه واقعا که مردم همون قدر که طالب آزادی بیان هستند از اون فراری هستند دوستان تکلیف خودتونو مشخص کنید یک بام ودو هوا نمیشه تکلیف خودتونو مشخص کنید (270996)