به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۸۰۹۶۲
6 امتياز با ارزش تيم ملي واليبال ايران از روسيه

والیبالیست‌هاي ايران شاخ غول را شکستند

گروه ورزشي: تیم ملی والیبال ایران توانست با پیروزی 3 بر صفر مقابل روسیه 3 امتیاز دیگر به اندوخته خود اضافه کند و با دست پر بازی‌های خارج از خانه‌اش را به اتمام برساند.
به گزارش "ورزش سه" ایران در دومین بازی خود مقابل روسیه یک بار دیگر توانست به پیروزی برسد و با حداکثر امتیاز این کشور را ترک کند. این 3 امتیاز ارزش بسیاری برای ایران دارد و در روزهایی که امتیازات تیم صعود کننده را مشخص خواهند کرد این پیروزی در آن زمان ارزش خود را نشان می دهد. روسیه تیمی که سال ها بود در کازان بی رقیب بود حالا در کسب یک امتیاز از ایران هم توانایی لازم را ندارد.


بازی با امتیاز سرویس برای ایران آغاز شد و عبادی پور از شروع ایران را پیش انداخت. مجتبی میرزاجانپور در تمامی حملات خود موفق بود و حملات او به همراه دفاع های موسوی دلایلی شد تا ایران از همان ابتدا اختلافی محسوس با روسیه ایجاد کند. در هر دو تکنیکال تایم اوت ایران با اختلافی 4 امتیازی زمین را ترک کرد و مشکلی که ایران در ست اول بازی دیشب داشت حالا گریبان حریف را گرفت و هیچ تاکتیکی اختلاف امتیازی را برطرف نمی کرد. دریافت به خوبی به پاسور می رسید، مدافعان در بهترین فرم دفاع می کردند و اسپکرها قدر همه توپ ها را می دانستند و این عملکرد بدون نقص دلیلی شد تا ایران بتواند با امتیازات 25 بر 20 روسیه را شکست دهد.

ملی پوشان والیبال ایران ست دوم را دقیقا با همان ارنج ست اول آغاز کردند اما آلکنو ورونکو پاسورهایش را جا به جا کرد تا شاید این اتفاق شرایط روس ها را برای ست دوم عوض کند. مثل بازی گذشته هیچ یک از جا به جایی های سرمربی روسیه جواب نداد تا اینکه خصوصیات های فردی بازیکنان به کمک این تیم آمد و ماکسیم میخاییلف با حضور در خط سرویس اختلافی 4 امتیازی ایجاد کرد تا اینکه کواچ مجبور به درخواست تایم اوت شد. تمام این اتفاقات دست به دست هم داد تا اینکه تکنیکال تایم اوت اول در امتیاز 8 بر 5 به سود روسیه صورت بگیرد. چند سرویس به موقع از مجتبی میرزاجانپور و دفاع های موسوی و غلامی ایران را 11 بر 10 از حریف پیش انداخت و این اختلافات تا جایی ادامه پیدا کرد که تکنیکال تایم اوت دوم با برتری 3 امتیازی ایران گرفته شد. هر چه از ست دوم می گذشت اختلاف بین دو تیم بیشتر می شد و روسیه ای دیگر چاره ای برای بازگشت به بازی نداشت. این روند امتیازگیری تا جایی به نفع ایران ادامه داشت تا ایران ست دوم را هم با نتیجه 25 بر .18 به سود به پایان ببرد تا خیالش از کسب حداقل یک امتیاز در این ست راحت شود.


روسیه ست سوم را با حضور اسپرودونف آغاز کرد تا شاید او بتواند مشکل دریافت و حمله را حل کند اما تا آنها به خودشان بیایند مثل سایر ست ها اختلافی 5 امتیازی به وجود آمد و با همین روند تیم ها به تکنیکال تایم اوت رفتند. این اختلاف در طول بازی بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که امتیازات به 9 بر 3 هم رسید. بازی مثل سایر ست ها پیش می رفت تا اینکه روس ها به یک باره خودی نشان دادند و در دفاع و حمله دور از تصور ظاهر شدند و در امتیاز 12 با ایران برابر شدند. ماکسیم میخاییلف و آچیو بیشترین نقش را در کسب این امتیازات داشتند و این روند امتیازگیری روس ها تا جایی خوب پیش رفت که تکنیکال تایم دوم 16 بر 13 به سود آنها گرفته شد. این شرایط پیش بینی نشده بود و مثل اینکه روسیه همان تیم همیشگی شده بود و تمام بازیکنانش به شکل ایده آل خودشان برگشته بودند. کواچ ناچار به تغییر شد و به همین منظور صنوبر و مهدوی به جای موسوی و معروف به زمین آمدند و به محض وقوع این اتفاقات اختلاف 3 امتیازی جبران شد و ایران در امتیاز 16 توانست به حریف برسد. یک بار دیگر اختلاف به نفع ایران آغاز شد و این شاگردان کواچ بودند که تیم برنده ست شدند. ورونکو دیگر دست به هر کاری می زد و دست به دامن ویدئو چک شده بود اما یک بار دیگر دفاع، سرویس و حمله ایران به روند طبیعی اش بازگشته بود و روسیه توان مقابله با این بچه ها را نداشت. حالا صنوبر و محمودی ستاره زمین شده بودند و دفاع روی تور اختلاف را بیشتر و بیشتر می کرد. غیرت بچه های ایرانی در بازپس گیری بازی درست سوم در نهایت منجر به پیروزی ایران در این ست و در مجموع بازی شد. ایران توانست این ست را با امتیازات 25 بر 21 به سود خود پایان دهد و با 7 امتیاز کار خود را در بازی های خارج از خانه خاتمه دهد.


جدول رده بندي در پايان دور ششم 
  تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 آمریکا 17 6 6 0 1 4 1       18 6 3.000 575 495 1.162
2 لهستان 11 6 4 2 1 1 2 1 1   15 11 1.364 578 549 1.053
3 ایران 7 6 2 4 1 1   1 3   11 13 0.846 522 542 0.963
4 روسیه 1 6 0 6       1 2 3 4 18 0.222 445 534 0.833

سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ۲۲:۵۱
شادباش می گویم به هم میهنانمان.دست این دوستان هم پرتوان باد.خوب بازی کردند.عالی بود. (308683)
ایران سربلند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ۲۲:۵۵
واقعا پیروزی بر روس ها از پیروزی بر هر کشوری شیرین تر است. (308684)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ۲۳:۱۴
فقط توي ورزش، کاش مسئولين اين مملکت براي يکبار هم که شده دست بدست هم ميدادند و مردم خودشون رو درست و حسابي حمايت ميکردن و با حمايت همين مردم ، روسيه رو توي تمام مسائل و ابعاد شکست ميدادن تا اين همه سوء استفاده از ايران نکند! اما با روند موجود حتما" حتي در خواب هم نخواهيم ديد! (308687)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۰:۱۶
امیدواریم دورانی از شکست روس ها در برابر ایرانی ها اغاز شود.البته با تدابیر دیپلماسی واقتصادی وسیاسی (308698)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۰:۲۹
بازهم مثل دوره های گدشته ایران بعداز باخت بازیهای اول کم کم خودشو پیدا کرد ونشون داد بیخود نیست توی رنتینگ فدراسیون والیبال درگرو A قرار داره واقعا عالی بود. (308699)
sasan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۰:۳۷
عالی بود دمتون گرم بچه ها. ی سوال بی ربط!! بهار جان! چرا بازی های اروپایی بایکوت خبری شده تو رسانه های کشور؟؟؟؟؟!!! جای نبود گفتم همینجا مطرح کنم!! البته توام بایکوت نکنیا نظرموووووووووووو (308701)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۰:۵۷
آخه این روسیه تیم بود؟؟ خوشحال چی هستید؟ (308703)