به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۰۹۳۲
مطهری: ردصلاحیت خاتمی به نفع نظام نيست

حماسه سیاسی با حضور خاتمي رقم خواهد خورد

گروه سياسي: نماينده تهران در مجالس هشتم و نهم گفت: این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌ کم تجربه‌ها نیست؛ بلکه افراد استخوان‌دار باید وارد عرصه شوند.
حماسه سیاسی با حضور خاتمي رقم خواهد خورد
به گزارش ايسنا، علی مطهری در دانشکده علوم حدیث دانشگاه قرآن و حدیث گفت: معتقد به تز شهید مطهری هستم که ایشان معتقد بودند استقلال روحانیون با پست‌های اجرایی دولتی خدشه‌دار می‌شود، ولی در عین حال بر این باور بودند که اشکالی ندارد روحانیون در شرایط اضطرار در این پست قرار بگیرند. اکنون نیز شرایط کشور، شرایط اضطرار و بحران است؛ بنابراین معتقدم در چنین شرایطی تنها کسی می‌تواند به وضع موجود سر و سامان دهد آقای هاشمی است.
وی افزود: البته ایشان خوب است که بیایند و چهار سالی به اوضاع کشور سر و سامان دهند و وقتی شرایط عادی شد، بروند. مطهری تاکید کرد: این دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ کم تجربه‌ها نیست؛ بلکه افراد استخوان‌دار باید وارد عرصه شوند و‌ آقای هاشمی توان گردآوری گروه‌های سیاسی مختلف را دارد. هم چنین ایشان توان برقرار اعتدال را نیز داراست؛ نفوذ ایشان در برخی کشورهای عربی موجب بهبود وضع ایران در جهان عرب می‌شود؛ علاوه بر آن شناخت دنیا از ایشان قطعا روی روابط ایران و جهان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی با اشاره به دیدارش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: به ایشان پیشنهاد دادم که فقط برای یک دوره چهارساله بیایند و بعد از سروسامان دادن به امور کشور بروند، اما اگر عده‌ای تصور می‌کنند که ایشان قدرت‌طلب‌ است، اشتباه می‌کنند. کسی که دو بار رییس جمهور کشور بوده بعید است قدرت طلب باشد. بسیاری از تخریب‌ها علیه ایشان غلط است و نظرسنجی‌ها حکایت از پایگاه اجتماعی قوی ایشان دارد. وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه احتمال رد صلاحیت خاتمی برای نظام گفت: رد صلاحیت آقای خاتمی برای نظام قدری هزینه خواهد داشت چرا که ایشان چهره داخلی و بین‌المللی شناخته شده‌ای دارد و اساسا این کار مناسب نظام نیست.

اين نماینده مجلس در عین حال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر هزینه تایید صلاحیت خاتمی برای شورای نگهبان گفت: گاهی فردی به صرف منتقد بودن رد صلاحیت می‌شود ولی یک وقت به دلیل افکار غیر اسلامی رد صلاحیت می‌شود و رد صلاحیت آقای خاتمی رد صلاحیت یک منتقد به نظام است و اکثریت مردم ایشان را فتنه‌گر و برانداز نمی‌دانند؛ ایشان به مسائل اتفاق افتاده پس از انتخابات سال ۸۸ اعتراض کردند؛ بنابراین منتقد نظام هستند ولی افرادی هستند که گروه‌شان افکار غیراسلامی را ترویج می‌دهد بنابراین در صورت تایید صلاحیت چنین افرادی شورای نگهبان زیر سوال می‌رود. وی در واکنش به این پرسش که رد صلاحیت احتمالی مشایی چه واکنش‌های احتمالی از سوی احمدی‌نژاد در پی خواهد داشت گفت: پاسخ این پرسش را از خود ایشان باید پرسید، اما علامت‌ها و نشانه‌ها حکایت از آن دارد که ایشان ساکت نمی‌ماند. آقای احمدی‌نژاد به مشایی اعتقاد دارد و شاید از ایشان کراماتی دیده است که این طور از ایشان دفاع می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود خاتمی به انتخابات برای شما نفعی دارد که درخواست حضور ایشان را دارید؟ گفت: معتقدم تحقق حماسه سیاسی با حضور اصلاح‌طلبان رقم خواهد خورد و کاندیدای حداکثری این جریان آقای خاتمی است؛ به همین دلیل گفته‌ام که ایشان بهتر است به برخی مسائل توجه نکنند و با شرکت در انتخابات سعه‌صدر نظام را محک بزنند. وی هم‌چنین افزود: اصولگرایان زمانی با هم ائتلاف خواهند کرد که آقای خاتمی کاندید شود؛ در غیر این صورت بعید است که حول یک نفر به اجماع برسند.مطهری در واکنش به پرسش یکی از دانشجویان که از وی پرسید آیا گسترش بی‌حجابی ریشه در دوره خاتمی ندارد؟ آن‌چه «اوج بدحجابی و بی‌حجابی» خواند را مربوط به دوران فعلی دانست و مدعی شد: وضعیت فعلی اصلا قابل قیاس با دوران خاتمی نیست. شما به خیابان‌ها بروید و علامت و چراغ‌سبزها به افراد فرصت‌طلب را ببینید و آن‌گاه با دوران آقای خاتمی مقایسه کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از کسانی که مقابل رهبری ایستادند دفاع می‌کنید؟ گفت: رهبری در خطبه‌های نماز جمعه خردادماه گفتند اردوکشی انتخابات برگزار نشود؛ اصلاح‌طلبان نیز تلاش کردند ۳۰ خرداد راهپیمایی برگزار نشود، ولی شور و هیجان انتخابات اوضاع را از کنترل آنان خارج کرد؛ پس نمی‌توان گفت اصلاح‌طلبان مقابل رهبری ایستادند.

وی در پاسخ به پرسشی که در آن ادعا شد دولت از امکاناتش برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند، این اقدام را در صورت انجام آن تخلف دانست و مدعی شد: برنامه استادیوم آزادی که موجب خراب شدن چمن این استادیوم بود نیز تخلف بود؛ بر اساس تحقیقاتم مشخص شد هزینه برگزاری برنامه استادیوم آزادی ۵۰ میلیارد تومان بود. سفرهای استانی نیز مشخص است که با هدف تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود. این‌که او پرچم ایران را پس از سخنرانی‌اش به دست مشایی می‌دهد به معنای این است که پس از خودش مشایی کشور را باید اداره کند. سفرهای پی در پی این روزهای ورزا به استان‌های مختلف نیز تخلف است و مجلس باید وارد شود.

وی افزود: از سوی دیگر افراد معاند برای تنزل جایگاه ولایت فقیه تلاش می‌کنند فرد منتسب به رهبری رای نیاورد تا جایگاه ولایت فقیه خدشه‌دار شود. سال ۸۸ به این جمع‌بندی رسیدم که ادامه فعالیت احمدی‌نژاد به صلاح نیست به همین دلیل راه افتادم و با همه اصول‌گرایان صحبت کردم و همه آن‌ها با بنده همراهی کردند ولی می‌گفتند میل رهبری به احمدی‌نژاد است. حتی با اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی صحبت کردم و ایشان گفتند که اگر ا صول‌گرایان روی ولایتی به تفاهم برسند بنده و آقای موسوی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم اما عده‌ای رهبری را بهانه و نظر خود را بر همه تحمیل کردند. اين نماینده تهران بر دخالت نکردن نهادهای حکومتی در انتخابات هم تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیدها افزود: باید در بررسی صلاحیت‌ها هم سهل‌گیری و هم سخت‌گیری شود نسبت به منتقدان نظام سهل‌گیری شود اشکالی ندارد که منتقدان نظراتی غیر از نظرات ولایت فقیه داشته باشند ایشان فرمودند (رهبری) مرز التزام به ولایت فقیه، احکام حکومتی است.

۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۷:۵۴
خاتمی جان بیا (42235)
محسن فضلی
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۸:۱۶
البته ایشان خوب است که بیایند و چهار سالی به اوضاع کشور سر و سامان دهند و وقتی شرایط عادی شد، بروند!!! کجا بروند؟ عجب اظهار نظری! حقا که این آقا هم دست کمی از دولت ندارد! (42237)
۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ۰۳:۱۶
عزیزم مگه چهارسال بعد هاشمی اون صندلی رو ول می کنه مگه؟!!!!!!!!! اونم برای خاتمی... هر کی می خواد خودش اول باشه (42357)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۸:۵۱
آفرین نظرات درست ومنطقی بدور از ترس وچاپلوسی ومبتنی برواقعیات جامعه ایران ابراز داشته اند . (42248)
توسی
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۹:۰۲
افرین بر دکتر مطهری بهترین اصولگراست
انشاا... سیدمحمد یا ایت ا...هاشمی می ایند (42253)
دانیال
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۹:۰۴
درود برعلی اقای مطهری خوش انصاف وبزرگوار (42254)
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۹:۲۵
این اقای طوری صحبت مکنه که انگار اقای هاشمی یه مرد 40 ساله هست بابا این بنده که می گی بیاد وضعیت کشورو سرو سامان بده 80 سالشه اگه بتونه وضعیت خودشو سرو سامان بده هنر کرده .حالا خوبه گفتی یه دوره بیاد نه دو دره و الا باید ........... (42259)
محمود
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۱۹:۴۷
درود بر هاشمی مرد روزهای دشوار (42266)
اصلاح طلب گناوه ای
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۰:۰۲
آقای مطهری مثل اینکه قلبا با رئیس جمهورشدن آقای خاتمی میانه خوبی نداره ولی برای گرم کردن تنور انتخابات بدش نمیاد آقای خاتمی وارد عرصه انتخابات بشه . آقای مطهری ! مگه آقای خاتمی عروسک خیمه شب بازی شماست که باید هرطوری شما بخواهید ایشان بچرخد؟ من نمیدونستم از قرارمعلوم آقای مطهری هستند که به کاندیداها خط و خطوط فکری و مشاوره میدهند که چه کسی خوبه چه کسی خوب نیست؟ چه کسی چقدر رئیس جمهور باشه ؟ ....میشه بگید آقای هاشمی در جواب نظر شما چه گفت؟ (42269)
سیاوش نیک پی
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۳:۲۵
دوست عزیز : ابراز داشتن نظرات شخصی همیشه به معنای مخالفت و عناد نیست .ضمنا در نظر داشته باشید اقای مطهری از جمله سیاسیون معتدل. اگاه و با انصاف می باشند که در جامعه سیاسی امروز حکم کیمیا را دارند و ایشان بر خلاف سایر اصولگرایان نگاه حذفی به اصلاح طلبان نداشته و با شجاعت حقایق را بیان کرده اند.به امید حضور و موفقیت خاتمی .درود (42332)
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۱:۰۹
کار به خط و نشون کشید (42292)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۲:۴۸
آقای خاتمی، دکتر مصدق را از وزرات با آن طرز واقعا تاسف بار برکنار کردند، آبرویش از بین نرفت، و تمام سرمایه و عمرش را در راه ایران داد، از یک رد صلاحیت نهراسید، کسی که خون می دهد آبرو می خرد،
چه بسیارند مردانی که ظاهرا دربند بودن و یا شکست خوردند و یا کشته شدند و یا محاکمه شدند ولی در باطن اینان شرف خریده اند و کسانی که عامل دربندکردن، کشتن، یا محاکمه کردن و یا برکنار کردن بودند در بندشدند محاکمه شدند برکنار شده
اند نزد وجدان همیشه بیدار ملت ها (42313)
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۳:۱۱
اين بهترين دعوتي بود كه تا حالا از اومدن خاتمي ديدم خوشا به فهمتون عزيز دل (42326)
مصدق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ۰۰:۵۰
آقای خاتمی دکتر مصدق برای احقاق حقوق نفت ایران درسالن دیوان لاهه روی نیمکت کریدوردادگاشب رابه صبح رساند ودردادگاه دونفرزیربغل اش راگرفتند تاتوانست حقوق نفتی ایران راازانگلیس بگیرد امروز همه جا درخانه هاهم همه به یاد مصدق هستند به دعوت مصدق جواب مثبت بدهید (42348)
دهقانی1
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۲:۵۳
درود برخاتمی عزیز منتظر حضور خاتمی بزرگوار ونجیب هستیم (42316)
۱۳۹۲/۰۲/۰۹ ۲۳:۳۶
چه خاتمي بيايد و چه هاشمي هر دو براي اكثريت ملت ايران عزيز و بزرگوارند (42337)
۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ۰۰:۲۹
آقای خاتمی بیایید (42346)
اکبر
۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ۰۲:۵۸
اول خاتمی دوم عارف (42355)
نوبخت
۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ۰۶:۴۴
من بانظر اصلاح طلب عزیزگناوه ای موافقم اصولگرایان حتی از نوع مطهریش خاتمی رافقط برای گرم کردن تنورانتخابات میخواهند نه برای رییس جمهورشدن،بنظرم جامعه ای که امروز بواسطه عملکرد غلطاصولگرایان از ارمانهای انقلاب فاصله گرفته وبه اعتراف خود اصولگریان ارمانش تبدیل شده میزان استفاده از میله گردوسیمان!به باورلازم از اندیشه های خاتمی نرسیده است وکاندیداشدن ایشان درشرائط فعلی بیشترین اسیب رابه اساس اصلاحات (که همان اعتقاد بنیادین نه نمادین به ارمانهای امام وانقلاب است )ودر حال پی ریزی اجتماعیست خواهدزد. . . . (42365)