به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۳۴۶۰۲
نقاط ضعف تیم ملی عیان شد؛ ايران 1 گينه 2

اگر اين تیم روانه برزيل شود يعني فاجعه!

گروه ورزشي: تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند، 9 ماه پس از صعود به این مسابقات اولین دیدار تدارکاتی خود را برابر گینه برگزار کرد و با شکست زمین را ترک کرد. این شکست در حالی برای شاگردان کارلوس کی روش رقم خورد که گینه تیم ضعيفي بود اما توانست بسیاری از نقاط ضعف تیم ملی ایران را عیان کند.
اگر اين تیم روانه برزيل شود يعني فاجعه!
به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل آماده می کند، در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در این رویداد بزرگ عصر امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی گینه رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب این تیم آفریقایی شد. تک گل ایران در این بازی توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رسید. در این دیدار دنيل داوری، سيد جلال حسينی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، مهرداد پولادی، قاسم حدادی‌فر، جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مجتبی جباری و رضا قوچان نژاد 11 بازیکنی بودند که از سوی کارلوس کی روش به میدان فرستاده شدند.

تیم ملی فوتبال ایران که از حمایت اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی برخوردار بود بازی را با میل تهاجمی بیشتری آغاز کرد اما هماهنگی های لازم برای حملات زهردار بین بازیکنان ایران وجود نداشت و در 10 دققه ابتدایی صحنه خاصی را شاهد نبودیم. با گذشته دقایقی از زمان بازی شاگردان کی روش بیشتر از مهمان آفریقایی خود نبض بازی را در اختیار گرفتند و در دقایق 28 و 29 توسط اشکان دژاگه و قاسم حدادی فر دروازه حریف را با خطر مواجه کردند که در هر دو صحنه دروازه بان حریف نمایش قابل قبولی داشت.

بعد از این دو صحنه ملی پوشان کشورمان بیشتر قصد حفظ و چرخش توپ در مرکز زمین و نزدیک شدن به دروازه حرف را داشتند اما این بازیکنان گینه بودند که در دو دقیقه به دو گل رسیدند. در دقیقه 34 کیوین کنتانت شوت نه چندان محکمی را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ایران زد که توپ از زیر دستان دنیل داوری عبور کرد و به تور دروازه چسبید.

در حالی که اشتباه داوری شوک بدی را به تیم ایران وارد کرده بود و هنوز بازی به روال دقایق قبل برنگشته بود، در دقیقه 36 ابراهیم ترائوره یک بار دیگر داوری و تیم ایران را غافلگیر کرد و از پشت محوطه جریمه با شوتی دقیق و محکم برای دومین بار دروازه ایران را باز کرد. در این صحنه هم دنیل داوری تنها یک نظاره گر بود و نتوانست برابر این شوت واکنشی نشان دهد.

پس از این دو گل ملی پوشان ایران سعی کردند به دروازه حریف نزدیک شوند اما ناهماهنگی آنها بیشتر از آن بود که بتوانند به گل برسند تا نیمه نخست با همان دو گل به اتمام برسد. در نیمه دوم، کی‌روش با انجام سه تغییر ترکیب تیم ملی ایران را هجومی‌تر کرد. خسرو حیدری، مهرداد بیت آشور و علیرضا جهانبخش سه بازیکنی بودند که در نیمه دوم وارد زمین شدند. این تغییرات بعد از 10 دقیقه جواب داد و رضا قوچان نژاد در دقیقه 55 موفق شد روی پاس اشکان دژآگه و حرکت جهانبخش با یک بغل پا اولین گل ایران را به ثمر برساند.

یک دقیقه بعد تیم گینه می‌توانست با حرکت انفرادی ابراهیم ترائوره که خود را به محوطه جریمه ایران رسانده بود گل سوم تیم خود را به ثمر برساند ولی این فرصت برای گینه از دست رفت. در این دقایق بازی سرعت قابل ملاحظه‌ای داشت و بازیکنان دو تیم مدام دروازه تیم حریف را تهدید کردند. جدی‌ترین فرصت ایران در این لحظات مربوط به علیرضا جهانبخش بود که در دقیقه 57 و 70 می‌توانست بازی را برای ایران به تساوی بکشاند ولی ضربات این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.

نکته قابل توجه نیمه دوم، تعویض دنیل داوری بود. وی اواسط این نیمه جای خود را به علیرضا حقیقی داد تا سه دروازه‌بان تیم ملی در دو مسابقه اخیر برابر کویت و گینه محک جدی بخورند. ادامه مسابقه از سوی دو تیم، متعادل پیگیری شد و تلاش بازیکنان ایران و گینه برای تغییر نتیجه ثمری نداشت. به این ترتیب بازی با همان نتیجه 2 بر یک به سود گینه رقم خورد تا ایران اولین بازی تدارکاتی خود در راه آماده سازی برای حضور در جام جهانی را با شکست پشت سر بگذارد. اگر قرار باشد همين نفرات سنگين و بي‌انگيزه كه امروز در ورزشگاه ديديم به برزيل بروند فقط بايد گفت آبروي فوتبال ايران در جام جهاني خواهد رفت!

باید از این شکست درس بگیریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست تیمش در نخستین دیدار تدارکاتی برای حضور در جام‌جهانی با بیان اینکه در دیدار با گینه دیدیم که چه چیزی در برزیل انتظار ما را می‌کشد گفت: هدف ما از برگزاری دیدارهای تدارکاتی این است که بدون مشکل در جام‌جهانی شرکت کنیم. ضمن اینکه باید از این شکست ها درس بگیریم و سطح خود را به میادین بین‌المللی برسانیم.

کارلوس کی‌روش پس از شکست 2 بر یک شامگاه چهارشنبه تیمش برابر گینه در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی ضمن بیان این مطلب افزود: گینه حریف تدارکااتی خوبی برای تیم ملی ایران بود. این بازی به ما نشان داد که در جام جهانی چه چیزی انتظار ما را می کشد.

وی ادامه داد: حسن برگزاری دیدارهای تدارکاتی این است که بتوانیم درس های بین المللی از این بازیها بگیریم و به بهترین شکل ممکن خود را برای حضور در جام جهانی آماده کنیم تا در این مسابقات با مشکل مواجه نشویم. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به همین منظور گینه را به تهران آوردیم تا در دیدار با یک حریف خوب شرایط بهتری پیدا کنیم. لازم است که برای حضور در جام جهانی کیفیت خوب خود را نشان دهیم. باید از این شکست ها درس بگیریم.

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۲:۵۶
به شتر گفتند چرا پاهات کجه گفت کجام راسته ،،! . . . (210887)
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۱:۱۶
الکی منفی ندید همتون میدونید الان بهترین گزینه برای تیم ملی سید مهدی رحمتی هستش شوخی نیس که بخواهیم دعوای مسخره رنگی انجام بدیم (210904)
محمد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۱:۴۳
انصافا این چه حرفی بود زدی،تیم ساختار حمله و هماهنگی بازیکنان رو نداره چه ربطی به دروازه بان داره. (210906)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۰:۴۶
برایشواگ نیفته خوبه!!! (210912)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۰۷
ربطشو تو 2 تا گلی که خوردیم ندیدی ؟ اگر گلر هم نداشتیم همینطوری گلها رو می خوردیم اگر تعصب رنگها کورمون نکرده بود میفهمیدیم که بهترین گزینه وضع موجود رحمتیه (210917)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۲
رحمتی به کنار... مگه رحمان احمدی سه تا بازی آخر مقدماتی بد بود؟ همه که امکانات مهاجرت به خارج براشون وجود نداره! بعضی ها هم می مونند تو این مملکت! باید شهروند درجه دو باشند؟
وقتی ما قبول می کنیم که دروازه بان تیم ملیمون زبونهای رایج مملکت ما رو بلد نیست و در دراز مدت حتی یک سفر هم به ایران نداشته، حداقل باید یک سر و گردن از گزینه های ایرانی بالاتر باشه. دانیل اینطوریه!؟ (210919)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۵۲
پس رحمان احمدی چی کاره هست؟ مگه تا حالا تو تیم ملی بد کار کرده؟ (210928)
برزیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۵۰
تو دروازه مشکل بزرگی داریم که همون نبود رحمتی یه.
صادقی هم که به جای عقیلی اومده اصلا در حد و اندازه های عقیلی نیست. (210946)
داش علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۵۲
شرط میبندم بدون امتیاز از برزیل برمیگردیم. (210948)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۰۳
ما الان 30 ساله فوتبال نداریم ولی عجیب رگ گردن آقایون از ادعا زده بیرون و صورت هاشون برافروخته اس عرض کردم 30 سال چون سالهای اول انقلاب هنوز تتمه نسل اونوری تا 5-6 تو فوتبال حضور داشتن... (210889)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۰۷
میلیاردر های ایرانی از گرسنگان آفریقا شکست خوردند. (210890)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۰:۵۰
گرسنگان آفریقایی!!؟ (210913)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۲۲
اگه توی دروازه ایران رحمتی بود شاید نتیجه فرق داشت.همون رحمتی که دیشب کار زشتش رو به صورت زشت تری نقد کردید (210893)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۲۵
اگر اینهمه انرژی مادی ورسانه ای که برای فوتبال به هدر می رود صرف تکنولوژی شده بود امروز صنعت ما به این حال وروز نبود.آلمان را ببینید.تکنولوژی اش عالم گیر است وفوتبالش هم شهره.اما در کشور ما همه برای فوتبال خود کشی می کنند واین هم وضع نتایجمان تازه در مواد مخدر هم که زبانزدیم.کاش پیشنهاد کنیم جام جهانی مواد برگزار شود آنوقت قدرت ایران را خواهند دید.بهار هم که چاپ نمی کند. (210895)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۲۵
تا رحمتی نیاد همین اش و همین کاسه.... (210896)
حرف راست!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۶
باید دروازبان خارجی پرسپولیس رو تابعیت بدن! (210922)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۲۶
از کیروش بعید نیست! (210936)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۳۲
:))

مونده آبروریزی کنن توی برزیل!!

بلبل زبونی های اون عده به مسی،کار خودش رو می کنه D: (210898)
میگی دروغه؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۴
ایران o - آرژانتین 10 (210920)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۲۶
مشکل و خطر اصلی ملی پوشان همین توهمات است که فکر کنند آرژانتین و یا نیجریه غولهای بی شاخ و دمی هستند که ده تا به ما می زنند در حالیکه آرژانتین همین تیمیه که از پس رومانی بر نیامد و نیجریه هم زیاد فرقی با همین گینه نداره که با اشتباه فر دی ما رو برد درست که هر دو قویتر از ایران هستند ولی اگر ما با آمادگی کامل و اعتماد به نفس به زمین برویم بردن هردو آنها نیز بعید نیست (210935)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۲۳:۵۵
صرف نظر از نتیجه ایران بد بازی نکرد و نامید کننده نبود چون گینه یک تیم قوی بود . (210900)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۰:۴۴
همش تاوان بی تدبیری های فدراسیونیست که ریاستش با علی آقای کفاشیان همیشه خندان است (210901)
mojtaba
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۰:۵۳
فقط بلدیم تو کشور خودمون برا هم شاخ و شونه بکشیم و کل کل کنیم تا کی باید توی میادین بین المللی حرفی برا گفتن نداشته باشیم ؟ اون از تیمای باشگاهیمون اینم از تیم ملی . اینجور جاهاست که میگم یاد علی دایی و کریم باقری و خداداد بخیر که اگرم میباختیم با غیرت می جنگیدیم . سوسول بازی کردن اینم نتیجشه . حالا بیاین میلیاردی پول بدین به اینا. (210902)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۱:۱۴
آخه این دانیال داوری چیه خدایش (210903)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۰:۵۷
یادتون رفته! این همونیه که بدون دیدن بازیهاش درد و بلاش رو می زدیم تو سر دروازه بانهای ایرانی! تو 8 تا بازی مقدماتی با دو دروازه بان ایرانی فقط 2 تا گل خوردیم بعد رفتیم با منت ایشون رو آوردیم... بعد یک نگرانی بزرگمون اینه که وقتی کیک تو صورت سرمربی می مالیم دانیل خان با خودش چی فکر میکنه! (210915)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۱:۳۷
وقتی آقای کیروش چسبیدن به لژیونرهای درجه دو تیم آخرش هم همین میشه (210905)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۸:۲۱
دوستان عزیز این واقعیت فوتبال ماست از باشگاهامون بگیر تا تیم ملی (210908)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۰۱
درستش این بود که از جام جهانی استفاده بکنیم و به بچه های این مملکت انگیزه تمرین بکردن بدیم. ولی دست آقای کروش رو باز گذاشتیم که حتی از ژاپن برای ما هاسه گاوا بیاره! نتیجه بی انگیزگی بازیکنها شد چون دیده نمی شدند! تو سال منتهی به جام جهانی این همه بازیکن رفتند لیگهای عربی که کسی بازیشون رو نگاه نمی کنه چون از قبل معلومه کیا مسافر برزیل هستند! (210916)
قاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۹:۰۰
منطق و انصاف حکم میکنه که نباید از یک فرد چلاق انتظار دویدن با سرعت معمول یک شخص سالم را داشت حالا حکایت فوتبال ما هم حکایت همان فرد چلاقه و بس. (210910)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۷
قاق عزیز!ادبیات رسانه ای با ادبیات عامیانه فرق می کند.در نوشتن باید دقت کرد. واژه چلاق می تواند به برخی خوانندگان احساس ناخوشایندی ببخشد.بهتر بود می نوشتی چاق یا ناتوان. (210923)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۷
فوتبال ما رو چلاقش کردند!
یک مربی خوب و حرفته ای آوردیم و به جایی که مصالح فوتبالمون رو بهش دیکته کنیم، مصالح ایشون رو به فوتبالمون تحمیل کردیم! دهن هر منتقدی رو هم با شعار تو بهتر می فهمی یا کیروش بستیم! لیگمون که داغون شد هیچ، این هم تیم ملیمون شده! نه تیمه و نه متاسفانه ملی! (210924)
اولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۰:۵۴
مشکل اینکه این آقاهم آنقدر.ازش انتقادکردندترسو شده اینهمه بازیکن جوان داشتیم چرا استفاده نکرد.در3قیقه مهاجم بیاد زمین چکار میتواندانجام بدهدچیه همه اش به این چندبازیکن میدان داده میشود.چه خوب بازی بکنندچه بد.دیگرانگیزه ندارندخیالشان راحت است که درترکیب هستندودیگربازیگنان هم انگیزه ندارندچون میدونندکه خودشان را بکشندهم دعوت نمیشونداگرهم دعوت شدندروی نیمکت خواهندنشت ازکی روش بعیداست اینهمه ترسوباشدهمه به چندبازیکن پیر.......... میدان بدهدواقعامتاسفم؟؟؟؟ (210914)
مدیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۱۱
مدیریت جهانی فوتبال جهانی اقتصاد جهانی جامعه مدرن جهانی و............ جهانی خسته شدیم ایرانو درست کنید جهان پیش کش (210918)
فو فو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۲۴
انقدر گل می خوریم که دیگه قید بازی فوتبال می زنیم (210925)
رامین
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۳۰
بابا این کیروش دیگه کیه چسپیده به لژیونرهای دسته دو تیمهایی مثله ژاپن وکره سی تا لژیونر دارن پنج شیش تا شو دعوت می کنند ما تو دسته پنجه اروپا بازیکن داریم دعوت می کنیم اگه همین جوانا رو دوتا اردو ببره تجربه پیدا کنن خیلی از این ها بهتر میشن (210926)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۴۴
بازی خوبی بودازنتیجه هم نبایدناراحت بودبرای تیمی که این اولین بازی تدارکاتی آن است چیزی بیشتر ازاین انتظارنمی رودحسن این بازی دراین است که بسیاری ازضعفهای تیم ملی آشکارشدوهمین به ماکمک می کندتاآنهارابرطرف کنیم به نظرم اشتباه دروازبان به خاطرنداشتن تجربه واسترس فراوانی بودکه دراولین بازیش داشت واین هم طبیعی است.بایددربازیهای دیگرهم اوراسنجید وبعدقضاوت کرددرخط دفاع اشکالاتی بودکه همدیگرراکمترپوشش می دادنداشکال مهم حرکت بدون توپ بازیکنان بودکه درتیم ملی ماجانیفتاده بود (210927)
farhad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۰۸
تقصیر کی روش نیس! تو دنیایی که میانگین پاسهای تیمی به 500 و 600 میرسه!هنو بازیکنان ما دو تا پاس درس حسابی نمیدن! میشه همین؟ وقتی باشگاههای ما به جای فوتبال و بازیکن پر سردار و سرتیپ میشه یعنی این! وقتی شما بازی بلد نباشی؟ توی همچین بازی مهمی اینقد تماشاگر هم از سرت زیادیه؟ این فوتبال خیلی وقته مرده!داغ به دل این مردم گشنه زده! مردم ایران خیلی وقته به ریش خندای کفاشیان عادت دارند.خدا کی ما درس میشیم. (210929)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۳۷
عجب حرفی میزنید! باز هم تقصیر باشگاههای ماست؟ خوبه عملا شرط لژیونر بودن گذاشته شده برای ورود به تیم ملی! اینها که شکر خدا همه تاکتیک پذیرند، فهم فوتبال دارند و .... اجازه بدهید خود آقای کیروش و گزارشگرهای رسانه ملی به اندازه کافی به لیگ ما حمله می کنند. لیگی که در سال منتهی به جام جهانی باید قاعدتا سرشار از انگیزه بازیکنای جوون می بود ولی عملا پژمرده! چون همه فهمیدند که بازیکن تیم دسته دویی فلان کشور اروپایی در اولویته! (210941)
mmj
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۲:۳۷
با این دروازبانی که کیروش گذاشته مقابل ارزانتین بیشتر 6تا نخوریم هنر کردیم! (210940)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۳:۴۰
این پولادی کیه که باید همیشه تو تیم ملی باشه ... من که حتی تو تیم محلات هم بازیش نمی دم (210962)