به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۸۸۳۲

57 درصد مردم از عصر مدرن متنفرند!

گروه علمي: در همه‌پرسی انجام‌شده در انگلستان، علی‌رغم پیشرفت‌های جدید در حوزه پزشکی، فناوری و حمل و نقل، تقریبا 57 درصد از شرکت‌کنندگان ترجیح دادند در دنیایی غیر از دنیای مدرن کنونی زندگی کنند.
57 درصد مردم از عصر مدرن متنفرند!
از هر پنج نفر، یک تن دهه 1960 را برای زندگی‌کردن انتخاب کرد و این دهه‌ به دلیل انقلاب وسیع در سیاست، موسیقی و جوامع در سراسر جهان به عنوان بهترین دوران انتخاب شد. شرکت‌کننده‌ها همچنین تاریک‌ترین دوران تاریخ را مرگ سیاه انتخاب کردند که طی آن طاعون حدود 200 میلیون نفر را در قرن 14 به کام مرگ برد. حدود 57 درصد از افراد از دوران مدرن کنونی ناراضی هستند و حدود 9.9 درصد آرزو داشتند در روم باستان به سر می‌بردند. 9.8 درصد دهه 1950 را دوران مطلوب خود نامیدند، 9.2 درصد اعلام کردند که آرزو داشتند دهه 1920 را تجربه کنند در حالی که 3.2 درصد در آرزوی دهه 1930 بودند.

پس از عصر طاعون که در بالای لیست سیاه دوران‌های تاریخی قرار داشت، تفتیش عقاید مذهبی توسط کلیسا در قرون 12 تا 18 نیز در رده بعدی بود. در این دوران هزاران نفر توسط کلیسای کاتولیک روم به جرم کفر بازداشت یا کشته شدند. جنگ جهانی دوم با کسب 42 درصد آرا جلوتر از جنگ جهانی اول با 41.6 آرا در لیست سیاه قرار داشت.

عصر روم باستان هر چند در میان موفقیت‌آمیزترین دوران‌ها قرار گرفت، یکی از دوره‌های تاریک نیز به شمار می‌آید زیرا رومی‌ها برده‌ها را تنبیه می‌کردند و شلاق می‌زدند و از تماشای جنگ گلادیاتورها تا پای جان لذت می‌بردند. در عین حال، آن‌ها طراحی شهری، حمام‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تجهیزات آب شیرین را ابداع کردند.

در میان 20 اختراع برتر، برق با کسب 60 درصد از آرا مکان نخست را به خود اختصاص داد و پنی‌سیلین نیز با کسب 44 درصد مکان دوم را از آن خود کرد. چرخ نیز 39 درصد آرا را کسب کرد و جلوتر از اینترنت، رایانه و صنعت چاپ قرار گرفت. سیستم تخلیه فاضلاب در مکان هفتم قرار گرفت و خودرو، موتور بخار و هواپیما پس از آن در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

این یافته‌ها به عنوان بخشی از گزارش تاریخی دیروز در تلویزیون انگلستان ارائه شدند و در همه‌پرسی انجام‌شده، بیش از 2000 بزرگسال انگلیسی حضور داشتند و ریچارد فلیکس تاریخدان، حامی آن اعلام شد.
مرجع : فرارو