به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۶۱۴۱۳
شرق در یک نگاه

فیصل به وین آمد تا مذاکرات را به هم بزند

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز دوشنبه تیترهای امروز؛ نقطه جوش هسته ای و سقوط قلعه ژنرال را برای انتشار بررسی کرد.
فیصل به وین آمد تا مذاکرات را به هم بزند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع امروز؛ نقطه جوش هسته‌ای اختصاص داد و نوشت: خبرهای خوشبینانه بعد از اولین نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون منتشر شد. یک منبع خبری ایرانی گفته بود که این نشست خوب بوده است. حوالی ظهر بود که خبر رسید سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان در وین است. او گویا با تماس تلفنی جان کری به اندازه کافی متقاعد نشده که حال به وین آمده است. احتمال توافق با ایران، منطقه را کاملا نگران کرده است. روزنامه شرق به عنوان سقوط قلعه ژنرال اشاره کرد. با این پیروزی رکوردی که ژنرال آبی‌ها از خود به جا گذاشته بود خراب شد؛ قلعه نویی که این در 12 دیداری که به عنوان مربی در داربی شرکت کرده بود سه برد و 9 تساوی داشت بالاخره اولین شکستش در این بازی را هم تجربه کرد تا حرف روز گذشته درخشان که گفته بود می‌خواهم آمار امیر را خراب کنم درست از آب در بیاید.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن فیصل به وین آمد تا مذاکرات را به هم بزند، نوشت: سعودالفیصل به وین آمد که تا می‌تواند روند مذاکرات ایران و غرب را مختل کند. اینکه جان کری چطور می‌تواند سعودی‌ها را مهار کند یک بحث است. سعودی‌ها اما باید بدانند که جدا از دولت ایران با مردم ایران هم طرف هستند. اگر به خودش اجازه می‌دهد که با بشکه‌های نفت منافع کلیدی ایران را تهدید کند ما هم حق‌هایی داریم.

خودانتقادی‌های خاتمی تازگی ندارد، تیتر دیگر روزنامه شرق است. رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که چرا آقای خاتمی الان در فضای عمومی از اشتباهات سال84 می‌گوید، گفت: طرح این انتقادات در جلسات خصوصی تازگی ندارد. من سال گذشته از ایشان شنیدم که به من گفت ما اشتباه کردیم و باید سعی کنیم آن را تکرار نکنیم اما اینکه الان آن به صورت عمومی آن را مطرح می‌کنند واقعیتش این است که می‌خواهند به بدنه اصلاحات پیام بدهند.