به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۱۶۷۸۳
اظهارات متفاوت صفارهرندي درباره سوريه

بشار اسد به علت حمایت‌های ایران سقوط نمی‌کند

گروه سياسي: در حالی که مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی ايران بار‌ها اعلام کرده‌اند از بشار اسد و نیرو‌هایش صرفا «حمایت معنوی» می‌کنند، محمدحسین صفار هرندی٬ در اظهارنظري متفاوت مدعي شد كه بشار اسد بدلیل حمایت‌های ایران و حزب‌الله لبنان است که «سقوط» نمی‌کند.
بشار اسد به علت حمایت‌های ایران سقوط نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری «مهر» نشست سیاسی - بصیرتی بسیجیان شهرستان ورامین با حضور محمدحسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مسجد امیرالمومنین این شهرستان برگزار شد. صفار هرندی در اين نشست، به مسایل جاری در جهان اسلام به خصوص حوادث سوریه اشاره کرد و اعلام کرد: سوریه سه سال است که گرفتار جنگی شده که می‌توانست هر کشوری را در مدت چندماه از پای درآورد، اما سوریه امروزش قوی تر از گذشته است و این به دلیل پشتیبانی ایران از سوریه است.

وی افزود: امروز ایران محور شکل گیری قدرتی شده که دشمنان مقاومت، نمی توانند کاری بکنند و با طرح هلال شیعی سعی در آشوب و ناآرامی در این کشورها را دارند. وي اضافه کرد: امروز سوریه به دلیل حمایت ایران و حزب الله لبنان است که سقوط نمی کند و خود ابرقدرتها به این سخن اذعان دارند. مشاور فرمانده سپاه ادامه داد: آمریکا بداند که در روز نخست جنگ ایران و آمریکا، 30 هزار کشته روی دست آمریکایی ها خواهد ماند، تا امروز بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در عراق کشته شدند به همین دلیل آمریکا طاقت ایجاد جنگ جدید را ندارد.

وی تصریح کرد: پایه های قدرت ملت ایران از گذشته مستحکم تر است، اکنون ایران بین 20 قدرت اول اقتصادی جهان است و به لحاظ تولید منابع قدرت در حوزه تکنولوژی و دانش در جایگاه بالایی قرار دارد، امروز با افتخار دانش ایران بومی شده و آثار علمی جوانان این مرز وبوم در خارج ترجمه می شود و تعداد مقالات ثبت شده در خارج از کشور نسبت به هشت سال گذشته 10 برابر شده است. صفار هرندی در پایان تبعیت از ولایت فقیه را مهمترین رمز برای تداوم موفقیتهای ملت ایران عنوان کرد.