به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۵۹۵۳۳
فدراسيون جهاني هم پاداش‌های ما را نداده‌ است

سیما حق پخش لیگ‌جهانی را هم نمی‌دهد!

گروه ورزشي: رویارویی فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی در شرایطی ادامه دارد که گفته می‌شود فدراسیون والیبال هم با این سازمان چندان بدون مشکل نیست؛ مشکلی که مسوولان این فدراسیون تا به الان سعی کرده‌اند آن را زیاد رسانه‌ای نکنند تا بین خودشان حل‌وفصل شود.
سیما حق پخش لیگ‌جهانی را هم نمی‌دهد!
روزنامه شرق با اين مقدمه در گزارشي نوشت: صداوسیما این‌بار با تاخیر در پرداخت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال سال2014 به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، بخشی دیگر از ورزش ایران را دچار چالش کرده است طوری که FIVB را مجبور به این کرده تا پاداش‌های والیبالیست‌های کشورمان را بلوکه کند. فدراسیون جهانی والیبال طبق قانون از تمام کشورهایی که در لیگ جهانی حضور دارند و مسابقات را به‌طور زنده پخش می‌کنند، مبلغی را می‌گیرد که مسوولان صداوسیمای ایران تا این لحظه با گذشت چهارماه از پایان این رویداد معتبر آن را به FIVB نپرداخته‌اند.

فدراسیون جهانی والیبال نیز در این شرایط پاداش بلندقامتان ایرانی را که در این دوره از رقابت‌ها شگفتی‌ساز شدند و به‌عنوان چهارمی دست یافتند، بلوکه کرده و تا زمانی که صداوسیما بدهی خود را به آنها نپردازد، جوایز دلاری والیبالیست‌ها را نمی‌دهد؛ آن‌هم در شرایطی که تیم‌ملی والیبال ایرانی سالی پرفشار و پر از رویداد‌های بزرگ جهانی و آسیایی با کسب عناوینی درخشان گذارنده و ریالی هم بابت این افتخارآفرینی‌هایش از سوی مسوولان ورزش کشور پاداش نگرفته است! البته صداوسیما سال گذشته هم حق پخش رقابت‌های لیگ جهانی سال2013 را برای مدت طولانی به FIVB نداده بود و بعد از کشمکش بسیار این بدهی را پرداخت کرد.

همزمان با اتفاقاتی که هفته گذشته رخ داد و با جنجالی‌شدن موضع‌گیری تند فدراسیون فوتبال مقابل صداوسیما بر سر ممانعت از حضور دوربین‌های تلویزیون در استادیوم‌ها برای پخش رقابت‌های لیگ، شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه مسوولان فدراسیون والیبال هم قصد دارند موضعی مشابه برابر صداوسیمایی‌ها بگیرند؛ شایعاتی که محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال آن را تایید نمی‌کند، اما با حرف‌هایی که می‌زند به صراحت بیان می‌کند آنها هم مثل فوتبالی‌ها چه دل پردردی از بی‌پولی دارند.

او گفت: «ما موضعی مقابل صداوسیما نداریم. گرفتن حق پخش تلویزیونی واقعیتی است که باید انجام شود. فرقی ندارد که فوتبال باشد یا والیبال، این قانونی است که در کل ورزش دنیا وجود دارد. ما در ازای خدمتی که ارایه می‌کنیم باید حقی را بگیریم. تلویزیون با پخش مسابقات والیبال مبالغ قابل‌توجهی را بابت تبلیغات می‌گیرد. باید حتما بخشی از این مبلغ به ما تعلق بگیرد تا بتوانیم زیرمجموعه‌هایمان را اداره کنیم؛ آن هم فدراسیونی مثل والیبال که واقعا صورتش را با سیلی سرخ نگه داشته. والیبال ما با همین امکانات جزو تیم‌های اول دنیا قرار گرفته. مردم با دیدن مسابقات آن، لذت دنیا را می‌برند. اگر می‌خواهیم همین رده را حفظ کنیم باید از لحاظ مالی حمایت شویم.»

او به تاخیر در پرداخت حق پخش رقابت‌های لیگ جهانی اشاره می‌کند: «بالاخره ما گرفتاری‌هایی داریم که نمی‌توانیم پول نقد همراهمان در مسابقات خارجی داشته باشیم. تلویزیون انصافا همیشه همراه ما بوده اما هنوز حق پخش لیگ جهانی را که 350هزاردلار است، به فدراسیون جهانی پرداخت نکرده و آنها هم پاداش‌های بچه‌ها را در این رقابت‌ها به ما نداده‌اند. فدراسیون امسال پاداش‌های کمی را در مقاطع مختلف به ملی‌پوشان داده اما این مبالغ اصلا در حد و اندازه کار بزرگی که آنها در این همه مسابقه کرده‌اند، نیست. ما در لیگ جهانی چهارم شدیم، مسابقات قهرمانی جهان ششم و در بازی‌های آسیایی برای اولین‌بار عنوان قهرمانی را به دست آوردیم.

ضمن اینکه دوقهرمانی هم در رده‌های نوجوانان و جوانان داشتیم. بحث تقدیر و تشکر از مدال‌آوران در ورزش قهرمانی نکته مهمی است که مسوولان باید به آن توجه کنند. خدا نکند ورزشکاری به این مقطع برسد و بی‌انگیزه شود و فکر کند کاری که کرده جای تقدیر نداشته است.» افشاردوست ادامه داد: «الان ما هم این نیاز را احساس می‌کنیم که تلویزیون باید بابت پخش رقابت‌های لیگ به فدراسیون پول بدهد. چون واقعا شرایط مالی خوبی نداریم. ضمن اینکه سال آینده هم مسابقات سختی را پیش‌رو داریم و باید از اکنون نامه‌نگاری‌های لازم را برای رقابت‌های لیگ جهانی سال 2015 انجام دهیم.»
کشمکش و درگیری اهالی ورزش بر سر گرفتن حق پخش تلویزیونی مسابقات با سازمان صداوسیما در شرایطی هنوز حل نشده که قرار است جلسه بعدی عزت‌الله ضرغامی، رییس این سازمان با حضور روسای سه‌فدراسیون فوتبال، والیبال و بسکتبال برگزار شود.

روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ۰۸:۴۳
از همین موارد مشخص است که مدیران صدا و سیما در چه حدی هستند، به نظرم حتی توانایی اداره یک نانوایی را نیز ندارند. (259268)
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ۱۹:۴۶
آقای ضرغامی بجای کوبیدن به طبل فتنه و ترویج افراط گرایی حق مردم رو بده بخدا حرام ، والیبالیست ها زحمت بکشند اونوقت شما حق وحقوق شان را به جیب همفکرتان بریزی (259423)