به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۵۴۸۵۳
بالاخره اپل هم گوشی با صفحه نمایش بزرگ تر وارد بازار کرد

آیفون 6 ؛محصول متفاوت اپل/تصاویر

گروه فناوری: بالاخره شرکت اپل هم تسلیم تقاضای بازار برای صفحات نمایشی بزرگ‌تر شد و محصولی را وارد بازار کرد که صفحه نمایش آن توان رقابت با سایر گوشی‌های بازار را دارد. اپل شرکتی است که در سال‌های گذشته بارها اندازه بزرگ گوشی‌های آندرویدی را به تمسخر گرفت بود و حتی استیو جابز در یک کنفرانس اعلام کرد که آیفون هیچ گاه به اندازه گوشی‌های آندرویدی نخواهد رسید.
با این حال به نظر می‌رسد که این شرکت نتوانسته بیشتر از این در برابر بازار مقاومت کند و ناچار شده تا دستگاه های خود را با اندازه ای بزرگ‌تر تولید کند. روز گذشته در مراسم رونمایی از آخرین دستگاه اپل این شرکت از دو گوشی با اندازه های 4.7 و 5.5 اینچی رونمایی کرد. گوشی‌هایی که این شرکت امید دارد در بازار بتوانند به فروش خوبی دست یابند.

نسخه 4.7 اینچی آیفون 6 به صفحه نمایشی با رزولوشن 1334x 750 مجهز خواهد بود، کیفیتی کمی بالاتر از 720p. نسخه 5.5 اینچی این دستگاه نیز به کیفیت 1080p مجهز است که با توجه به اندازه صفحه نمایشش چندان تفاوتی با مدل 4.7 اینچی در زمینه کیفیت صفحه نمایش نخواهد داشت. صفحات نمایشی این دو دستگاه نسبت به بسیاری از دستگاه های بازار ضعیف‌تر هستند و نمی‌توانند کیفیت آن‌ها را ارایه دهند، اپل زمانی بهترین صفحات نمایشی را در دستگاه های تلفن همراه در اختیار داشت اما این روزها در این زمینه از سایر رقبا عقب افتاده است. با این حال کیفیت صفحات این گوشی ها همچنان بسیار بالا است و نمی توان از آن ها ایراد چندانی گرفت. قابل ذکر است که رزلوشن بالا در صفحات نمایشی می تواند باعث کاهش عمر و توان باتری دستگاه شود.

اپل شرکتی است که همیشه محصولاتش را با سخت افزاری ضعیف‌تر از سایر شرکت‌ها وارد بازار کرده است و بخش عظیمی از تبلیغات خود را بر مبنای سیستم عامل دستگاه قرار داده است. با این حال افراد بسیاری باور دارند که این روش به آرامی به فروش اپل لطمه خواهد زد، هرچند که این موضوع تاکنون چندان صحیح نبوده است. آیفون 6 به 1 گیگابایت حافظه موقت یا رم مجهز است که در برابر گوشی های اندرویدی بازار بسیار کمتر است اما باید در نظر داشته باشیم که سیستم عامل آیفون به شکل بهتری از این کیزان حافظه استفاده می کند.

در بخش ظاهری آیفون جدید تغییرات بسیاری را به خود دیده است، این دستگاه اکنون به شدت شبیه آی‌پاد نسل 5 شده است، تغییری که در نظر افراد بسیاری منفی و در نظر افراد دیگری مثبت است. با اینکه هر دو دستگاه به راحتی در دست قرار می‌گیرند اما نسخه 4.7 اینچی راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند. هر دو مدل بسیار نازک هستند و با توجه به ساخت یک دست قاب فلزی و کناره های منحنی دستگاه استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

در طراحی دستگاه تغییرات جزیی بسیار دیگری نیز مشاهده می‌شود، از جمله شیشه جلویی که در کناره‌ها کمی خمیده شده و هم چنین تغییر محل قرار گیری قفل گوشی از قسمت بالا به کنار آن. یکی از عجیب‌ترین تغییرات صورت گرفته در دستگاه دوربین گوشی است که اکنون به مقدار بسیار کمی از قسمت پشتی قاب بیرون زده است. این ویژگی باعث می‌شود تا هنگام قرار دادن دستگاه بر یک سطح صاف گوشی کمی کج قرار گیرد و در نتیجه لنز آن نیز در معرض آسیب باشد.

در قسمت های بالایی و پایینی گوشی نیز خطوطی مشاهده می شود که فقط جنبه ظاهری دارند و در نظر افراد بسیاری به یکدستی قاب گوشی آسیب وارد کرده است. وجود این خطوط پلاستیکی ضروری است تا دستگاه بتواند به شکل مناسبی آنتن دهی داشته باشد. دوربین آیفون 6 نسبت به نسخه قبل دچار تغییر چندانی نشده است و هم چنان در اندازه 8 مگاپیکسلی تصویر برداری می‌کند، اپل اعلام کرده که سنسور دوربین عوض شده است و دستگاه می‌تواند با استفاده از چیپست های داخلی قدرتمند تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت کند.

یکی از ویژگی‌های جالبی که شرکت اپل در نسخه های قبلی آیفون معرفی کرد قابلیت تصویر برداری با سرعت کم بود که در این نسخه به صورت بهبود یافته وجود دارد. کاربران اکنون می‌توانند ویدیوهایی با 240 fps تهیه کنند که اجازه می‌دهد تا این فیلم‌ها به مقدار دو برابر نسبت به فیلم‌های مدل قبلی آیفون آهسته شود.در حال حاضر شرکت اپل مدعی شده که پردازنده 64 بیتی این دستگاه می‌تواند به مقدار 50 درصد در زمینه گرافیک و 25 درصد در زمینه پردازش مرکزی بهتر از مدل قبلی دستگاه عمل کند.

اگر به یاد داشته باشید نسخه قبلی آیفون به یک پردازنده جانبی نیز مجهز بود که می‌توانست در بخش‌های بسیاری از جمله اندازه گیری فشار هوا، فاصله و سایر امکانات جانبی به دستگاه کمک کند. این پردازنده در نسخه جدید نیز موجود است و دچار تغییراتی شده که با کارکرد آن کمک می‌کند. اپل هیچ گاه به صورت دقیق از توان باتری دستگاه صحبت نکرد اما با این حال اعلام کرد که این وسیله به مقدار 10 درصد نسبت به نسخه قبلی بهتر عمل می‌کند.

نسخه 5.5 اینچی آیفون از باتری قوی‌تری نیز بهره‌مند است و می‌تواند 10 ساعت مدت زمان صحبت بیشتری را برای کاربران فراهم کند. آیفون 6 در زمینه میزان حافظه نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت کرده است و این بار با حافظه 128 گیگابایتی نیز وارد بازار می‌شود، این مدل جایگزین ظرفیت 32 گیگابایتی است که دیگر تولید نخواهد شد. قیمت این دستگاه نیز همانند سال‌های گذشته به ترتیب ظرفیت 16، 64 و 128 گیگابایتی برابر با 600، 700 و 800 دلار خواهد بود. مدل 5.5 اینچی دستگاه با قیمت بالاتر 750، 850 و 950 دلار به فروش خواهد رسید.



















مرجع : بازار خبر