به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۶۲۸۶۳
روایت‌هايي از چند پرونده فساد اقتصادی؛

زمین 50 میلیاردي را 1/5 ميليارد فروختند!

گروه اقتصادي: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت اصلاحات ساختاری در نظام اداری کشور به چند پرونده فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با انجام اصلاحات ساختاری مناسب و به دور از التهاب‌آفرینی و افشاگری بتوانیم با فساد برخورد کنیم.
زمین 50 میلیاردي را 1/5 ميليارد فروختند!
علی ربیعی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با اشاره به برخی تحلیل‌ها در دهه‌های گذشته درباره فساد اظهار داشت: در دورانی برخی تحلیلگران فساد را لازمه توسعه می‌دانستند اما امروز هیچ کس فساد را موتور توسعه نمی‌داند بلکه این پدیده روند توسعه را کند می‌کند. وی با اشاره به پیام 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد گفت: ما باید متعهد شویم که به صورت سیستمی و در قالب برنامه مشخص با فساد برخورد و آن را از بین ببریم یکی از آنها شفاف‌سازی مناقصه‌ها و مزایده‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه دولت بنا دارد با اصلاحات ساختاری، نظارت بر خود را افزایش دهد به پرونده‌های متعدد فساد اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال زمینی به ارزش 106 میلیارد تومان توسط فردی 30 میلیارد تومان خریداری شده و یا زمینی در شمال کشور در حدود 70 هکتار یک میلیارد و 400 میلیون تومان خریداری شده در حالی که ارزش آن زمین 50 میلیارد تومان بوده است!

ربیعی ادامه داد: 138 شرکت به ارزش 17 میلیارد تومان بدون مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره با تصمیم فردی واگذار شده است یا در همین واگذاری‌ها شرکت آنقدر ذلیل می‌شود که با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسد اما اگر آن شرکت 6 ماه اصلاحات ساختاری صورت می‌گرفت، به 10 برابر ارزش واگذار شده تبدیل می‌رسید. وی ادامه داد: این‌ها پرونده‌هایی است که در دادگاه در جریان است و امیدواریم با شایسته سالاری و اصلاحات ساختاری مناسب و به دور از التهاب‌آفرینی با فساد برخورد و از آن جلوگیری شود.

فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۰۵:۰۲
من کارمند فرهنگی متاسفم چرا حقوق خوب و اضافه کار ما رو نمیدن ومیلیاردی اختلاسو... (268447)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۷:۳۶
به به چه بخور بخوری.فقط لطف کنید اسراف نفرمایید ،ممنون.از طرف یکی از اعضای بیت المال (268619)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۰۶:۳۰
اگر اظهارات وزیر درست است
چرا آمران و مجریان این گونه معاملات در محاکم نیستند
چرا کسی دلواپس بیتالمال نیست
چرا هر گاه صحبت جرم های مثل این و یا بورسیه ها و یا ۳۰۰۰ و یا ۷۰۰۰ میلیارد ویا مواردی مثل زنجانی کسی دلواپس نمیشود (268448)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۰۷:۴۵
دیگه خیلی دیر شده. (268452)
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۰۸:۱۸
خدا ازشون نکزره توی این دنیا واخرت (268455)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۰:۰۲
تواين مملكت حرفا خيلي قشنگه و هركسي كه از دور اين نوشته ها و حرفا رو گوش كنه فكرميكنه اينجا گل و بلبله و مسولان فسادو فردا ريشه كن ميكنند! من يكي كه گوشم ازاين حرفا پره جناب ربيعي عزيز وقتي يه وزير نميتونه روي زيردستياش نظارت داشته باشه ويك مديرارشد روي معاوناش و همينطور تا پايين فساد شيوع پيداميكنه ، واين ميشه عاقبتش ،اخه مقام بالاتر از زيردستيش ترس داره كه مبادا.... (268471)
benjamin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۰:۰۸
پاک ترین دولت تاریخ!!!!!!!!!!! (268474)
دادرسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۰:۳۸
مصداق اين واگذاري در همه استان ها حتي در شهر محرومي مانند خرم اباد لرستان
وجود دارد كه متاسفانه وام هاي كلان هم پرداخت شد كه تبديل........ (268481)
کارشناس تعاون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۰:۴۵
آقای ربیعی غالب انسانهای اهل انصاف عملکرددولت قبل راشایسته دفاع نمیداننداماازاشتباهات کوچک وبزرگ اصلاح طلبان نبایدچشم پوشی کردزیراهمین اشتباهات خردوکلان زمینه شکست وبرگشت امثال آقای احمدی نژادرافراهم میسازد.آقای ربیعی شمادرزیرمجموعه وزارتت شایسته سالاری راتوجه نفرمودی وغالب مدیران یاازطریق سهمخواهی روی کارآمدندویاببهانه عضوستادبودن وکمترازکارشناسان بالای بیست سال سابقه وقوی دربعددانش وتدین استفاده شده است!وبعضی ازمدیران کم دانش وبدون مقبولیت وبعضامس.له داربلحاظ مالی واهل .....استفاده میشودآنهم ب (268485)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۲
این فسادها در یک کشور اسلامی نشانه این است که برای نابودی اسلام کمر بسته اند (268490)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۹:۰۶
تنها ارزویم این است یک روز ازخواب بیدار شوم وتا پایان شب هیچ چیزی گران نشده باشه.خبری از دزدی(اختلاس باکلاس تره )نشنوم .دیگر ارزوی کار ومسکن وماشین وزندگی رو بی خیال شدم .کشوری با این عظمت منابع خدادادی،جوان،مز ابی بین المللی،چهارفصل (268633)