به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۶۱۳۲۳
اظهارات آخرین رهبر شوروی در باره پوتين؛

گورباچف: پوتین خود را فرد پس از خدا می‌داند

گروه بين الملل: آخرین رهبر شوروی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور روسیه خود را "پس از خداوند دومین فرد" می‌داند، گفت: رئیس جمهوری روسیه نباید به خود غره شود چرا که این چیزی بود که مرا نابود کرد.
گورباچف: پوتین خود را فرد پس از خدا می‌داند
میخائیل گورباچف با انتقاد از بی‌توجهی ولادیمیر پوتین، به توصیه‌های وی گفت: پوتین گمان می‌کند که پس از خدا دومین فرد است. با این حال گورباچف 83 ساله در کتاب جدیدش با عنوان "پس از کرملین" از جاسوس سابق کا گ ب (پوتین) به دلیل ایفای نقش موثر در با ثبات کردن روسیه تقدیر کرده است. گورباچف گفت: پوتین در راستای منافع اکثریت حرکت می‌کند. اما وی دقیقا همان بیماری را انتخاب می‌کند که من قبلا از آن رنج کشیدم و آن اعتماد به نفس بیش از حد است. نباید به خود غره شوید. این همان چیزی است که مرا نابود کرد. آخرین رهبر شوروی گفت که در ماه ژوئن دیداری با پوتین داشته است اما مشاوران پوتین همواره به پیشنهاد دیدارش پاسخ رد می‌دهند. در شرایطی که میخائیل گورباچف از پوتین انتقاد کرده است، رئیس جمهوری روسیه کمربند سیاه دان 8 را در رشته کاراته دریافت کرد. انتظار می‌رود که پوتین جایزه خود را طی مراسمی در ماه دسامبر دریافت کند.

گورباچف در جریان مراسم رونمایی از کتابش در مسکو گفت که وی بر روی یک استراتژی جدید برای ثبات شرایط بین‌المللی کار می‌کند و راه‌های موثری برای تکمیل "سازمان ملل عاجز" در دست دارد.رهبر سابق شوروی می‌گوید بسیاری در جریان مراسم یادبود تخریب دیوار برلین از وی خواسته‌اند تا چنین طرحی را آغاز کند. وی گفت: این طرح بزرگی خواهد بود. هدف از دو گام این طرح تشکیل پایگاهی برای بحث در خصوص مشکلات است. این طرح باید بسیار جامع باشد و بتواند بر تمام کشورها و نهادهای بین‌المللی و مقام‌ها تاثیر بگذارد چرا که هم‌اکنون سازمان ملل از انجام چنین کاری عاجز است.به گفته وی این طرح جهان را آرام خواهد کرد، اتفاقات کنونی را متوقف می‌کند و مانع از اقدامات خشونت‌بار می‌شود. وی تاکید کرد: نهادهای واقعی باید در سراسر جهان ایجاد شوند و بتوانند که در تصمیم‌گیری به سازمان ملل کمک کنند. کارها بدون مشارکت نهادهای مدنی ناکام می‌ماند.
مرجع : ايسنا