به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۷۳۰۴۱

عمر البشیر: مداخله نظامی در یمن لازم بود

گروه بين‌الملل: رئیس ‌جمهور سودان تأکید کرد که مداخله نظامی کنونی در یمن صحیح بوده و در حال حاضر گزینه دیگری وجود نداشته است.
به گزارش فارس، «عمر البشیر» طی سفرش به عربستان سعودی در گفت‌وگویی بر اهمیت مداخله نظامی در یمن تأکید کرد. البشیر در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» گفت: مداخله نظامی در یمن امری واجب بود که دیگر نباید در آن تأخیر می‌شد خصوصا اینکه امیدهایی وجود داشت که طرح «ابتکار خلیجی» را برخی‌ها که باید به آن توجه می‌کردند، توجه کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حوثی‌های به نقشه‌های خود تا رسیدن به عدن ادامه دادند و این روند ، گزینه دیگری در برابر دیگران به جز مداخله نظامی باقی نگذاشت.

وی افزود: در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید شد و بر سر هماهنگی کامل در مسائل سوریه، یمن و لیبی و غیره به توافق رسیدیم. البشیر تاکید کرد که امنیت عربی در حال حاضر بدترین مرحله خود را می‌گذارند و هیچ کشوری عربی از آن در امان نیست. عربستان بامداد پنجشنبه (دیروز) با همراهی 9 کشور دیگر به یمن حمله کرد و سودان حمایت قاطع خود را به همراه چند کشور دیگر اعلام کرد.