به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۷
 
۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۷۳۵۹۱
احتمالا شما شادی مردم را در شب توافق ندیدید

پاسخ زیباکلام به حسین شریعتمداری

هسته ایی، و یا درست تر گفته باشم مناقشه هسته ایی برای حضرتعالی صرفا ابزار یا مستمسکی بیش نیست برای گرم نگه داشتن تنورغرب ستیزی و استکبار ستیزی. اینکه کشور چه هزینه گزافی برای هسته ایی می پردازد و اینکه حاصل این هزینه ها برای مملکت چه بوده، خیلی برای جنابعالی اهمیتی ندارند.
پاسخ زیباکلام به حسین شریعتمداری
گروه سیاسی: صادق زیباکلام با نگارش نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به یادداشت روز گذشته در رد تفاهم لوزان واکنش نشان داد. متن نامه صادق زیباکلام به این شرح است:

جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
مدیرمسئول روزنامه وزین کیهان دامت افاضاته
با سلام و عرض ادب، سرمقاله دیروزکیهان به خامه حضرتعالی تحت عنوان"دستاوردها یا از دست داده ها؟!" که در مخالفت تمام و کمال با توافق هسته ایی لوزان بود را خواندم. نه تعجب کردم و نه شگفت زده شدم. اتفاقا مشابه با مطالب پیشین تان بود. معتقدم بحث پیرامون جزییات آنچه در خصوص توافق هسته ایی می فرمایید عبث است. چرا که اگرغربی ها بجای مفاد آن توافقبه یکی از محضر خانه های رسمی لوزان می رفتند و شش دانگ مملکت سوئیس را هم بنام ما سند منگوله دارمیزدند بازهم جنابعالی آنر کافی نمی دانستید. چرا که اساسا جنابعالی در قضیه هسته ایی چندان بدنبال اینکه چه چیزی بخیر و صلاح کشور وآینده مملکت است نمی باشید.

هسته ایی، و یا درست تر گفته باشم مناقشه هسته ایی برای حضرتعالی صرفا ابزار یا مستمسکی بیش نیست برای گرم نگه داشتن تنورغرب ستیزی و استکبار ستیزی. اینکه کشور چه هزینه گزافی برای هسته ایی می پردازد و اینکه حاصل این هزینه ها برای مملکت چه بوده، خیلی برای جنابعالی اهمیتی ندارند. مهم آنست که مناقشه هسته ایی کمک می کرد تا پرچم پیکار و دشمنی با غرب را می توانستیم برافراشته تر در اهتزاز در آوریم. مشکل جنابعالی با توافق هسته ایی این نیست که آیا "توافق" است یا "تفاهم"،"سند همکاری" است یا "بیانیه"؛ مشکل شما با لوزان این نیست که آیا تحریم ها در یک مرحله برداشته خواهند شد یا در چند مرحله؛ فردو قراراست دایر باشد یا بایر؛ "حق بازرسی" فقط محدود به تاسیسات هسته ایی شده یا جاهای دیگر را هم می توانند تفتیش نمایند و قس علیهذا. نه جناب شریعتمداری عزیز، همه دلخوری شما از توافق هسته ایی آنست که بخشی از فرش غرب ستیزی را دارد از زیر پاهایتان بیرون می کشد.

البته بنده جنابعالی را همچون تخم چشمانم مبرا از شائبه "کاسبان تحریم" می دانم. اما آیا به مردم حق نمی دهید که برخی مخالفت ها با توافق را متاثر از تعطیلی کاروکسب "کاسبان تحریم" تصور کنند؟ درعین حال از این واقعیت تلخ هم نمی توان گریخت که برای برخی مراکز قدرت مناقشه هسته ایی و لاجرم تحریم ها و بالا رفتن فضای تنش و دشمنی با غرب ابزار سیاسی مناسبی فراهم می آورد تا فضای سیاسی کشور را بسته نگه دارند. همچون احتمال تعطیلی "کسب و کار تحریمی ها" بعنوان انگیزه نیرومندی برای مخالفت با توافق هسته ایی، چرا نبایستی انگیزه های سیاسی در مخالفت با این توافق را هم محتمل ندانیم؟

می رسم به آخرین حرفم. مرقوم فرموده بودید که "متاسفانه نتیجه مذاکرات لوزان کام ملت را تلخ کرد". فکر نمی کنید اگر مردم همچنان خواهان تداوم مناقشه هسته ایی می بودند در آنصورت بجای رای دادن به آقای روحانی به آقای دکتر سعید جلیلی رای می دادند؟ آیا بنظر شما میلیونها نفر از هموطنانمان که با شور و اشتیاق همراه با بیم و امید ماه ها و هفته ها شبانه روز مذاکرات را دنبال می کردند چه می خواستند؟ آیا آن شور و نشاط حکایت از آن می کرد که آرزو می کردند توافق صورت بگیرد یا نه مایل بودند تا غل و زنجیری که هسته ایی بر دست و پای اقتصاد مملکت بسته بودهمچنان بسته می ماند؟ احتمالا جنابعالی شادی و پایکوبی ملت را شبی که توافق اعلام شد را نخواستید ببینید. واقعا اگر همچنان باوردارید که" توافق لوزان کام ملت را تلخ کرد" یک نظر سنجی ساده می تواند به جنابعالی نشان دهد که چه کسر قابل توجه ایی از مردم خواهان رهایی کشور از مخمص هسته ایی شده بودند.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
شانزدهم فروردین ماه یکهزاروسیصدونودوچهار
مرجع : فرارو

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۵:۲۹
درود بر شخصیت انقلابی و آزاده آقای زیبا کلام که جواب هایی دندان شکن به امثال اینها می دهند که فقط به فکر قدرت و حزب خود هشتند. (299128)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۴۱
فرزند برومند ایران ، جناب آقای دکتر ظزیف و هیئت همراه خسته نباشید. دشت شما درد نکند.
جناب آقای دکتر زیبا کلام عزیز آیا حیف نیست که وقت خود را هدر می دهید تا جواب آدمهایی مثل حسین شریعتمداری را می دهید. (299199)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۵:۳۷
ایشان شادی مردمو کلا نمیبینند ، کسی که خوابه میشه از خواب بیدار کرد ، کسی که خودشو زده به خواب نه !
انقدر این داعشی وطنی رو بزرگ نکنید (299130)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۵:۴۳
جناب اقاي دكتر زيباكلام، خواهشا دست از اين حرفا برداريد. نرود ميخ اهني در سنگ.اينا دست خودشون نيست، بيشتر از اين نميفهمن (299131)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۵:۴۶
اين اقا با تحريم ها ونابودي كشور مشكل ندارد با إصلاح طلبان وهر كسي كه بخواهد براي رفع تحريم ها و رهايي اين كشور ازاين بن بست هاي ويرانگر كاري انجام دهد ، مشكل دارد (299132)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۵:۵۴
خدا رو شکر مملکت صاحب داره و دوره امثال حسین شریعتمداریها تمام شده ,تمام شده دوره ای که میشد ملت رو گوسفند فرض کرد اقای شریعتمداری که اسمتون هم هیچ تناسبی با هویت نه چندان درخشانت نداره (299133)
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۰
خیلی زیبا و ظریف , هوشمندانه و آینده نگرانه پاسخ داده اید آقای دکتر...سپاسگزاریم..موفق و پاینده باشید. (299134)
علی نقی دهقان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۲
الحق که هم صادقی
و
هم
زیبا کلام (299135)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۲
بهتر بود در ابن نقد آقای زیباکلام پاسخ سوالات و انتقادات حسین شریعتمداری را می دادند تا کل گویی و هجویات
اما بصورت کلی نه غرب زیر بار برداشتن همه تحریم های هسته ای می رود و نه تیم مذاکره ما نیز زیر بار pdm می روند (299136)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۹
درود بر دکتر زیبا کلام.حرف دل مردم را زدید (299141)
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۱۲
زنده باشی دکتر
فقط حواست به این لباس شخصی ها باشه پراید تو تاکسی سمند مطهری نکنن
آخه دیپلماسی شون خیلی قوی آدم یاد داعش می افته (299143)
دانشجوی مترجمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۲۱
احسنت.بر شیرمردان ایرانی
ولی چه فایده این افراد چشمهایشان کور و گوشهایشان کر است. (299145)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۴۷
اتفاقا نه چشمشون كوره و نه گوششون كر!!
اينا بهتر از من و شما ميفهمن كه دارن چي ميكنن و هدفشون چيه؟!!
شريعتمداري و دوست و رفقاش، هدفشون فقط توجه به خواسته هاي جناحي و سياسي شون هست و بس... (299200)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۲۶
جسارت نباشه . سخنان آقای زیبا کلام شده زنگ تفریح برامون البته دوسشون داریم ولی چون بیاناتشون با هیچ اصول و منطقی سازگار نیست برامون شده زنگ تفریح..
ایشون در سخنانشون می فرمایند انرژی هسته ای چیز بیخودیه و به کار ما نمیاد حالا سوال اینجاست چرا قدرتهای دنیا انرژی هسته ای براشون مهمه وهی نیروگاه جدید درست میکنند. البته این نمونه ای از بیانات استادددد زیباکلامه شاید واقعا اونا نمیفهمند و آقای زیبا کلام شکوفا میگن (299148)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۵
کاش یه روز از شریعتمداری می پرسیدن به چه مجوزی توی هر چیزی دخالت میکنی؟ (299149)
f...r
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۷
حالا اون یه شکری خورده در شان شما نیست آقای زیباکلام که جواب اینا رو بدی ملت فهیم میدونن قامت شریعت مداری و امثال اون خیلی کوتاهتر از این حرفهاست... (299150)
جواد..
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۴۶
بله وقتی آقایون سوار ماشین آخرین سیتمشون میشن و به کاخاشون می رن. و فقط برای برخی جوونهای از همه جا بی خبر سخنرانی استکبار ستیزی و متوهمانه می کنند. و وجودشان در همین سخرانی ها و هیاهوهاست. باید هم از توافق هسته ای ناراحت باشند.
خطاب به اون جوونها میگم که گول این دلواپسان پراکنان را نخورند. یه کم به واقعیت زندگی اونها و زندگی های مجللشون هم نگاه کنند. که فقر و بدبختی رو برای مردم می خوان نه خودشون. (299152)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۵۲
شريعتمداري و امثال اون چي مي فهمن كه گروني و تورم چيه؟!
چه مي فهمن كه وضعيت معيشت مردم چطوريه؟!
اينا فقط به فكرخودشونن و بس... (299202)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۵۵
بادرودبه دکتر زیبا کلام ایا چند کیلو اورانیوم ارزش ان را داشت که این همه بار سنگین به دوش مردم گذاشته شود. (299153)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۰۳
بخشی از سرمقاله روز شنبه کیهان در باره توافق:

"حمله وحشیانه راهزنان شترسوار آل‌سعود با جنگنده‌های اهدایی آمریکا و اجاره‌ای اسرائیل به مسلمانان مظلوم یمن که در ادامه آرزوی برباد رفته اجدادشان، ابولهب و ابوجهل و ابوسفیان صورت گرفته است. دوم؛ قلع‌و قمع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق که نطفه حرام آنها در رحم اجاره‌ای و مشترک غربی، عبری و عربی بسته شده بود و فرزندان ..."

ادامه در کامنت بعد... (299154)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۰۶
من به محتوا کاری ندارم اما تو همین پاراگراف دو نکنه ظاهری به چشمم خورد:
- عبارت "راهزنان شترسوار آل‌سعود" عبارتی بسیار زننده و نژادپرستانه است. اگر منظور گذشته اعراب است که با آن همه ادعای دینداری که دارند واقفند که پیغمبر اسلام هم سوار شتر می شدند. اگر هم منظور به حال اعراب است که در عربستان چیزهایی سوار می شوند که مردم ما به خواب هم نمی بینند.

-" ... که نطفه حرام آنها در رحم اجاره‌ای و مشترک غربی، عبری و عربی بسته شده بود" ..... رحم اجاره ای و مشترک دیگه چه صیغه ای است!؟ چقدر رکیک آخه برادر! (299156)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۵۴
ادب شريعتمداري هم مثل رفيقش عمو محموده ديگه...!
اونم از اين حرفا زياد ميزد...!!! (299203)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۲:۰۴
امام على عليه السلام :از سخن گفتن با كسى كه گفتارت را نمى فهمد بپرهيز ، كه تو را به ستوه مى آورَد.
دكتر جان هر كاري كني اينا خودشون به نفهميدن و نشنيدن زدن و هيچ كاري هم نميشه كرد...! (299205)
نسیم صبت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۱۵
نرود میخ آهنین در سنگ (299157)
نسل اولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۱۸
آقای زینا کلام به دل نگیرید به قول معروف اقتضای طبیعت آقای شریعتمداری این است (299158)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۳۰
اقای زیبا کلام شما بعد از توافق گفته بودید متاسف هستید بعد توافق مردم زیاد بیرون نریختن و شادی کنند...دلیلش این است که امیدی به تغییر خاصی ندارند تنها امید به کاهش قیمت دلار بود که باز هم جلوی ان را دولت و سیف باز گرفتند و روزنامه جمهوری اسلامی هم نوشت بعد لغو کامل تحریمها دلار نباید پایین تر از 3000 بیاید !!!! مشخص است که اقایان و دولت بخاطر سود سر شار و بخشی تجار و مافیای صادرات باخاطر رانت و پایین بودن 3 برابری ارزش ریال نسبت به دلار هرگز اجازه کاهش نمی دهند تا سودشان کم شود...بیچاره مردم... (299159)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۳۵
حیف از این همه امکانات و سرمایه موسسه کیهان که شده اسباب بازی یه عده واسه لجبازی با ملت ایران وگسترش کینه توزی و دشمنی.اقای شریعتمداری شما که حقوق چندمیلیونی که داری سر جاشه من نمیدونم با750تومان ماهیانه کرایه خونه ام رو بدم یاکرایه ماشین.گوشت ومرغ تو سرم بخوره مردم بسکه با کیک وشیر سر کردم.فکر نمیکنکم خدا از این ظلم امثال شما بگذره.چرا من باید تاوان آرمان بیمعنی شما رو بدم. (299160)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۴۳
دکتر خیلی خودت رو ناراحت نکن نسل جوون دیگه این حرفها رو خیلی وقته فهمیده نسل عوض شده و نسلهای بعدی تنش با غرب از بین خواهدرفت و اعتدال و پیشرفت و منافع ملت در زیر سایه اسلام جایگزین خواهد شد (299161)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۵۸
در شرایط کنونی آرزوی مان شده شرایط گذشته
تنها راه کار صلح است کاش به جای درگیری های داخلی اتحاد داخلی داشتیم
خدای آمریکایی ها با خدای اسراییلی ها و با خدای ایرانی ها هیچ فرقی نمیکنه
همه ی ما بندگان او هستیم
پس به جای اینکه تصور کنیم خدای ما بالاتره با ایجاد صلح آرامش را جهانی کنیم
خدا رو شکر منابع در کل کره خاکی زیاد هست که بتوان استفاده کرد
من خواهان صلح جهانی هستم
نه بمب اتم
نه جنگ
نه دروغ
نه
نه
نه
فقط صلح و آرامش حتی با یک نون خشک هم میتوان صلح کرد (299164)
علی از ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۸:۳۹
آقای دکتر زیبا کلام یک کلمه فقط
بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس (299168)
ناصر
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۸:۴۹
ضمن عرض سلام و تبریک سال نو به آقای زیبا کلام و شما دست اندرکارن بهار نیوز، باید عرض کنم واقعا خدا به آقای زیبا کلام و مردمان آزاده ای مثل ایشان توفیق دهد چرا که در نبود این افراد، افرادی مثل آقای شریعتمداری خود را عقل کل دانسته و نفرت بیجا می پراکنند!خداوند به آزادگانی امثال آقایآنی مثل زیبا کلام و مطهری طول عمر و سلامتی بدهد! (299173)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۰:۴۰
شریعتمداری، عربستان سعودی، اسراءیل،، پیوندتان مبارک (299191)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۰:۴۶
جناب آقای شریعتمداری قلمی که برعلیه مسلحت مملکت وملت شریف ایران بنوسید.در تاریخ نظیر نخواهد داشت (299193)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۲۸
سلام به همگی
بهار جان یه دونه منفی نداده‌اند!? (299198)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۲:۵۲
حتی یه نظر مخالف نداشتید یا این کامنت ها مال بر و بچ خودی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! (299210)
سينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۰۱
اونجا كه اسم جليلي رو أوردي خوب كردي تو چشش اي ول دكتر
اقاي شريعتمداري تو نماينده كدوم مردمي اخه؟ (299212)
---------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۰۲
دندونای دلواپسان شکست (299213)
ناجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۱۵
رفراندوم هسته اي (299214)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۳۹
جناب شریعتمداری همانند دیبی شخصیت کلاه قرمزی در همه حال مخالف هستند (299217)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۴۳
کافیست سوتی های سیاسی کیهان را طی 15 سال گذشته چک کنید ببینید چقدر تیتر ها و سر مقالات تند در این روزنامه کم تیراژ نوشته شده که خلاف آن در صحنه سیاست داخلی و بین الملل به اثبات رسیده است. (299219)