به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۹۹۲۱
در واکنش به تمدید مذاکرات ایران و 5+1

نظر مشترك رجوی و شریعتمداری

گروه سياسي: مریم رجوی، سرکرده مجاهدین خلق (منافقین) و روزنامه ی کیهان به مدیریت حسین شریعتمداری، در واکنش به تمدید مذاکرات ایران و 5+1 در هفته ی گذشته، آن را «خریدن فرصت»، «وقت کشی» و «خریدن وقت» خواندند.

به گزارش انصاف نیوز، این هم آوایی در مخالفت با سیاست خارجی دولت، یادآور زمانی هم آوایی تندروهای داخلی و منافقین در زمان روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی در سال 76 است. در آن زمان مسعود رجوی، همسر مریم رجوی، دیگر سرکرده ی منافقین برای اولین بار از واژه ی "فتنه ی خاتمی" استفاده کرده بود.

کیهان در گزارشی نوشته است: «هنوز مشخص نیست که در صورت اتمام این موعد 4 ماهه و عدم حصول توافق جامع که با توجه به اصرار طرف غربی بر مواضع زیاده‌خواهانه خود بعید نیز به نظر نمی‌رسد، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 چه فرجامی خواهد یافت. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران ضمن عمل به تمام تعهدات خود در توافقنامه ژنو که تناسب متوازنی نیز میان میزان «داده» و «ستانده» در آن توافقنامه وجود نداشت، در پایان موعد مقرر ( 29 تیر) این طرف غربی بود که می‌بایست به تعهدات وعده داده شده خود عمل می‌کرد اما با شرایط موجود غرب عملا 4 ماه دیگر زمان به نفع خود برای تعلل در عمل به تعهدات خرید».

رجوی نیز در بیانیه‌ای نوشت: «بی نتیجه ماندن مذاکرات وین و تن ندادن رژیم آخوندها به امضای یک توافق جامع که بتواند برای همیشه جلوی بمب سازی این رژیم را بگیرد، شکست سیاست مماشات با این رژیم است.اگر آخوندها اراده لازم را می‌داشتند، شش ماه زمان زیادی برای دستیابی به یک توافق همه جانبه بود؛ تجربه نشان داده است رژیم آخوندی در 10 سال گذشته به طور مستمر از مذاکرات برای خریدن وقت استفاده کرده است. وقت کشی و چانه زدن بی انتها در مذاکرات فرساینده اتمی، شیوه مرسوم آخوندهاست که زبانی جز زبان قاطعیت و قدرت نمی فهمند».