به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۸۲۹۵۱

ظریف: "جان" آدم معقولی است

گروه سیاسی: وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته ای باید یکی را انتخاب کند.
«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند. ظریف همچنین گفت که تعامل با ۶ کشور تصمیمی استراتژیک بود که ایران اتخاذ کرد و این روند رو به پایان است. وی توضیح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتی وقتی که بسیار خسته بود حفظ کند و در صورتی که این موضوع تا این حد برای کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وی واکنش دیگری داشته باشد.

وزیر خارجه ایران درباره خطوط قرمزی که «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و اینکه این خطوط قرمز می‌تواند دستیابی به توافق را غیر ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکید بر مواضعی هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کردیم.»ظریف در توضیح این مورد گفت: «نخستین روز مذاکرات، درپیامی که در توییتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسی از من و تیم گذاشته شد و در این پیام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن می دانم.» و من در پاسخ به این نوشته با علامت لبخند نوشتم که این عکس در نطنز به همراه تیم گرفته شده است و حمایت رهبری برای تیم ما بسیار مهم است.»

وی درباره «جان کری» همتای آمریکایی خود هم گفت: «جان آدم معقولی است و او می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.»
مرجع : فارس

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۳:۱۲
معقول=به فکر منافع ملت خود بودن (312317)
1332
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۳:۵۴
میدونید چرا آقایون داخلی اینطور ژست میگیرن که یا هسته ای یا توافق نمیکنیم؟چون شکمشون سیره بیکار ندارن ،دختر مجرد ندارن،چون هرگز نتونستن مردم رو درک کنن اینها که روزی شعارشون حکومت مستضعفین بود،وگرنه آنرا که حساب پاکست از محاسبه چه باکست؟ (312321)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۱۲
به قول روحانی : از جیب مردم خبر ندارند (312387)
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۴:۳۲
هرکاری میخوایین بکنین ،اما رونق ،شغل،ثروت برای مردم ،آزادی فکر (هرفکر مثبتی که بتونه به پیشرفت کشور کمک کنه)عدالت در تمام مسائل ،شادی برای ایران ،امنیت و پاکی مسئولین رو حداقل اکثریت شونو تضمین کنید ،مهمتر از همه اینکه سطح فکری و فرهنگی ملت رو آنقدر بالا ببریم که بجای آرزو داشتن مرغ همسایه یا کپی از روی دست دیگران در هر زمانی بتونه به تنهایی سرنوشتشو بسازه (312322)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۳
دم "جان" گرم (312323)
مجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۵:۲۹
امیدوارم روزی برسه که همه برای هم شعر بگیم و خوشحال باشیم (312324)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۵:۴۳
دمت گرم
شير مادرت حلالت (312326)
حامد
Canada
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۶:۲۸
جان معقول است در پیگیری اهداف خودش. ظریف هم معقول است در حفظ منافع ملی خودمان. این منافع ملی ایجاب می کند موتور خاموش شده اقتصاد را که با مدیریت فلاکت بار دولت قبلی از کار افتاد و جیب اختلاسگران از درآمد نفتی بی سابقه اش پرشد و در نهایت سر از کانادا و ترکیه و ... درآورد، دوباره به کار اندازد، شاید مردم بی پناه را از بیکاری و کاهش قدرت خرید و نگرانی نسبت به آینده خود و فرزندان نجات دهد. (312329)
رمضانى
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۸:۵۴
عباس اميرانتظام به خاطر يك كلمه Dear مهر جاسوسى رو پيشونيش خورد بنده خدا نصف عمرشو راهى زندان شد.
خدا كمك كنه توافق بشه وگرنه معلوم نبست همين كلمه جان چه دست آويزى براى افراطيون داشته باشه. (312341)