به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۵۴۸۷۱

نجفی خود را به عنوان وزیر علوم تلقی کند

گروه سیاسی: محمدعلی نمازی گفت: مطمئنا نبود وزیر برای وزارت علوم بسیار خسارت‌بار خواهد بود بخصوص به لحاظ برنامه‌ریزی برای انجام کارها.
نجفی خود را به عنوان وزیر علوم تلقی کند
این فعال سیاسی اظهار کرد: اگر کارها بر اساس برنامه قطعی و دارای سیستم مشخص و تکالیف روشن انجام می‌شد در صورتی که وزیر نبود اجزای مختلف سیستم به طور طبیعی کارشان را انجام می‌دادند اما در کشور ما که هنوز امور به صورت سیستمی انجام نمی‌گیرد وجود فرد مسئول در هر سطح برای پیشبرد کارها در آن قسمت بسیار ضروری است. وی با اشاره به اهمیت کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولیت‌های آن در دانشگاه‌های سراسر کشور، افزود: یک سرپرست به خاطر اینکه نمی‌داند در این سمت باقی خواهد ماند یا خیر، نمی‌تواند برنامه‌ریزی یک ساله داشته باشد و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص، تنظیم شده و با نظارت و کنترل درست و حسابی کارها را پیش ببرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهترین خاطره هر دانشجو بخصوص برای سال اولی‌ها سال ورود به دانشگاه است، تصریح کرد:‌ در شرایطی که وزارت علوم با سرپرست اداره می‌شود دانشجویان در سال ورودشان به دانشگاه‌ها با نبود وزیر مواجه می‌شوند و معلوم نیست که در آینده چه کسی به عنوان وزیر آنها معرفی خواهد شد بنابراین شروع فعالیت دانشجویان با خاطره بدی روبرو است. نمازی با اشاره به اینکه نبود وزیر علوم باعث نوعی بلاتکلیفی برای دانشجویان، روسای دانشگاه‌ها و معاونان این وزارتخانه خواهد شد، گفت: روسای دانشگاه‌ها که باید کارشان را برای یک سال برنامه‌ریزی کنند نمی‌دانند در آینده با چه فردی به عنوان وزیر همکاری خواهند کرد. از طرف دیگر معاونان نیز وضعیت‌شان محکم و استوار نیست و نمی‌دانند که با وزیر آینده هماهنگ خواهند بود یا خیر بنابراین در مجموع وضعیت خوبی بر دانشگاه‌ها و وزارت علوم حاکم نخواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه آقای دکتر نجفی قبلا وزیر آموزش عالی و آموزش و پرورش بودند و با فضای آموزشی آشنایی کامل دارند و اینکه همچنین سال‌ها رییس سازمان برنامه و بودجه بودند و این به عنوان نقطه قوت ایشان است که با کار بیگانه نیستند بنابراین می‌تواند تا حدودی خلاءها را پر کنند وی اظهار کرد: از آقای دکتر نجفی انتظار می‌رود که خود را به عنوان وزیر تلقی کنند و محکم، استوار و مطمئن کارهایشان را برنامه‌ریزی کرده و انجام دهند و برایشان فرقی نکند که وزیر هستند یا سرپرست.
مرجع : ایسنا

عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۸
من به عنوان يك شهروند ايراني از وزارت جناب نجفي حمايت ميكنم وبه نوبه خودم از اقاي رييس جمهور محترم تغاضا دارم ايشان را به عنوان وزير علوم به مجلس معرفي كنند تا شايد در اين وزارت خانه حساس علمي ،تعغيرات ميمون ومباركي انجام پذيرد ،باتشكر فقط يك نفراز مردم ايران ! (251547)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۱
دکتر صالحی گزینه مناسبی است. نه جار داره نه جنجال (251560)