به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۵۳۲۴۱
گزارش روزنامه دیلی میل از سلی جونز 45 ساله

از خوانندگی‌راک در بریتانیا تا قمه‌کشی در داعش

گروه حوادث: يك زن میانسال بریتانیایی، که مادر دو کودک است و سابقه خوانندگی راک را در کارنامه خود دارد با شوهر جوانش به صف گروه افراطي موسوم به دولت اسلامی يا داعش پیوسته است!
از خوانندگی‌راک در بریتانیا تا قمه‌کشی در داعش
روزنامه بریتانیایی دیلی میل، نوشت: سلی جونز، 45 ساله، به تازگی مسلمان شده است. او که تمام عمرش را با کمک هزینه دولتی در بریتانیا زندگی می کرده، اکنون در اینترنت در باره بریدن سر مسیحیان با یک "چاقوی برهنه" حرف می زند. این مادر بدون شغل، که زمانی عضو یک گروه موسیقی بود، ادعا می کند که به صف جهادیونی پیوسته که در مرز بین عراق و سوریه مستقر هستند.

به گزارش دیلی میل، این زن دو پسر جوان خود را رها کرده تا با مردی ازدواج کند که گفته می شود سر خبرنگار آمریکایی جیمز فولی را بریده است. سلی جونز نام خود به سکینه حسین تغییر داده، و اکنون "حجاب سنگین اسلامی" می پوشد، خانه خود در چتهام بریتانیا را ترک کرده تا به شهر رقه، مرکز قدرت داعش در سوریه برود. بعد از انتشار این خبر، پاتریک، برادر 52 ساله سلی که یک شرکت ساختمانی دارد، گفت که از پیوستن خواهرش به اسلامگرایان افراطی به شدت یکه خورده است.

پاتریک که در خانه ای 900 هزار دلاری در آکستک بریتانیا زندگی می کند گفت: "روزهایی ناراحت کننده برای خانواده من است، و من آرزوم می کردم که چنین چیزی برای ما اتفاق نمی افتاد. خواهرم عاشق شد و رفت." جونز اواخر سال گذشته میلادی، از طریق اینترنت عاشق شوهر جدیدش، جنید حسین 20 ساله شد. او اکنون عکسهای ترسناکی از خود در سایتهای اجتماعی منتشر می کند، در حالیکه کلاشنیکف در دست دارد و حجاب سیاه و روبنده پوشیده است.

او که نام مستعار "ام حسین البریتانی" را برای خود انتخاب کرده، در این سایتها به یهودیان بدگویی می کند و اسامه بن لادن را می ستاید. چند روز پیش او هشدار داد: "ای مسیحیان سرهای شما را با یک چاقوی زیبا باید بریده و در شهر رقه به سر نیزه زد. بیایید تا من ترتیب این کار را بدهم." حسین، همسر این زن، یک هکر کامپیوتر است که با قید ضمانت آزاد شده و سپس از دست پلیس بریتانیا گریخت. او متهم به دست داشتن در ناآرامی های بیرمنگام بود. او در سال 2012 برای ربودن اطلاعات حساس از مشاور تونی بلر، هک کردن سایت ضد تروریستی دولت، به شش ماه زندان محکوم شد.

حسین با جوان 24 ساله ای به نام عبدالماجد عبدالباری، خواننده رپ قطعه "هیپ هاپ جهادی"، به منطقه جنگی سفر می کنند. این دو نفر اکنون برای داعش می جنگند، و گفته می شود که در کشتن فولی دست داشته اند. پیشینه جونز به یک تازه مسلمان نمی خورد چه برسد به یک شبه نظامی تروریست. او در ابتدای دهه 1990 در یک گروه موسیقی زنانه به نام "کرانچ" گیتار می زد، و چند کنسرت در جنوب شرقی بریتانیا اجرا کرد.

یک کلیپ ویدیویی او را با موی طلایی و دامن کوتاه چرمی نشان می دهد. در سالهای اخیر او به هنر علاقمند شد و از راه یک سایت دست به فروش تابلو، تی شرت، ماگ و انگشتر زد. او در اینترنت چندین نام برای خود انتخاب کرد، و در گروه های توطئه گری، جادوگری و شیطان پرستی عضو بود. در یک تصویر او با لباس راهبه های مسیحی در حالیکه هفت تیری بدست داشت ظاهر شد. همسایه های جونز از او خاطره خوبی ندارند و می گویند که همیشه فریاد می زده و شب ها تا دیر وقت بیدار می مانده است و زنی تندخو و بشدت بدهکار بود. معلوم نیست که بر سر پسرهای جونز که یکی 10 و دیگری 14 سال دارد چه آمده است. او در عکسی در سال 2010 آنها را "عشق زندگیش" خواند.
مرجع : العربيه