به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۵۳۲۴۲
رییس دیوان عدالت اداری:

پرده‌ها کنار برود خیلی وضع‌مان خراب است!

گروه سياسي: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: «اگر بخواهیم کنکاش کنیم و پرده‌ها را کنار بزنیم خیلی وضعمان خراب است و از معارف و حقایق اسلامی فاصله داریم و متاسفانه سر تا پای بازار کسب و کارمان نیز تقلب و نیرنگ شده است و فقط دنبال این هستیم آمپر ثروتمان بالا برود.»
پرده‌ها کنار برود خیلی وضع‌مان خراب است!
حجت الاسلام منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: افتخار ما این است که ایران مرکز تشیع و نشر آثار و معارف جعفری است و وجود مقدس امام هشتم، منشا خیر و برکات برای بشریت و این مرز و بوم شده است. وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه از آینده خود غافل شده ایم افزود: اگر چشم حقیقت‌بین داشتیم خود را برای لحظه ای که قرار است جان مان را تقدیم حضرت عزرائیل کنیم آماده می کردیم.

منتظری اضافه کرد: در قرآن کریم، بیشترین آیات راجع به مساله معاد و قیامت است اما ما مردم که صبح تا شام گرفتار دنیا هستیم چه مقدار به مساله قیامت اهمیت می دهیم؟ رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اگر کارهای روزمره انسان با هدف الهی باشد، عبادت محسوب می شود گفت: کار و خدمت به مردم بزرگترین عبادت است اما متاسفانه وقتی از برخی دوستان می پرسیم چرا کارها کمتر شده می گوید اضافه کار ندادید اینگونه شده است.

وی افزود: متاسفانه سر تا پای بازار کسب و کار مان نیز تقلب و نیرنگ شده است و فقط دنبال این هستیم آمپر ثروت مان بالا برود البته این طور نیست که مستثنی وجود نداشته باشد. منتظری با اشاره به اینکه جامعه ما طوری شده که توجه و گرایش به دنیا طلبی در آن زیاد است گفت: متاسفانه در کشوری که مشکلات اقتصادی در آن زیاد است، عده ای آنچنان از خدا بی خبر و دنبال زر و زیور دنیا هستند که اتومبیل های چند میلیارد تومانی وارد می کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه این مقدار گرفتار شدن انسان به تجملات دنیا عجیب است اظهار داشت: کسی نگفته انسان از وسایل آرامش، استراحت و آسایش استفاده نکند اما اسراف و زیاده روی در اسلام محکوم است. واقعا انسان تاسف می خورد در نظام جمهوری اسلامی و آن هم در شرایطی که برای گرفتن پول نفت خود و وارد کردن آن به کشور دچار مشکل هستیم، عده ای این چنین سخاوت مندانه با خرید اتومبیل ها و وسایل تجملاتی، پول مملکت را به دامن غربی ها می ریزند.

رییس دیوان عدالت به کسب روزی حلال اشاره کرد و افزود: کشاورز بیچاره با تمام زحمت و رنجی که می کشد محصول خود را کیلویی 800 تا هزار تومان می فروشد اما خریدار در مغازه همین محصول را کیلویی سه هزار تومان می خرد و دو هزار تومان به جیب دلال و واسطه می رود آیا این پولی که به جیب دلال و واسطه می رود حلال است؟ اگر بخواهیم کنکاش کنیم و پرده ها را کنار بزنیم خیلی وضع مان خراب است و از معارف و حقایق اسلامی فاصله داریم.

وی ادامه داد: این حرف ها را که برای مردم غرب، شرق، چین و ژاپن نمی زنیم بلکه این حرف ها را برای خودمان که داعیه تبعیت از قرآن، روایات و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را داریم می زنیم. رییس دیوان عدالت تاکید کرد: باید حواسمان جمع باشد که افتخار وابستگی به قرآن و اهل بیت (ع) را در عمل حفظ کنیم و آن را به آیندگان انتقال دهیم.