به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۵۵۲۲۲

فرانسه مواضع‌داعش در عراق را بمباران كرد

گروه بین الملل: فرانسه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این کشور روز جمعه برای نخستین بار به مواضع و پایگاه های گروه تروریستی داعش در عراق حمله کرده اند.
فرانسه مواضع‌داعش در عراق را بمباران كرد
به گزارش شبکه خبری 'اسکای نیوز'، ریاست جمهوری فرانسه افزود: در این حمله هوایی یک پایگاه گروه داعش در شمال شرقی عراق منهدم شده است. این حملات پس از آن صورت گرفت که 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که فرانسه نیز به نیروهای ائتلاف ضد داعش برای حمله هوایی به مواضع این گروه تروریستی می پیوندند. در همین حال وزارت دفاع آمریکا 'پنتاگون' اعلام کرد: هواپیماهای جنگی این کشور روز پنجشنبه برای نخستین بار به یک پایگاه آموزشی داعش در موصل عراق حمله کرده‌اند. جنگنده‌های آمریکایی در حملات جدید خود به مواضع گروه داعش در عراق یک پایگاه آموزش نظامی این گروه در جنوب شرق موصل را هدف قرار دادند که موجب ویرانی دو ساختمان داعش و منهدم کردن تجهیزات و خودروهای زرهی این گروه شد و به این ترتیب تعداد حملات جنگنده‌های هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق از آغاز اوت گذشته تاکنون به 176 حمله رسید.

در این حمله که در منطقه "حمام العلل" در موصل رخ داد و پایگاه آموزش نظامی جوانانی را که اخیرا به گروه داعش پیوسته‌اند، هدف قرار داده بود، ده‌ها تن از افراد مسلح داعش کشته شدند. منابع امنیتی در بغداد اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی مقر اصلی گروه داعش در جنوب موصل را هدف قرار دادند که موجب کشته شدن داعشی و زخمی شدن بیش از 50 تن دیگر شد.