به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۸۵۶۲
روزنامه شرق در یک نگاه

فرضیه زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه تیترهای فرضیه زنجیره‌ای بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد و درگذشت آیت الله مهدوی کنی را انتخاب کرد.
فرضیه زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع فرضیه زنجیره‌ای بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد، اختصاص داد و عنوان کرد: تحقیقات درباره اسیدپاشی‌های اصفهان در حالی ادامه دارد که نتایج به دست آمده زنجیره‌ای و سریالی بودن این حوادث را تایید می‌کند. پیش از این درباره زنجیره‌ای بودن اسیدپاشی به صورت چهارزن در اصفهان تردیدهایی وجود داشت اما اکنون آزمایش‌های تخصصی ثابت کرده است حداقل سه مورد از این حوادث به هم مرتبط هستند. تشابه ظاهری این اسیدپاشی یکی از دلایل موجود است. در تمام این موارد متهم یا متهمان از ساعت هفت تا 7:30 مرتکب جرم شده‌اند و در تمام موارد زنانی را که راننده خودرو بوده‌اند هدف قرار داده‌اند اما به غیراز شواهد ظاهری، مدارک دیگری نیز به دست آمده که زنجیره‌ای بودن این حوادث را تایید می‌کند.

درگذشت آیت الله مهدوی کنی، تیتر دیگر روزنامه شرق است. صبح دیروز آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری پس از نزدیک به پنج ماه کما درگذشت. آیت الله مهدوی کنی 14خرداد امسال پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در منزل دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. به گزارش ایرنا دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیکر آیت الله محمدرضا مهدوی کنی روز پنجشنبه ساعت 8:30 صبح پس از اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبری از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تشییع می‌شود.

این روزنامه با انعکاس موضوع منع ناهیان از منکر از جرح و قتل، نوشت: از دولت اصرار و از مجلس انکار. بهارستان نشینان از تصویب بندهای مختلف طرح امربه معروف و نهی ازمنکر دست برنمی‌دارند و حالا در تصویب ماده پنج به بند عجیب دیگری رسیده‌اند. از این پس اتومبیل و بخش مشاع در آپارتمان‌ها جزو حریم خصوصی به حساب نمی‌آید. تناقض پنهانی در بندهای مختلف این طرح به چشم می خورد؛ چنانچه در بخش دیگری از طرح پیش بینی شده که در اجرای امربه معروف و نهی ازمنکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون. نمایندگان مجلس همچنین در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر به تصویب ماده‌ای پرداختند که بر مبنای آن هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امربه معروف و نهی ازمنکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت کند. البته نکته قابل تامل دیگر مخالفت 13نماینده مجلس با این بند پیشنهادی بود.

روزنامه شرق به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امنیت کشورهای منطقه تفکیک پذیر نیست، پرداخت. حضرت آیت الله خامنه‌ای عصر دیروز در دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امنیت عراق را برای ایران بسیار مهم خواندند و گفتند: شرایط پیچیده منطقه به گونه‌ای است که امنیت کشورهای منطقه تفکیک پذیر نیست، ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را به عنوان کشور برادر و همسایه و دارای ارتباطات گسترده، امنیت خود می‌داند.

این روزنامه با بازتاب عنوان دوربین سیما پشت درهای آزادی ماند، نوشت: این برای اولین بار بعد از سال‌هاست که بازی یکی از دو تیم پرطرفدار کشورمان از تلویزیون پخش نمی‌شود. از مدت‌ها قبل فدراسیون فوتبال و مسوولان سازمان صداوسیما به خاطر افزایش حق پخش تلویزیونی جلسات متعددی با یکدیگر برگزار کردند اما پس از این نشست‌ها، بر سر مبلغ موردنظر به توافق و نقطه مشترک نرسیدند و علی کفاشیان تاکید کرد در هفته دوازدهم اجازه ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها را نخواهد داد.