به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۵۵۰۴۲

شرمن: اختلافات ایران و آمریکا حل نشده

گروه سیاسی: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا گفت: اختلافات اساسی میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای هنوز حل نشده است.
شرمن: اختلافات ایران و آمریکا حل نشده
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا اظهار کرد: در حالیکه دو ماه تا پایان ضرب‌الاجل 24 نوامبر در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باقی مانده اختلافات میان ایران و آمریکا هنوز حل نشده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شرمن افزود: دو کشور در این مذاکرات فاصله زیادی از یکدیگر دارند و ایرانیان مواضعی بسیار متفاوت از آنچه که از نظر آمریکا قابل قبول است اتخاذ کرده‌اند.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا یادآور شد: من انتظار دارم که در روزهای آینده ایران برای متقاعد کردن جهان در مورد مناسب بودن ظرفیت غنی‌سازی اورانیومش تلاش کند چون در حال حاضر این ظرفیت قابل قبول نیست. وی تاکید کرد: اگر چنین بود ما در این مذاکرات سخت و پرزحمت شرکت نمی‌کردیم. دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است از روز پنج‌شنبه 18 سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز شود.

شرمن ادامه داد: جهان در صورتی که ایران گامهای متقاعد کننده و شفاف برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای‌اش در حال حاضر و آینده را بردارد با تعلیق و رفع تحریم‌ها علیه این کشور موافقت خواهد کرد. وی تصریح کرد که باید اطمینان حاصل کنیم در صورت اقدام تهران برای زیر پا گذاشتن تعهداتش فرصت کافی برای شناسایی آن وجود دارد به‌طوریکه هیچ شانسی برای موفقیت در این زمینه وجود نداشته باشد. شرمن علاوه‌ بر این مدعی شد: طرح آمریکا و هم‌پیمانانش با هدف دستیابی به توافق نهایی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر منصفانه، انعطاف‌پذیر و مبتنی بر نیازهای غیرنظامی ایران است.
مرجع : ایسنا