به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۷۸۵۷۹

فرهنگ شریف در بیمارستان بستری شد

گروه فرهنگی: فرهنگ شریف نوازنده پیشکسوت موسیقی کشورمان چند روز بعد از انجام عمل جراحی چشم خود در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.
این نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی که چندی پیش به دلیل مشکلاتی که در چشمش وجود داشت مورد عمل جراحی قرار گرفته بود طی روزهای گذشته بار دیگر به دلیل پاره ای از مشکلات جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عرفان بستری شد. براساس این گزرش در حالی که برخی از رسانه ها از خارج شدن حالت جسمی این نوازنده از کما خبر می دهند اما هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار است که سال ۱۳۱۰ در شهر آمل به دنیا آمد و از نوازندگان برتر نیم قرن اخیر ایران محسوب می‌شود. وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. همچنین وی به عنوان یکی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی هم شناخته می‌شود. فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون اکبر گلپایگانی، ایرج، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان و... همنوازی داشته‌است و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته‌است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناساند. فرهنگ شریف چند سالی را در دانشگاه‌های مطرح آمریکا به امر آموزش موسیقی مشغول بود.
مرجع : مهر