به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۹۱۳۹

اتحادیه عرب: حماس، آتش بس را قبول كند

گروه بين‌الملل: دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه طرح آتش‌بس مصر شامل پایان دادن به محاصره نوار غزه می‌شود، از جنبش حماس خواست تا این طرح را بپذیرد.
اتحادیه عرب: حماس، آتش بس را قبول كند
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب پس از دیدار اخیر خود با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در قاهره در گفت‌وگو با روزنامه نگاران گفت: طرح آتش‌بس مصر به طور آشکارا به توقف خشونت‌ها در نوار غزه منجر می‌شود و ما امیدواریم جنبش حماس این طرح را بپذیرد. وی افزود: من در دیدار و گفت‌وگو با بان کی مون درخصوص اوضاع وخیم در نوار غزه که نتیجه حملات اسرائیل است و چگونگی توقف خشونت‌ها بحث و گفت‌وگو کردم.

العربی ابراز امیدواری کرد که توافق آتش‌بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد. وی افزود: همگان به خاطر تحقق آتش‌بس تلاش می‌کنند. حماس خواهان پایان دادن به محاصره است و طرح آتش‌بس مصر در واقع شامل بازگشایی گذرگاه‌ها می‌شود که این به معنای پایان محاصره است. وی درخصوص بیانیه صادره از شورای امنیت درخصوص توقف خشونت‌ها در نوار غزه گفت: این بیانیه کافی نیست.

از سوی دیگر بان کی مون، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره گفت: کشتار فلسطینیان در منطقه "الشجاعیه" مساله بسیار ناراحت کننده‌ای است و آنچه در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد به موفقیت هیچ‌گونه طرحی کمک نمی‌کند. وی همچنین خواهان توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه شد. از سوی دیگر سامح شکری هرگونه تغییر و اصلاحات در طرح آتش‌بس را تکذیب کرد و گفت: این طرح شامل بازگشایی گذرگاه‌ها با غزه می‌شود و به نفع مردم فلسطین است. در همین راستا جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز برای بحث و گفت‌وگو درخصوص توافق آتش‌بس در نوار غزه وارد قاهره شد. وزیر خارجه مصر همچنین در خصوص اوضاع نوار غزه و تلاش برای توقف خشونت‌ها در این منطقه تماس‌هایی را با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و جان کری، وزیر خارجه آمریکا داشته است.