به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۸۸۹۸
رئيس​سازمان زندان​ها: شتاب​زده تکذيب نکرديم

​فردي که اين اطلاعات را منتشر کرده، شناسايي شد

گروه سياسي: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: در ماجرای بازرسی نوبتی از بند 350 بازداشتگاه اوین شایعاتی مطرح شده بود که ما توانستیم فردی که باعث به وجود آمدن این شایعات شد را شناسایی کنیم.
​فردي که اين اطلاعات را منتشر کرده، شناسايي شد
غلامحسین اسماعیلی با اعلام این مطلب، گفت: شخصی که در جریان بازرسی از بند 350 اوین اطلاعات نادرستی را به یکی از رسانه‌های خارجی داده بود شناسایی کرده‌ایم. وی ادامه داد: گزارشات مربوط به این فرد به مراجع قضایی منعکس شد و مراجع ذیربط مابقی ماجرا را پیگیری می‌کنند. رییس سازمان زندان‌ها از جزییات بیشتر در رابطه با این موضوع خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز زن در جمع خبرنگاران «ارائه توضیحات برای کار نکرده» را علت حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد. اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا اتفاق روی داده در بند 350 اوین شتاب‌زده تکذیب شد، گفت: اصلا شتاب زده عمل نکردیم و در حال حاضر هم شتابی در رفتار ما وجود ندارد. بارها اعلام کردم که بر اساس یک برنامه کاملا قانونمند و با رعایت همه ضوابط یک بازرسی انجام شد و هیچ گونه درگیری و ایراد ضربی از ناحیه همکاران رخ نداده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته عده‌ای از زندانیان مقاومت کردند و بیرون نمی رفتند که همکاران ما آنها را جابجا کردند و آنان نیز در مقابل به همکاران ما توهین و ناسزا گفتند و اقدام به شکستن در کردند. رییس سازمان زندان‌ها در مورد اینکه گفته می‌شود این بازرسی توسط ماموران امنیتی صورت گرفته و این امر دلیل اعتراض زندانیان بوده است،‌ اظهار کرد: نیروهای ما نیروهای پرسنل بازرسی سایر زندان ها بودند و نمی دانیم که به کدام یک از دروغ​هایی که گفته می​شود باید پاسخ دهیم. از یک طرف می​گویند لباس شخصی بودند در حالی که پرسنل ما در زندان حضور داشتند و اصلا گاردی در کار نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعدادی از نمایندگان تهران برای بازدید به زندان اوین مراجعه کرده و با زندانیان دیدار داشته​اند، گفت: بازدیدی صورت نگرفته و من در این ارتباط به نمایندگان توضیحاتی ارائه کردم. از سویی نیز اعلام کردم که روز گذشته 70 الی 80 درصد این افراد با خانواده​هایشان ملاقات کردند و مابقی هم دیدار خواهند کرد. اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای بازدید نمایندگان مجلس هماهنگی صورت گرفت،‌ گفت:‌ ضرورتی نمی​بینیم و آنها هم همچین تقاضایی از ما نکردند.
مرجع : ايسنا