به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۶۱۵۶۸

170نفر در بمباران شهر "الرقه" کشته شدند

گروه بین‌الملل: فعالان سوری اعلام کردند، قربانیان شهر "الرقه" در اثر بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده های ارتش سوریه، به بیش از 170 نفر رسیده است.
به گزارش العربیه، این در حالی است که صدها نفر نیز در اثر این بمباران شدید زخمی شدند. جنگنده ها، روز سه شنبه چندین بار مناطق مسکونی شهر "الرقه" را هدف قرار دادند که در نتیجه این بمباران پی در پی صدها تن از مردم  کشته و زخمی شدند. پیشتر فعالان سوری گزارش داده بودند که جنگنده ها 10 بار مناطق مسکونی شهر "الرقه" و حومه آن را هدف قرار داده اند.

طبق این گزارش این حملات منجر به کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان و زخمی شدن صدها تن از مردم الرقه شده است. به گفته شاهدان عینی به علت افزایش شمار زخمی شدگان این بمباران ها، بیمارستان های این شهر دیگر گنجایش پذیرش زخمی شدگان را ندارد. فعالان سوری گزارش دادند که در این حملات مناطق مستودع الاصفر، حاره الصواحین، جامع الحنی، حی المشلب، نزله متحف و یک مسجد بزرگ در مرکز شهر مورد هدف جنگنده ها قرار گرفت.

هادی البحره، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری حملات جنگنده های سوریه به غیر نظامیان الرقه را به شدت محکوم کرد. البحره در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در حالیکه هواپیماهای ائتلاف بین المللی داعش را هدف قرار می دهند، رژیم اسد از بمباران مناطق و مواضع داعش اجتناب می ورزد و غیر نظامیان و مناطق مسکونی و مساجد را مورد هدف قرار می دهد". البحره افزود: "خبر موثق دارم که تنها در یک جا 65 در جا کشته شدند و در ساعات آینده حجم این جنایت هولناک مشخص خواهد شد". گفتنی اینكه شهر الرقه در كنترل گروه خلافت اسلامی (داعش) قرار دارد.