به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۸
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۶۱۰۱۸
چه مي‌كند اين واژه «فتنه»!

نه دانش؛ نه دانشمند هیچکدام به کار نمی‌آیند!

اكثريت مجلس نهم، همراه پايداري‌ها شده است
گروه سیاسی: سریال دنباله‌دار معرفی وزیر علوم به مجلس و عدم اخذ رای اعتماد توسط نمایندگان قسمت چهارم خود را تمام کرد و ديروز دکتر فخرالدین دانش آشتیانی هم نتوانست از ضربات و توهمات فتنه! جان سالم به در ببرد تا از يك سو مشخص شود اكثريت مجلس نهم، پس از گذر يك ساله از شوك انتخابات سال 92 به اصالت خويش بازگشته و همراه پايداري‌ها شده است و از سوي ديگر روحاني و تيمش كاملا دريابند سياست مماشات، هميشه جواب نخواهد داد.
نه دانش؛ نه دانشمند هیچکدام به کار نمی‌آیند!
لیلا واحدی

سریال دراماتیک معرفی وزیر که در فصل های قبلی خود افرادی چون میلی منفرد؛ فرجی دانا و نیلی احمد ابادی را به عنوان قهرمان خود از دست داه بود. در حالی سری چهارم خود را تمام کرد که آرای دانش نسبت به آرای میلی منفرد که ید طولایی در فتنه‌گری! دارد کاهش محسوسی یافته بود و این خود یکی از اوج‌های این سری از سریال بود.

گویی در این سریال رئیس جمهور روحانی به عنوان کارگردان کار هرچه می‌کوشد قهرمان خود را که همانا وزیر پیشنهادی علوم است؛ بر دل عده‌ای بنشاند موفق نمی‌شود و نمایندگان مجلس به سبک و سیاق سینمای هند؛ و با مدد گرفتن از زوم و زوم بک روی فتنه و فیلم و بگم بگم های یادگاری آن مرد رفته قهرمان روحانی را ناکام از مجلس بیرون می فرستند.

در سری جدید سریال رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علاوه بر چماق فتنه که؛ پتک حلقه هم بر تصمیم روحانی فرود آمد و او متهم شد که وزرای پیشنهادی اش از یک حلقه خاص انتخاب می شوند و لابد کار کار انگلیس است! این توهمات نه با توضیحات روحانی رفع شد و نه با تکرار این جمله که " من فرزند انقلاب و جبهه ام" توسط دانش آشتیانی. نمایندگان همچنان در سال 88 ماندند و فیلم های بی صوت و صدا از مجلس پخش گشت.

اگر تمام صحبت های مخالفان دانش آشتیانی را کنار هم قرار دهیم و به محکمه وجدان جامعه بسپاریم شاید قضاوتی که از مردم شنیده شود همان سخنان صریح علی مطهری باشد که در دفاع از وزیر پیشنهادی گفت: نوع عملکرد نمایندگان مجلس در سریال رای اعتماد این تصور را در اذهان به وجود می آورد که چرا بیشتر سیاسیون و چهره های علمی و انقلابی ایران گرایش به جریان فتنه داشته اند؛ و شاید این جریان بهره ای از حق دارد که انسان های دانشمند و فاضلی چون میلی منفرد؛ فرجی دانا؛ نیلی احمد ابادی؛ ودانش آشتیانی به واسطه انتصاب به فتنه از مقام وزارت باز می مانند.

در سکانس پایانی سری چهارم سریال؛ هم روحانی و هم دانش از در منطق با مجلس وارد شدند. هرچند مجلس تصمیم خود را گرفته بود؛ اما روحانی نمایندگان را از لجبازی بر حذر داشت. و اعلام کرد که برای معرفی دانش تحت فشار هیچ کس و جناحی نبوده است. گفت: وزیرش بیش و پیش از آنکه تایید اصلاح طلبان را داشته باشد مورد حمایت اصولگرایان طرف مشورتش بوده است. دانش آشتیانی هم به سبک وزیر عاقل که قرار است قوه فاکره کشور و دولت را هدایت کند از برنامه هایش گفت.

برنامه هایی که در میان احسنت ها و دو دو های نمایندگان اساسا دیده و شنیده نشد. و باز هم بر همگان عیان گشت که این آقايان دنبال دانش و دانشمند نیستند؛ و بیشتر تمایل دارند به دولت گزینه هایی چون كامران دانشجو! و حداكثر حدادعادل را پیشنهاد دهند و دولت هم بازوی علمی و فکری خود را به چنین نمایندگانی بسپارد. توقعی که در صحبت های مخالفان وزیر هم علنا مطرح شد و دولت به سبب عدم مشورت با مجلس؛ یا صریح تر به سبب عدم اطاعت از مجلس مورد سرزنش قرار گرفت. و عیان شد که دعوا بر سر مصلحت و حقوق مردم و دورسازی دانشگاه از سیاست و دلسوزی برای بسیج نیست؛ بلکه به قول ملانصرالدین دعوا بر سر لحاف قدرت است!

مجلس در این سری از سریال سنگ تمام برای دولت گذاشت و سعی کرد در تمامی عرصه ها رکوردار مقابله با دولت باشد. تعداد تذکرها، تعداد احضار‌های وزرا به مجلس؛ تعداد کارتهای زرد و قرمز, و جدیدا هم کمترین رای اعتماد به وزیر پیشنهادی. هر انسان آگاهی روز سه شنبه می دانست که مخالفان دانش از نظر دانش و رتبه علمی هیچ دلیلی برای مخالفت با او پیدا نمی کنند؛ بنابراین باید به سیاق دفعات پیشین دست به دامن فتنه و حلقه می شدند.

مجلسی که در دولت سابق برای مصلحت کشور! چشم خود را بر روی تمام تخلفات بي سابقه و ركوردشكن می بست و با سکوت و لبخند توهین ها بی قانونی های آن مرد رفته را تحمل می کرد. در دولت روحانی چشم بر هیچ حرف و کلمه و فیلم کهنه و تازه ای نمی‌بندد. ودر این مجلس مخالفت با وزیر پیشنهادی به جای آنکه دلایل علمی و سوابق کاری او باشد؛ دلایل خانوادگی و زندگی خصوصی او یا زیر مجموعه اش می‌شود. نمایندگان این مجلس می‌دانند که وجدان جامعه ایران آگاه تر از آن است که بتوان با انگ و تهمت و تظاهر سر آن کلاه گذاشت.

هرچند مردم ایران اساسا مردمی غیر قابل پیش بینی اند؛ اما در همین مورداخیر؛ درگذشت هنرمند جوان مرتضی پاشایی نشان دادند که قدر خیلی از چیزها را می دانند و اگر برایشان یک قدم برداری برایت هزاران قدم بر می دارند اما متاسفانه نمایندگان نه تنها قدمی برای مردم در راه تسهیل کار دولت منتخب شان بر نمی‌دارند؛ بلکه پایدارانه برای حرکت این دولت سنگ اندازی می‌کنند.

مشخص نیست روحانی تا کجا با این مجلس کج دار و مریز مدارا خواهد کرد و آیا کار به حکم حکومتی کشیده خواهد شد یا نه؟ اما قدر مسلم این است که روحانی می داند که این گروه سر سازگاری با دولت ندارد و به قول علی مطهری تصور می کند که سعید جلیلی رئیس‌جمهور شده است! شاید روحانی نیز مانند خیلی های دیگر سه آذر 93 را برای شروع فعالیت‌های جدی خود انتخاب کرده است.

سبحان
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۰:۳۸
دکتر معین گفتن به نظر من دکتر عارف لج بازی نکنه و کرسی وزارت لومو بپذیره منم شدیدا با حرف دکتر معین موافقم به چند دلیل دلیل اول این که مجلس بهونه ای برای رای ندادن بهش نداده چون جنتی صلاحیتشو تاید کرده دوما میتونه تا قبل انتخابات مجلس آینده وزیر بمونه بعدا استعفا بده و کاندید شه برا مجلس روحانی هم سه ماه میتونه سرپرست بزاره برا وزارت بعدش هم که یک مجلس اصلاح طلب سر کار اومد روحانی گزینه اصلیشو بفرسته مجلس (263339)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۴۱
از نظر افراطيون و دلواپسان، احمدي نژاد و جليلي بهترين گزينه ها براي تصدي وزارت علوم هستن و هر كسي غير از اينا باشه قبول نيست! (263531)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۵:۲۵
من احتمال می دهم مدرک بسیاری از مدیران و نمایندگان که در 8 سال محمود اخذ شده مورد دار باشد و این از علل مقاومت شدید بعضی د قبال وزیر غیر خودی علوم است . (263553)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۳۶
دروغ میگویی . چون همان هایی که دلواپس نامیده ای ، بعد از انحرافاتِ احمدی نژاد از وی اعلامِ برائت کردند . میتوانی به آرشیو اخبار مراجعه کنی تا متوجّه شوی . پس بیخود مغلطه نکن . (263587)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۰:۰۵
احمدی نژاد منحرف شد؟؟؟؟ استغفرالله!!!
جهت باد عوض شد علی آقا (263669)
وسلام
France
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۳۶
من ایشان را حتی لایق مدیر مدرسه هم نمی دیدم (263726)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۱۰
وسلام جان !
اسمَت "وسلام" است ؟! چقدر جالب !
شما به تنهایی قرار نیست تشخیص دهی ایشان لایق چه چیزی بود . این مردم هستند که تشخیص میدهند . روزی تشخیص دادند او مرد میدان است و بنابراین به او رأیِ تاریخی دادند . الآن هم مردم هستند که تشخیص میدهند چه کسی لایق چه چیزیست نه شما . پس تا کسی چیزی از شما نپرسیده ، لطفا دنبالِ تعیینِ لیاقتِ افراد نباش . (263763)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۵۸
علی جان نکنه خودتم از دلواپسانی.دردوران آن مرد که رفته چقدر مهربون بودند وآلان چقدر.....گواهشم اختلاسهای هزار،هزارملیاردی اون موقع . (263711)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۱۶
به نظر من ما مردم می تونیم قانونمندانه اعتراض خود رو به این نمایندگانی که هیچ مشورتی با مردم نمی کنند اعلام کنیم به این طریق در هر شهر جلوی دفتر نماینده تجمع کرده و اعتراض خود رو نشون بدیم باشد که از خر شیطون پیاده شوند و به هوای مجلسی دیگر و رایی دیگر کمی هم به نظرات مردم توجه کنند (263575)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۷:۰۴
بعضیا یه جوری حرف می زنند انگار نمایندگان مجلس را خارجیا انتخاب کردند و فقط رییس جمهور روحانی رو مردم ایران بهش رای دادند!!!
یا انگار مردم ایران دو دسته اند یه دسته نماینده ها را انتخاب می کنند و یه دسته رئیس جمهور را... (263595)
نصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۱
نمایندگان ،! میزان رای خیلی از آنها حدود 5% است (263731)
دانشجوی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۳۷
شما احیانا کامران دانشجو نیستی؟ آخه مغالطه ای میکنی که انگار از خارج اومدی و نمیدونی ایران چه خبره!!! نه نماینده می شناسی و نه شورای نگهبان!!! نماینده ی تهران باشی و این رایت باشه؟ جوک گفتی نه؟ (263754)
مهربانی توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۷:۳۴
متاسفم از کینه اصولگرایان از اصلاح طلبان (263605)
دانشجوی بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۳۱
امیدوارم که این گزینه ی جدید روحانی دست پخت مجلسیها نبوده باشد! به نظر میاد چندان اصلاحاتی نیست و یه کم زیادی اهل امتیاز دادن به اصولگراهاست. دانشگاه در این 8 سال به اندازه کافی زخم خورده هست امیدارم روحانی یادش باشه که مردم به اون و شعارهاش رای دادن و نه اقایان لاریجانی رسایی و باهنر!!! (263753)
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۰:۳۹
بگن یه نفر رو مصباح معرفی کنه و کار تموم. (263340)
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۲۴
27 آبان, تشکیل "فراکسیون فتنه گیران" در پارلمان ایران با عضویت 171 نفر از نمایندگان...!؟ (263411)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۳۴
چرا مجلس هر کسی را که بعنوان فتنه گر معرفی می کند اکثرا اندیشمندان وخردمندان دانشگاهی ودلسوزان انقلاب واسلام وکشور ورهروان واقعی امام هستند ولی کسانی را دلواپس معرفی می کند یا از بورسیه های غیر قانونی استفاده کرده یا ادبیات زشت کوچه بازاری وچاله میدانی دارد از قبیل گاو وگوساله و اب بریز نسوزه ودستمال و بی ادبانه سخن گفتن یا اینکه اختلاس میلیاردی و حیف ومیل کردن بیت المال را دارد (263529)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۲
واقعا عالی و به حق نوشتی. مرسی. (263578)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۴۸
ای کاش آقای علی مطهری را این دفعه بعنوان وزیر علوم معرفی کند .نظر شما چیست؟ (263428)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۰۵
ایشان نه تجربه دارند و نه ازلحاظ فکری به اصلاح طلبان و مشی مدنی جویانه ی آنها نزدیکند؛ فقط ازلحاظ مشی سیاسی نزدیکی هایی به اصلاحات دارند.
نکته ی بعدی این است که خودایشان هم درمجلس ازمقبولیت برخوردارنیستند متاسفانه و جزوفراکسیونهای اقلیت اند! (263499)
ایران آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۴۲
ای بابا فکر می کنی این نماینده ها به آقای مطهری رای میدن؟!!! تازه فرصت پیدا می کنن که به تخریب شخصیتش بپردازن. این گزینه های رئیس جمهور خیلی خیلی بیش از مطهری اهل مماشات و امتیازدهی بودند و با انگ فتنه ردشون کردن. این مجلس کلا مایله دولت خیلی نتونه شعارهاش رو محقق کنه و مردم ناامید بشن تا باز م با عنایت به این ناامیدی بتونن با حداقل رای دور و وریها وارد مجلس بشن و روز از نو و روزی از نو. (263755)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۶
این همه گزینه برای وزارت علوم هست. اصلا همین آقای رسایی و کوچک جان! چرا دولت این آقایون را نمی بیند؟ روحانی نباید خودش را با این مجلس خسته کند بلکه باید انرژی کافی برای انتخابات آینده مجلس صرف کند و اتحاد و اجماع لازم بین نیروهای معتدل و اصلاح طلب برای دور زدن بن بستهای انتسابی شورای نگهبان فراهم کند. و آقایان دلواپس هم فقط یک گوشه چشم به تجمع سوگواری آقای پاشایی داشته باشد می بیند که موج مردمی دلواپسیشان را چگونه جواب می دهد! (263442)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۲۸
حضرت امام خميني(ره)در مورد اين افراطيون فرمودن: "اگر روزی این افراطيون و متحجران میداندار شوند به نام اسلام، مردم را از نظام دور می کنند و چیزی از این انقلاب و جمهوری باقی نمی گذارند"
این حرف از حرفهای تاریخی امامه که باید در تاریخ ما ثبت بشه ولي متأسفانه كمتر به اون توجه و پرداخته شده. (263524)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۴۴
متأسفانه آقاي روحاني در مقابل افراطيون خيلي كوتاه اومده و داره توپ و ميدون رو به اونها واگذار ميكنه... روحاني بايد يه كم قاطعيت به خرج بده و محكم باشه و اجازه نده اين جماعت از خدا بي خبر هر كاري دلشون ميخواد بكنن و هر تصميمي كه خواستن بگيرن... (263534)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۵:۵۷
آقا جون "قانون" اختیار دادن رای اعتماد رو به مجلس داده تمام. کوتاه اومده کدومه؟ انتظار داشتید مجلس رو با لیاخوف روسی به توپ ببنده!! (263569)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۹
هزار بار بهتون گفتم بيايد به اين جليلي رأي بديد كه اينهمه مشكلات و گرفتاري نداشته باشيم!!!!!
اگه الان جليلي رئيس جمهور بود:
امر به معروف و نهي از منكر معني نداشت و همين وضعيت خوب بود...
همين وضعيت حجاب خيلي هم خوبه و نيازي نبود گروه هاي موتورسوار تشكيل بشه...
تموم وزراي پيشنهادي تو سه سوت رأي اعتماد ميگرفتن...
نگهداشتن سگ جرم حساب نمي شد...
اينقده هم دل اين نماينده هاي مجلس و آقازاده هاشون بخاطر بورسيه ها بدرد نميومد و رنجيده خاطر نمي شدن...!!!!!!!!!!! (263655)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۴۷
نه دوست عزیز. جلیلی ادامه ی احمدی نژاد بود. تازه دور جدیدی طرح امنیت جتماعیشون گل می کرد. اینطور مردم را به بی اعتنایی سیاسی سوق دادن خواست همین مجلسه برای گرفتن رای حداقلی دوباره در نبود رای واقعی مردم! اتفاقا مردم دیگه نباید اشتباه 8 سال قبل را تکرار کنند. فعلا برای ما هیچ راهی جز رای دادن برای تحقق خواسته هامون وجود نداره. دیگه عرصه را به فرصت طلبها نخواهیم داد! (263756)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۰:۴۶
جناب آقای روحانی:در برابر این به اصطلاح نمایندگان مردم،فقط و فقط باید قاطع بود،به هیچ عنوان زیر بار گزینه های پیشنهادی مجلس نروید. (263344)
امید تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۴
حالا مگه مجلس کسی رو هم پیشنهاد داده؟!؟!؟ (263436)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۰۷
اولا بله نظرآنها روی آقای عباسپوراست که به اصولگرایان نزدیکتراست!
دوما مشی سرسخت آنها نشان از درخواست معرفی شدن یک وزیراصولگرادارد!!! (263503)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۷:۰۷
دروغ میگویی . اگر اینطور بود ، به اوّلین وزیر پیشنهادیِ روحانی هم رأی اعتماد نمیدادند . ضمنا چه کسی به شما گفته نظر مجلس روی عبّاسپور است ؟! بهتر است بیخودی حرف نزنیم . (263596)
مطلع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۵۰
پس لابد من بودم و نه آقایون نماینده که اسم می بردیم از کاندیدهای مورد وثوقمان!!!! وزیر اول را هم چون نمی شناختند و به نظرشون خیلی اهل مدارا بود بهش رای دادن، تا بورسیه های غیرقانونی را مطرح کرد انگار آب ریخت توی لانه زنبور، حالا آقایان خیلی دلواپسند.... (263757)
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۰۱
دوست عزیز! آقای میلی منفرد نخستین وزیر پیشنهادی علوم بود که مجلس به ایشان رای نداد...! لطفا هم در ادبیات خود و هم در اطلاعات خود تجدید نظر فرمایید...! (263773)
پایداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۸
اقای روحانی چرا ما را نمی بینید؟ الان بعد از انتخابات مجلس آینده تکلیف ما نماینده ها چه می شود؟ ببینید چطور محمود را خانه نشین کرده اند ؟ ما افراطیون و پایداریهای مجلس هم دلواپسیم خب! (263445)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۰:۴۸
اصولگرایان میخواهند به دکتر روحانی فشار بیاورند و فردی مثل حداد عادل یا زاهدی و امثالهم را به مجلس معرفی کنددر واقع به فکر باج خواهی هستند تا مثل 8سال گذشته فضای دانشگاهها را امنیتی کنند
ولی خوشبختانه تاکنون نتوانسته اند موفق باشند و امیدواریم دکتر روحانی هم از مواضعش کوتاه نیاید
اصولگرایان از این واژه فتنه سالها است که سودهای هنگفتی برده اندوتوانسته اند
بزرگترین اختلاسها و بزرگترین خسارات علمی نظیر بورسیه های غیر قانونی و ...........را بوجود آوردند (263345)
امید تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۶
به عنوان مثال کرسنت یکی از رانت خوری های اصولگرایان بوده است...! (263440)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۸
اگر بنا باشد امثال نامبردگان معرفی شوند ما میگیم مطهری معرفی شود (263446)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۰۸
کوتاه آمدن دربرابرمجلس درمعرفی وزیرعلوم= استیضاح وزیرفرهنگ، آموزش و پرورش واصولگراترشدن کابینه!!! (263504)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۷:۱۲
اصولگراتر شدن کابینه ؟! مگر کابینه مهره ی اصولگرا هم دارد که اصولگراتر شود ؟ بالا غیرتا یک چیزی بگو که بیش از حد گاف نباشد . ضایع بودنِ گاف هم حدّی دارد ! (263597)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۰۱
پورمحمدی، رحمانی فضلی و دهقان اصلاح طلب اند باسوادگرامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالاکدوممون گاف دادیم؟؟؟؟؟؟؟
بالاهم بهت متذکرشدم که ادبیات سخنت رو ازپایداریها نگیر!
میتونی دراین زمینه به موضع گیری های خاتمی و عراف مراجعه کنی تامواضع حسینیان و کوچکزاده - پیروان لمپنیسم مدرن-!!!!!! (263762)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۲۰
البتّه یک یا دو نفر اصولگرا هستند . منظورِ من این بود که اکثریّتِ کابینه غیر اصولگرا هستند . (263765)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۰۶
دوست گرامی! آقای رحمانی فضلی, آقای پورمحمدی و... اصلاح طلبند...؟! (263774)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۴۸
جناب علی کابینه را دیده ای؟ خوانده ای برادر؟ رحمانی فضلی اصلاح طلب است؟ بعد هم اصولگرایان مگر مهره در حد وزیر دارند که بشود از آنها استفاده کرد؟ وانگهی 8سال وزرات امسال حسینی کشتی گیر که وزیر اقتصاد شده بود به اندازه کافی زندگی مردم را به فقر کشید (263783)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۰:۵۵
روحاني نبااااااااااايد كوتاه بيايد اين خواسته من به عنوان يكي ازحاميان دولت است ، بايد با مجلس همچون احمدي نژاد برخورد بشه نه اينكه مماشات بشه ،واقعا اينا تواون هشت سال جيكشون درنميومد چونكه محمود اينا رو پشيزي به حساب نمي اورد ،روحاني بايد سياستهاشو درقبال رويارويي به مجلس تعغير بده ،اخه اين نشد كه چهارميليون نفر به چهل ميليون نفر ارجعيت داشته باشه كه ،اخه اين نه اسلامه نه دموكراسيه نه جمهوريه و نه هيچيز ديگر ، (263347)
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۰۳
ظریف: "همه گروه‌ها و افراد کاری کنند که با نشان دادن همدلی و وحدت ملی نتیجه هر چه باشد چه توافق باشد و چه ایستادگی(پایداری!!!!) در برابر زیاده‌خواهی، روز سوم آذر ان‌شاءالله پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم" (263351)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۴۳
بله آخر به پایداری ختم شد! (263423)
اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۶
حماسه سازان انتخابات مردمی 24 خرداد 92 آحاد ملت ایران هستند که اتفاقا اکثریت نمایندگان این مجلس می دانند که ملت منتظر نشسته و روزها را می شمارد تا اسفند 94 فرارسد و مردم تلافی . . . را انجام دهند . این مجلس با خواسته های ما ایرانیان بسیار فاصله دارد . به جزء امثال مطهری ها که مردانه از خواسته های مردم دفاع می کنند اغلب این نمایندگان رفوزه شده اند (263357)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۶
درود بر آزاد مرد انقلاب علی مطهری آقای روحانی بیا همت کنید آقای مطهری را معرفی کن (263443)
يك دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۶
اين نمايندگان فقط و فقط لايق ادبيات احمدي نزادي هستند ولا غير (263358)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۲۶
آقای روحانی عمو حسین شریعتمداری را معرفی کنند قال قضیه را بکنند (263361)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۴
باور کنید 301رای موافق میاورد علاوه بر مخالف و ممتنع! (263437)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۰۵
۶۳٪ (263714)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۲۸
ببنید این که نمی شود مجلس هر فتنه گری را برای وزارت علوم برگزیند. به نظر من آقای کوچک زاده که محبوب دل ها هستن را وزیر علوم کنن بهتر است. ایشان مرد با تقوایی هستند و مرود پسند و اعتماد ملت ایران منهتا در بعضی از مواقع اربده میکشند که خوب این در مقابل محسنات ایشان ناچیز است. (263362)
..............................
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۰
من بجز سر تیتر کل مطلب را نخواندم . اما می خواهم بگویم . از این مجلس جز این برنامه و کار چیزی دیگری انتظار نداریم . مگر ما این آقایان را نمی شناسیم . حداد عادل در این پوشش به دنبال چه چیزی نیست . و . . . (263365)
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۰۱
اقای حداد انگار اینجور که تو خبرها اومده بود .به عارضه ی خارش پوست دچار شده بودن .برای سلامتیشان دعا کنید (263632)
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۰
با تمام این احوالات آقای روحانی نباید عقب نشینی کند، اگر مردم امثال کامران دانشجو را میخواستند به جلیلی رای میدادند،متاسفانه در این مواقع صدا و سیما به اصطلاح ملی پشت مجلس در می آید و دولت را تنها میگذارد آقایان کریمی قدوسی،زسایی و ... شما پنجاه هزار رای آوردید و آقای روخانی هجده میلیون رای پس عقل حکم میکند به نظر منتخب مردم احترام بگذارید (263366)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۰
الان صدا سیما دقیقا چه کار کنه؟؟ مجلس از اختیار قانونیش استفاده کرده اونم با درصدی بسیار بالا. حالا به نظر شما صدا سیما بیاد بگه اون صد و هفتاد نفر اشتباه کردن مشکل حله؟؟ خوب دفعه بعد یکی دیگه رو معرفی میکنه با این روند صد و هشتاد رای منفی میگیره بعدشم حتما تعطیلی مجلس رو نسخه میفرمایید؟ (263577)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۷
درود! مجلسیان محترم و اصولگرا و نخبه بایستی بیشتر از اینها سخت بگیرند تا اقای روحانی نتواند بیشتر از اینها چشم و گوش غیرخودی رابازکند
یاسلام ناب یاهیچ
عکسهای تشییع مرحوم پاشایی از کجا معلوم فتوشاپ نبوده، چراکهالان همه ملت آماده انقلاب فرهنگی(که اگر از اول به اصولگراهای نخبه سپرده میشد)اصلا نیاز به زیادشدن زحمت نمایندگان محترم برای تصویب ان مرارتها کشیدند،نبوداقای روحانی شاید باپیروی ازاین دست پیشنهادات،این دفعه کارت قرمز ببینید!بحمدا مجلس امروز مجدد در راس امور بازگشته است برخلاف تحقیرات احمدی ن (263370)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۱۰
خداماروازشر،شماها نجات بده،اخه قضیه جمعیت تشییع کننده مرحوم پاشایی،چه ربطی به انتخاب وزیرعلوم داره،بجزاینکه میخوان بگن مردم راهی به غیرازراهی که شما میروید،میروند (263507)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۱۳
مسلمان ناب!!!!!!!!
شمامیتونی خونواده رو برداری بری جلو پاستور وازیارانه ات انصراف بدی تا مرارتهارو بهترلمس کنی و حتی میتونی داوطلبانه به عملیاتهای انتحاری انتفاضه بپیوندی ولی جون هرکی دوست داری تواین کارها خودت رو بامردم جمع نبند!!!! (263508)
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۰۲
داره شوخی میکنه .منفی ندید (263633)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۸:۵۳
شهروند جان!
برو يه نگاهي به جمعيت مراسم تشييع مهدوي كني بنداز بعدش بيا بگو كدومش فتوشاپه!!!!!!!!!!!!!! (263629)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۱
از اینکه افراطیون دلواپس مجلس (با 5 درصد رای) با علم و دانش میانه خوبی ندارند شکی نیست. ولی چرا این دانشمندان با وجود اینکه می دانند رای نمی آورند خودشان را با آنها همراه می کنند مثلا خودشان را از حزب مشارکت و اصلاحات و ... دور می کنند؟ چرا نمی گویند در اتفاقات 88 همه تقصیرها را نباید به گردن یه عده خاص انداخت و بر چسب فتنه را به آنها چسباند؟و فقط سعی می کنند خودشان را از جریانات 88 دور نشان دهند؟ (263375)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۵۵
بله اتّفاقا تعدادشان کم است . امّا حالا که به قولِ خودت 5 درصد هستند ، پس چگونه ادّعا میکنید عدمِ رأی اعتماد به وزرای پیشنهادیِ علوم ، زیر سر آنهاست ؟!! آیا %5 اینقدر تأثیر گذار است که ورق را برگرداند ؟!!! نتیجه اینکه دُم خروسِ دروغ های از این دست ، با اظهاراتِ خودتان بیرون میزند ! (263390)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۱۵
مگرنمیدونی زمانی که حضرت علی هم باکلی التماس وناله ی مردم حکومت رو قبول کرد زور، زر و تزویریک عده قلدر قدرتمندرای تمام حکومتیها و دولتی هاروخرید؟؟؟؟؟ (263511)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۳۴
میزان رشد علمی کشور از نگاه سازمانهای بین المللی و تعداد مقالات چاپ شده در ژورنالها در هر زمان بهترین معیار برای سنجش این ادعاست. هر وقت بالا رفت علم دوستان بر سر کار بوده اند و هر وقت سقوط کرد چی داداش؟؟ (263586)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۲
من جای نمایندگان انتصابی مجلس بودم از این حرکت های خودجوش مردمی مثل تشییع جنازه مرتضی پاشایی کمی بخود می امدم که مردم فرق خوب و بد را می فهمند . چرا این همه ادم با ان همه تبلیغات و هیاهو صدا و سیما برای تشییع مهدوی کنی نرفتند و اینهمه بدون هیچ دعوتی برای پاشایی رفتند ؟ احتمال نمی دهید شاید مردم بعد از این حرکات بپه گانه نمایندگان وارد صحنه شوند ؟ بقیه داستان را خودتان پیش گوئی کنید............... (263376)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۲۰
باسلام.مردم برای همه خدمت گزارانشون احترام قایلند.اتفاقا در تشییع پیکر مرحوم آیت الله مهدوی کنی هم جمعیت انبوهی اومده بودن.من واسم مرتضی پاشایی خدابیامرز خیلی عزیز و دوست داشتنی بود وهمیشه واسش احترام قایلم و از خوانندگان مورد علاقه منه ولی نباید همه چی رو با هم قاظی کرد. (263514)
ن
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۱۷
ربطی به بحث اینجا نداره ولی میشه بگید تعریف شما از خدمتگزار چیه؟ منم یه دانشگاه می خوام با خانواده دور هم باشیم. (263576)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۸
نکته اول اینکه این برخورد مجلس به نفع دولت تمام خواهد شد شک نکنید ، هرچقدر مجلس به افراطی گری خود بیشتر پافشاری کند سیلی سهمگین تری در اسفند 94 خواهد خورد
نکته دم اینکه دکتر روحانی باید به مماشات خود با مجلس پایان دهد ، تیزبینی در انتخاب فرماندار و و برکناری نیروهای نفوذی دولت سابق عرصه را بر مجلس تنگ خواهد کرد (263384)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۱
در پاسخ نکته اول:امیدوارم شهروندان عزیز تهران این رفتار آقایان را فراموش نکنند (263432)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۱۷
البته خبرخوش برکناری3استاندار و جایگزینی3 دوم خردادی(پنجه فولادگران، رحمان زاده و صالحی) درسه استان خراسان شمالی، گلستان و مازندران است! (263512)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۱:۵۱
با تشکر از دکتر روحانی عزیز ،با انتخابهای خوبشان برای وزارت علوم،اینجا باید به اقلیت تندروی مجلس که با واژه فتنه کاسبی میکنند بگویم که این افکار را اکثریت جامعه قبول ندارند وخودشان را از جامعه ترد میکنند ،اینها افراد شکست خورده هستند که اخر عمر مجلس را سپری میکنند و با قاطعیت میگویم که انتخابات 94 جواب دندان شکنی مردم به این اقلیت تندرو خواهند داد. از خداوند متعال شفای عاجل برای این اقلیت افراطی خواستارم. (263386)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۱۳
اگر قبلا در باره اهالي به اصطلاح فتنه كمي شك داشتم الان مطمئنم كه حق با انان است و در اين مدت واقعا مظلوم واقع شده اند .همانند خارجي خواندن امام حسين عليه السلام .اخه نميشه اين همه مغز متقكر دانشمند اساتيد دانشگاه ايثارگر رزمنده سپاهي و خلاصه افرادي كه خيلي بهتر از ما از پشت پرده خبر دارند فتنه گر باشند و بقيه دلسوز مردم و نظام.بقيه اي كه جز تهمت زدن و افترا و تجسس در كار مردم خدمتي به مردم نميكنند. (263404)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۱۷
به امید خدا مردم فهیم و آگاه در انتخابات آتی، تکلیف این نمایندگان نا آگاه به منافع ملی و خواسته های بحق خویش را مشخص میکنند. این نمایندگان به گمان خودشان با این ترفند، برای خود دارند در پیشگاه ملت، سابقه مثبت برای دوره بعدی درست میکنند غافل از اینکه ملت ما روز بروز داناتر میشود و مسیر صحیح را از مسیر کج بهتر تشخیص میدهد. تا دانایی هست افکار مترقی و بروزتر هم هست. (263405)
امید
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۱۸
سعید جلیلی چطوره؟؟!
خخخخخخخخخخخخخخ (263406)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۳۰
طرح سوال از نمایندگان,امضاکنندگان:مردم.
سوال:چرا درمقابل فتنه جریان خاص و کارشکنی هاییشان,همیشه همراه آن مرد رفته بودند؟؟؟ (263416)
امید تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۲
دانشمندی که که در طراحی یک کودتا فعال بوده از همه خطرناکتره (263435)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۷
انگاری برخی فراموش کرده اند که . . . .

...:::: میزان رای ملت است ::::... (263444)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۳:۱۹
وقتی دانشمندانی مثل صادق زیبا کلام کلا انرژی هسته ای رو رد میکنن به چه کار باید ایند (263465)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۳:۲۱
اینا دیگه شورشو درآوردن بخدا یکی نیس بپرسه آخه شما خودتون اصل فتنه این که به جان این مردم افتادین.هرکی حرف از صلاح مملکت بزنه میشه فتنه گر اونوقت خودشون با اختلاس های چن هزار میلیاردی حرف از معصومیت میزنن...خواهدامد مرحم زخم این مردم یه روز (263468)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۲۴
آن مرد رفته... رفته! (263519)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۶:۱۰
خدانکنه برگرده (263573)
مرادعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۴:۳۳
به نمایندگان متخصص فتنه شناس نصیحت می کنم به جریان مردمی تشییع جنازه پاشائی هم اسمی بزارند و فیلم اونو هم نگهدارند که در اینده به دردشان می خورد . شاید یکی از این ادم ها فردا بخواهد در شهرداری یا جایی استخدام شود یا خدای نکرده روزی وزیر یا وکیل شود ....................از من گفتن بود حالا خود دانید (263528)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۲۵
آخ دمت گرم...حرف حق جواب نداره..شاید بعدها کاسبی از تشیع جنازه مرحوم پاشایی شروع شه (263649)
ALI
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۸:۱۴
جناب سورنا چرا سورنا را ازسرگادش ميدمي برادركدام ملت كدام راي اينها باچند درصدراي مردم نماينده شدن؟چرا حرف...مي زني (263617)
مدعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۸:۴۹
همه مردان رییس جمهور/خدایا........ (263626)
lawyer
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۰۸
از غزه یکیو معرفی کن امکان نداره ردش کنن (263636)
کا ئکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۱۸
دانشمند کشی (263640)
انصار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۱۲
ظاهرا همه دانشمندان ایران از فتنه بوده اند (263775)