به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۹۱۴۸
بي‌حرمتي‌ها باعث شد كريمي هوشمندانه خداحافظي كند

حيف‌كه امثال‌كريمي فوتبالشان تمام مي‌شود

گروه ورزشي: حسين فركي كه سال‌هاي زيادي را به عنوان مربي در كنار علي كريمي كار كرده بود، خداحافظي كريمي را يك تصميم هوشمندانه و خوب توصيف كرد.
سرمربي سابق فولاد در گفتگو با بانك ورزش، گفت: علي كريمي نه تنها بازيكن باهوشي بود بلكه آدم باهوشي نيز هست و به اين جمع‌بندي رسيد كه از فوتبال خداحافظي كند. فركي با بيان اين مطلب كه در شرايط كنوني فوتبال ما، كريمي بهترين تصميم را گرفت گفت: در اين فضاي فوتبال كه بي‌احترامي‌ها و بي‌حرمتي‌ها شدت پيدا كرده، علي كريمي بهترين تصميم را گرفت. او با اين كار خواست اعتبارش را از دست ندهد. علي شخصيت آرامي داشت و مطمئنا دوست داشت در آرامش كارش را انجام دهد. هرگاه علي آرامش لازم را داشت به لحاظ فني هم كيفيت كارش هم بالا مي‌رفت. واقعا از اينكه كريمي از فوتبال خداحافظي كرد ناراحت شدم و معتقدم حيف اين بازيكن‌ها كه زود فوتبالشان تمام مي‌شود و هواداران ديگر نمي‌توانند از ديدن بازي آنها لذت ببرند. 

فركي درخصوص تمديد قرارداد كي‌روش هم گفت: مبارك است. به هر حال اين تصميمي بود كه فدراسيون فوتبال گرفت و همانطوري كه قبلا گفته بودم من هم دوست داشتم كي‌روش كارش را ادامه دهد. گزينه اصلي سرمربيگري تيم ملي درخصوص آينده كي‌روش اينگونه نظر داد: به هر حال صعود به جام‌جهاني و عملكرد تيم ملي در بازي‌هاي جام‌جهاني برزيل، باعث شد افكار عمومي نظرشان نسبت به كي‌روش مثبت باشد. به نظر من درخصوص آينده كي‌روش بايد تا جام ملت‌ها صبر كرد و ديد كي‌روش در اين تجربه جديد چگونه عمل مي‌كند. چرا كه از الان نمي‌شود پيش‌بيني كرد. 

حسين فركي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چه زماني به فوتبال بازمي‌گردد، گفت: زمان آن معلوم نيست، در حال حاضر به هيچ‌چيز جز سلامتي‌ام فكر نمي‌كنم و امروز را به اميد فردا زندگي مي‌كنم. طي چهار سال اخير فشار زيادي روي من بود و در حال حاضر به دنبال بهبود پاهايم هستم. من يك عمر در فوتبال بودم و اگر در آينده شرايط فراهم شود، قطعا برمي‌گردم اما زمان آن معلوم نيست.