به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۳۹۲۵۷

پیشنهاد چاپ عکس ضراب روی‌اسکناس​ها!

گروه بين الملل: دولت باهچلی، رهبر حزب حرکت ملی جریان ناسیونالیست افراطی ضمن انتقاد شدید از نخستین مصاحبه رضا ضراب بازرگان ایرانی الاصل، او را یک متقلب خوانده و با تکیه بر احساسات ملی گرایانه ترکی اظهار داشته که چنین مصاحبه​ای نباید انجام می شد.
پیشنهاد چاپ عکس ضراب روی‌اسکناس​ها!
خبرگزاری جیهان با اشاره به اظهارات اخیر رهبر ناسیونالیست های افراطی ترکیه درباره ضراب می افزاید: باهچلی در جریان سخنرانی در پارلمان ترکیه اظهار داشت که روزنامه هوادار دولت نباید با ضراب مصاحبه می کرد. او در اقدامی افراط گرایانه با تاکید بر اصلیت ایرانی ضراب گفته است:این یک فاجعه برای رسانه ای است که مرد ایرانی را به ملت ما عرضه کرده است.

دولت باهچلی هم چنین اظهار داشته: فردی که بتواند 15 درصد از کسری بودجه ترکیه را برطرف نماید باید در مقام ریاست بانک مرکزی قرار گیرد و یا نخست وزیر ترکیه شود. می توان عکس چنین فردی را بر روی اسکناس های ترکیه چاپ کرد. خبرگزاری جیهان ترکیه در پایان اشاره می کند که مصاحبه ضراب با روزنامه صباح انتقادات زیادی را در میان افکار عمومی ترکیه برانگیخته و بسیاری از مردم آن کشور معتقدند که خبرنگاران از طرح پرسش های چالشی از ضراب با عمد خودداری ورزیده اند و در مقابل نیز این میلیاردر پاسخ هایی نادرست و یا بی ربط به پرسش طرح شده را ارائه کرده بود.

رضا ضراب بازرگان ایرانی الاصل 17 دسامبر گذشته به اتهام دست داشتن در پرونده فساد مالی به همراه چند تن از فرزندان وزرای پیشین دولت اردوغان بازداشت و سرانجام با حکم دادگاه تبرئه وآزاد شد. او در مصاحبه اخیر خود با روزنامه صباح ضمن رد ادعاهای مطرح شده علیه خود مدعی شده بود که موفق شده از طریق تجارت طلا 15 درصد از کسری بودجه دولت ترکیه را تامین کند و به اقتصاد آن کشور یاری رساند.
مرجع : تدبير