به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۷۵۴۳۷

اتهام بی‌سابقه یک افراطی علیه رئیس‌جمهور

گروه سیاسی: حسن عباسی از چهره‌های تندرو و جنجالی اصولگرا در اظهاراتی بی‌سابقه مدعی شده است که حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه‌ای محرمانه در سال ۱۳۶۵ با مقامات اسرائیل دیدار داشته و در این جلسه روحانی از انعطاف بیش از حد غرب در مقابل امام خمینی شکایت می‌کند!
اتهام بی‌سابقه یک افراطی علیه رئیس‌جمهور
به گزارش خرداد، عباسی در برنامه‌ای در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه "در ۱۳۶۵ دو سال مانده به آخر جنگ در هتل پاریزین پاریس جلسه‌ای برگزار می‌شود"، مدعی شده است: دو نفر از ایران از مجلس شورای اسلامی وقت و یک نفر ظاهرا آمریکایی که اخیرا معلوم شده مشاور ضدتروریسم نخست وزیر وقت اسرائیل بوده است جلسه‌ای برگزار می‌کنند.

در تصاویری که عباسی در این جلسه منتشر کرده، وی ضمن طرح این ادعا که "حسن روحانی در آن جلسه از انعطاف بیش از حد غرب در مقابل امام خمینی شکایت می‌کند" گفته است: ابتدا خبر این جلسه در روزنامه‌های اسرائیلی به زبان عبری منتشر می شود و سال گذشته بعد از ۲۷ سال، اسرائیلی ها این مسئله را به زبان انگلیسی منتشر می کنند. سوال من این است که چه طور به این مذاکرات هسته ای اعتماد کنیم؟! با توجه به این ادعایی که در این سند شده است چه طور به این مذاکرات فعلی اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من اسرائیلی ها می خواهند دولت ما را زمین می زنند. می خواستند دولت ما را مسئله دار کنند. لذا ما نسبت به این مسئله تردید داریم . اما دولت موضع خود نسبت به این مسئله را روشن کند. آیا این نشست آن روز برگزار شده است یا خیر؟! در ۱۳۶۵ در هتل پاریزین پاریس مقامات دولت جمهوری اسلامی با اسرائیلی ها دیدار داشته اند یا خیر؟! ... دولت رسما بیانیه بدهد و مشخص کند... چه میزان حرف هایی که اینجا علیه امام زده شده است واقعیت دارد؟! اگر این گزارشی که اسرائیلی ها منتشر کردند حتی یک درصد صحت داشته باشد، دولت باید مشخص کند که مذاکره کنندگان چه نسبتی با این قضیه دارند؟! حرف هایی که ۲۷ سال پیش با اسرائیلی ها در مورد امام و انقلاب و اعتدال گرایی زده شده، چه معنایی دارد؟ امیدواریم دولت تکذیب کند.

اتهامات حسن عباسی علیه رئیس جمهور در حالی است که وی با استناد به منابع اسرائیلی این سخنان را بیان کرده و خواستار تکذیب آن از سوی دولت شده است. به نظر می رسد جناب عباسی اگر واقعا دنبال حقیقت در این باره بوده اند، بهتر بود ابتدا این موضوع را با مسئولان مطرح می کردند تا اینکه ابتدا آن را در افکار عمومی بیان و از دولت خواستار پاسخ گویی درباره درستی یا نادرستی آن شوند. اظهارات وی نشان می دهد که هدف وی از طرح این مسائل چیزی جز فضاسازی علیه دولت و به خصوص تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیست زیرا وی همسو با جبهه پایداری و یکی از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته ای و توافقنامه ژنو و همچنین تفاهم سیاسی لوزان است.

اتهامات این چهره جنجالی اصولگرا و نزدیک به جبهه پایداری علیه رئیس جمهور کشورمان در حالی است که پیش از این نیز کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و عضو جپهه پایداری، در نطق میان دستور خود در مجلس، جملات اهانت آمیزی را به روحانی نسبت داده بود. وی در بخشی از سخنان خود مدعی شده بود که رئیس جمهوری در رساله دکترای خود اطلاعات مهمی در حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده است.