به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۷۸۶۸۷
دولت در انتخابهای خود نگران جوسازی‌هاست

جوسازی مانع شایسته‌سالاری می‌شود

گروه سیاسی: رییس سابق سازمان ترتیب بدنی تصریح کرد: کسانی که هشت سال مصیبت برای کشور ایجاد کردند؛ هنوز فعال‌اند و با جوسازی اجازه نمی‌دهند دولت با دست باز از نیروهای شایسته استفاده کند.
جوسازی مانع شایسته‌سالاری می‌شود
محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا٬ با اشاره به اینکه به‌‌ همان میزانی که سرمایه‌های انسانی و مدیریتی در زمان احمدی‌نژاد کنار گذاشته شدند٬ دود ‌آسیب آن به چشم نظام و مردم رفت؛ افزود: در مقابل این اتفاق مدیران لایق و دلسوزی کنار گذاشته شدند٬ که متاسفانه عده‌ای از آنها از صفر شروع می‌کردند و حتی سطح تحصیلات دانشگاهی‌ تعدادی از دانشگاهی آنها نیز معتبر نبود. وی افزود: علاوه بر آن٬ برخی از این مدیران آشنایی لازم را با کارشان نداشتند٬ بنابراین در این دوره سواد مدیریتی خودرا از دست دادیم و استفاده از مدیران ناکارآمد موجب شد فرصت‌های زیادی را از دست بدهیم.

رییس سابق سازمان ترتیب بدنی در ادامه افزود: متاسفانه همچنان رخنه‌ای از هشت سالی که دولت قبل٬ کشور را دچار افت کرد٬ همچنان در شبکه‌های مدیریتی و اداری ما وجود دارد. در این میان بازگشت به شرایط قبل با اصطکاک‌هایی همراه است و باید مقاومت این افراد در کنار رفتن، ایستادن در مقابل آنها و جایگاه دولت روحانی را در برخورد با این مشکلات مد نظر قرار داد. وی تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده در خود نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد چند برابر حد نیاز نیرو گرفته شد. بدون شک فردی که در آنجا هست٬ انجام کار در این محیط را حق خود می‌داند. باید دید دولت به چه نحوی با این موضوع برخورد خواهد کرد.

مهرعلیزاده ادامه داد: کسانی که هشت سال این مصیبت را برای کشور ایجاد کردند٬ باز هم فعال هستند و با جوسازی اجازه نمی‌دهند دولت با دست باز از نیروهای شایسته استفاده کند. بنابراین دولت هنوز در انتخاب نیروهای خود با هزاران وسواس٬ مراعات جوسازی‌های پس از آن را می‌کند. بر همین اساس بسیاری از نیروهای لایق و باتجربه حضور دارند که به همین دلیل دولت تاکنون نتوانسته از ظرفیت آنها استفاده کند٬ در حالی که برخی از آنها می‌توانند ده‌ها برابر کیفیت عده‌ای دیگر کار کنند.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی در خصوص انتخابات مجلس و احتمال قرار گرفتن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان گفت: نمی‌دانم؛ هنوز در این مورد که جزو لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم قرار بگیرم تصمیم‌نهایی نگرفته‌ام. البته در جریان اقدامات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان هستم٬ اما این شورا هنوز وارد مصادیق نشده و فعلا در مورد مباحث کلی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.