به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۶۱۶۶۷

بهشتی‌پور: آنها كه تیتر «هیچ» زدند جاهلند

گروه سياسي: یک کارشناس مسائل بین الملل درباره واکنش ها به نتایج مذاکرات وین و توافق ایران و 1+5 روی تمدید گفتگوها گفت: آنهایی که مدعی اند که این مذاکرات دستاوردی نداشت و تیتر "هیچ" می زنند خود را تجاهل زده اند و چشم بر واقعیت ها بسته اند.
حسن بهشتی‌پور، در گفتگو با فرارو ضمن بیان این مطلب پیرامون موافقت ایران و گروه 1+5 با تمدید توافق ژنو3 موسوم به برنامه اقدام مشترک با تاکید بر اینکه در مذاکرات وین دو طرف امکان دستیابی به توافق را داشتند گفت: به هر حال بر اساس انتظار و توافقی که پیش از این ایران و گروه 1+5 کرده بودند انتظار می رفت که دوطرف بتوانند با کنار زدن موانع زمینه دستیابی به توافق را فراهم کرده و به توافق جامع و نهایی دست پیدا کنند.

وی افزود: با این حال به دلیل زیاده خواهی های آمریکا و به گمان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازمند توافق بوده و حاضر است به هر قیمتی به توافق دست پیدا کند بنابراین حاضر است در مقابل مواضع حداکثری امتیازات بیشتری بدهد فرصت توافق در وین از دست رفت. این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: با این حال عدم امکان رسیدن ایران و گروه 1+5 به توافق جامع و نهایی به معنای این نیست که مذاکرات دو طرف به شکست انجامیده است و یا اینکه این مذاکرات هیچ دستاوردی نداشت.

لازم به ذكر است كه بعد از مذاكرات هفته گذشته وين روزنامه وطن امروز متعلق به مهرداد بذر پاش عضو جبهه پايداري و از نمايندگان حامي احمدي نژاد تيتر هيچ را به مذاكرات هسته اي ايران با1+5 اختصاص داده بود.