به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۱۲۴۴

همه‌چیز درباره خانواده Xهای BMW/تصاویر

گروه اقتصادی: شرکت خودروساز آلمانی و محبوب BMW محصولات مختلفی را با توجه به سلیقه‌ها و علایق مشتریان خود طراحی و تواید می‌کند.
یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تولید شده در شرکت BMW خودروهای شاسی بلند و نیمه شاسی آن است. خانواده‌ای که به اصطلاح در سری X قرار می‌گیرند. طبق پیش بینی‌هایی که توسط نشریه Autocar انجام شده شرکت BMW قصد دارد تا سال 2020 میلادی تنوع خودروهای مدل X خود را به 8 مدل با به روز رسانی‌های جدید برای مدل‌های معرفی شده برساند. در ادامه با Xهای موجود و Xهای آینده آشنا خواهید شد.

BMW X1




نسل جدید BMW X1 از پلتفرم جدید ULK1 شرکت بی ام و بهره خواهد برد که در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. در حال حاضر مدل کنونی BMWX1 دارای موتور 2 لیتری با سیستم انتقال قدرت 8 سرعته بوده که می‌تواند 240 اسب بخار نیرو تولید کندو در عرض 7.9 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

BMW X2


این مدل مدت‌ها است که شایعه ساخت و تولید آن به گوش می‌رسد. پیش بینی می‌شود X2 تا سال 2020 میلادی با بهره گیری از پلتفرم جدید ULK1 مانند ایکس 1 تولید خواهد شد و از ترکیب کشیده مشابه سری 2 استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که طراحی ایکس 2 مشابه کوپه های اسپرت سه در BMW خواهد بود. بنابراین باید انتظار یک سقف با منحنی با کمان‌های بیرون زده گلگیر چرخ‌ها را داشت.

BMW X3




در سال 2017 BMW قرار است نسل سوم از مدل ایکس 3 خود را رونمایی کند. در حال حاضر جزئیاتی در مورد مشخصات و طراحی مدل جدید ایکس موجود نیست اما تجربه نشان می‌دهد که زبان طراحی BMW هواداران را غافلگیر خواهد کرد. جدیدترین مدل پایه ایکس 3 در حال حاضر دارای موتوری 2 لیتری با توان 240 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است.

BMW X4




دومین اسپرت کوپه BMW با عنوان X4 اخیراً به بازار عرضه شده است اما پیش بینی می‌شود به زودی نسخه M آن نیز وارد بازار شود. ایکس 4 کنونی با دو مدل موتور 2 لیتری توربو I4 و 3 لیتری توربو I6 عرضه می‌شود.

BMW X5




نسل سوم ایکس 5 سال گذشته وارد بازار شد. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این مدل نیز درست مانند ایکس 4 در آینده ای نزدیک با نسخه M به بازار عرضه شود که نیروی خود را از موتور توربو 2 قولو 4.4 لیتری V8 تأمین می‌کند

BMW X6



نسل جدید BMW X6 با کد f16 که اخیراً وارد بازار شده است توانسته موفقیت سری‌های قبلی خود را تکرار کندو حتی از نظر آمار فروش نیز از مدل‌های قبلی خود پیشی بگیرد. این خودرو در واقع نمونه تغییر یافته مدل E71 X6 است که خیلی از فرمول همیشگی خود فاصله نگرفته است. ایکس 6 جدید قوی هیکل تر، عریض تر و تهاجمی تر از مدل‌های قبلی خود است.


BMW X7


ایکس 7 محصول جدید BMW خواهد بود که قرار است اواخر سال 2017 میلادی وارد بازار خودرو شود. طبق اعلام رسمی شرکت BMW در ساخت ایکس 6 از معماری جدیدی که BMW آن را معرفی کرده استفاده خواهد شد. این شاسی بلند جدید در بسیاری از مؤلفه‌های اصلی با دیگر اعضای خانواده X شباهت‌هایی خواهد داشت. طبق آمار بدست آمده شروع تولید آن در اواخر سال 2016 در کارخانه اسپارتنبورگ آغاز می‌شود. بسیاری معتقدند ایکس 7 پاسخ BMW به مرسدس بنز GL است.

BMW X8


هنوز خبری قطعی در مورد تولید این مدل از سری ایکس منتشر نشده است اما طراحیان به احتمال زیاد برگرفته از مدل X7 خواهد بود کارشناسان معتقدند در صورتی که طراحی و تولید X8 تأیید شود می‌توان آن را رقیبی برای آئودی Q8 که در آینده وارد بازار خواهد شد دانست.
مرجع : بازار خبر