به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۸۳۳۸۴
«جام‌بزرگ» رکوردش را شکست

دومین مدال طلای کاروان ایران به دست آمد

گروه ورزشی: مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز تیم دانشجویان ایران موفق شد دومین مدال طلای کاروان ایران در بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی را کسب کند. پیش از این خدمتی در تفنگ بادی ۱۰ متر به مدال طلا رسیده بود.
دومین مدال طلای کاروان ایران به دست آمد
در ادامه رقابت‌های تیراندازی بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد، امروز سه‌شنبه مه‌لقا جام‌بزرگ در ماده ۵۰ متر درازکش خفیف بانوان به رقابت با دیگر حریفان پرداخت و در نهایت موفق شد با امتیاز ۶۲۳.۵ امتیاز مدال طلای این ماده را از آن خود کند. جام بزرگ رکورد ملی را که در اختیار خودش بود ۳.۳ ارتقا داد. در این بخش، ورزشکاران کره‌جنوبی و تایلند دوم و سوم شدند.

در همین بخش مریم طالبی با امتیاز ۶۱۳.۳ سی و چهارم شد و نجمه خدمتی با امتیاز ۶۰۱.۹ در مکان چهل و نهم قرار گرفت. با این گردن آویز طلا، تعداد مدال‌های کاروان ایران به ۲ مدال طلا و ۲ برنز رسید و به جایگاه دهم رده‌بندی توزیع مدال‌های بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی صعود کرد. پیش از این نجمه خدمتی در تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر به مدال طلا رسیده بود و تیراندازی دختران ایران با ترکیب نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ و مائده امین‌زاده در ماده تفنگ ۱۰ متر بادی و تیراندازی بانوان ایران با ترکیب نجمه خدمتی، مریم طالبی و مه‌لقا جام‌بزرگ در ماده ۵۰ متر درازکش به دو مدال برنز دست یافته بودند. بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی از روز دوازدهم تا بیست و سوم تیرماه در شهر گوانگجو کره‌جنوبی برگزار می‌شود. ایران با کاروانی متشکل از ۸۳ ورزشکار در ۸ رشته، ۲۶ نفر عضو کادر فنی، ۱۲ نفر عضو کادر اجرایی و ۲ داور در این رقابتها شرکت کرده است.
مرجع : مهر