به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۷۱۲۳۳
کامیابی نسبی ایرانی‌ها در هفته‌دوم

كارنامه نمايندگان ايران در لیگ‌ قهرمانان آسيا

گروه ورزشي: هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا با بهتر شدن وضعيت امتيازگيري ايراني‌هاي حاضر در ليگ سپري شد و آنها از کسب 4 امتياز هفته اول به 8 امتياز در هفته دوم رسيدند.
به گزارش "ورزش سه"، تیم های ایرانی که در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا 2015 به یک برد، یک تساوی و دو باخت دست پیدا کرده بودند، در هفته دوم به دو پیروزی و دو تساوی رسیند و وضعیت خودشان را از ناکامی نسبی هفته اول به کامیابی نسبی در هفته دوم لیگ قهرمانان تغییر دادند.

پول، پیراهن، پیروزی ...
پرسپولیسی ها اولین تیمی بودند که به عنوان نماینده ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند. آنها که به سبک سال های طلایی فوتبال ایران حتی تا آخرین ساعات پرواز به تاشکند در فکر پول و پیراهن و ... بودند، بالاخره پا به سرمای تاشکند گذاشتند و به دیدار دومین حریف آسیایی خود رفتند. پرسپولیسی ها که سرمست از پیروزی در دیدار با لخویا به این بازی رسیده بودند، در ده دقیقه اول به محک حریف خود پرداختند و سپس با استفاده از بازیسازی گابریل و نوری از مرکز میدان و حرکات سریع نوروزی و عالیشاه از راست و چپ حریف را تحت فشار قرار داد و در نهایت با استفاده از پاس بلند عالیشاه و موقعیتی که طارمی از آن یک پنالتی برای سرخپوشان ساخت، گل اول را از روی ضربه محمد نوری وارد دروازه حریفشان کردند.

اما در نیمه دوم که پرسپولیسی ها احتیاج به حفظ سه امتیاز ارزشمند این بازی بودند، دست به یک بازی منطقی زدند تا به واسطه آن از این مهلکه جان سالم به در ببرند و در نهایت و علیرغم حملات بنیادکار در این نیمه، با هوشیاری همه بازیکنان خود و علی الخصوص سوشا مکانی در درون دروازه، توانستند سه امتیاز شیرین تر از عسل را با خود به تهران بیاورند. در بازی دیگر این گروه دو تیم لخویا قطر و النصر عربستان به دیدار هم رفتند، که بهترین نتیجه از نظر سرخپوشان را کسب کردند و به تساوی یک بر یک رسیدند تا نزدیک ترین رقیب پرسپولیس شش امتیازی در این گروه، النصر دو امتیازی باشد و بنیادکار و لخویا نیز با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار بگیرند. دیدارهای بعدی این گروه در روز سه شنبه 26 اسفندماه برگزار می شود که ابتدا در ساعت 16:30 لخویا در ازبکستان مهمان بنیادکار خواهد بود و سپس پرسپولیسی ها در ساعت 21 در عربستان به مصاف النصر خواهند رفت.

این تیم کم گل می زند
اما دومین ایرانی حاضر در هفته دوم رقابت ها، نفت تهران بود که در تهران به مصاف تیم قدرتمند و متمول اماراتی، یعنی العین رفت، هرچند نفتی ها در نیمه اول این بازی نتوانستند همان نفت همیشگی باشند اما در نیمه دوم و به رهبری مهندس فوتبال ایران یعنی ایمان مبعلی دروازه العین را به توپ بستند، اما در کمال ناباوری و مانند بازی قبلی، این تیم نتوانست دروازه حریف خود را به نسبت میزان حملات خطرناکی که انجام داد باز کند و در نهایت به یک تساوی یک بر یک در خانه خود رضایت داد.


شاید دلیل اینکه نفتی ها نتوانستند بازهم مانند حضورشان در لیگ برتر ایرانی ها متعجب کنند، کمبود تجربه بازی های بین المللی شان باشد که در این مسابقات بدجوری یقه شان را گرفته است. آنها بعد از دوبازی قابل قبول فقط یک امتیاز گرفتند و در قعر جدول گروه خود قرار دارند. دیگر بازی این گروه بین تیم های الشباب و پاختاکور در عربستان انجام شد که از شانس خوب نفتی ها، آن بازی با نتیجه دو بر دو مساوی تمام شد تا امید نفتی در دو هفته اول ناامید نشود. اکنون پاختاکور ازبکستان با 4 امتیاز در صدر جدول و الشباب عربستان و العین امارات نیز با دو امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. بازی های بعدی این گروه در روز چهارشنبه27 اسفند ماه برگزار می شود و طی آن در ساعت 15:30 العین امارات در ازبکستان به مصاف پاختاکور صدرنشین می رود و در ساعت 18:00 نفتی ها باز هم در تهران با تیم الشباب مسابقه می دهد.

مقاوم در برابر بدشانسی
فولاد خوزستان سومین تیم ایرانی بود که در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2015 به میدان رفت. این تیم که گویا دیگر با بدشانسی خو گرفته است در این بازی مهدی بدرلو را هم به دلیل محرومیت ناشی از اخراج در بازی قبلی به همراه نداشت، اما با این وجود یک بازی تقریبا پایاپای را با حریف ازبکستانی خود در تاشکند انجام داد و همانند بازی هفته قبل در گرمای اهواز، این بازی را هم در سرمای تاشکند با نتیجه تساوی، اما این بار یک بر یک به پایان رساند تا با دو امتیاز از دو بازی در انتظار بازی بعدی این گروه بین تیم های الهلال عربستان و السد قطر بماند.


فولادی ها در هفته آینده در اهواز میزبان الهلال نامدار خواهند بود و با پیروزی در آن بازی وضعیت خود را در جدول به آن چیزی که همه از آنها انتظار دارند نزدیک خواهند کرد. این بازی در روز سه شنبه 26 اسفند ماه و در ساعت 16 انجام می شود. بازی دیگر این گروه نیز بین تیمهای لوکوموتیو تاشکند و السد قطر در ساعت 19:15 و در قطر برگزار می گردد. سرخپوشان اهوازی که تقریبا یک تیم پرستاره را خارج از میدان و به عنوان محرومان خود ثبت کرده اند، در یارگیری نیم فصل، تمام تلاش خود را کردند تا در حدی بتوانند جای ستاره های محروم شده را پر کنند، البته در کنار تلاش مسولان این تیم باید از سعی بازیکنان این تیم در جهت به چشم نیامدن جای خالی محرومان هم گفت که اتفاقی قابل تحسین است.

از آن 8 دقیقه لعنتی، خبری نبود
اما آخرین تیم ایرانی حاضر در هفته دوم رقابتها، تراکتورسازی تبریز بود که در تبریز به مصاف الاهلی، اما از نوع اماراتی اش رفت. تراکتور سازان که بازی اول خود را در تاشکند و در عین ناباوری در 8 دقیقه تسلیم نسف قاراشی ازبکستان کرد، در این بازی با احتیاط بیشتری به مصاف حریفش رفت که بتواند سه امتیاز بازی خانگی را به دست آورد. بازی پایاپای پیش می رفت تا اینکه تراکتورسازان در دقیقه 40 و در با حرکت زیبای بازیکن تازه به میدان آمده شان یعنی فردین عابدینی و توسط فرشاد احمدزاده به گل برتری خود رسیدند.

سرخپوشان تبریزی که از نیمه دوم بازی قبلی و آن 8 دقیقه لعنتی چشم شان ترسیده بود، در نیمه دوم بیشتر مشغول مقاومت در مقابل حملات پیاپی الاهلی بودند و بیشتر سعی شان بر این بود تا از تنها گل و سه امتیازشان محافظت کنند تا اینکه بخواهند تماشاگران شان را برای شادی گل از جا برخیزانند. آنها در نهایت و با مقاومت بازیکنان شان علی الخصوص حامد لک، توانستند این حریف سرمایه دار را از پیش رو بردارند واولین سه امتیاز خود را در لیگ قهرمانان 2015 به دست آورند. بازی بعدی تراکتورسازان در هفته سوم این رقابت ها در روز چهارشنبه 27 اسفند ماه و در ساعت 20:50 دقیقه و در مقابل الاهلی دیگر این گروه در عربستان انجام می شود، البته قبل از آن بازی در ساعت 20:05 نسف قاراشی در امارات به مصاف الاهلی امارات می رود.