به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۵۴۹۵۳

دردسر سفر به تهران برای روحاني مصري

گروه بين‌الملل: سفر یکی از علمای الازهر به ایران و دیدارش با تعدادی از مراجع شیعه، در مصر جنجال‌ آفرین شد.
به گزارش ایسنا، سفر احمد کریمه از اساتید شریعت اسلامی دانشگاه الازهر به تهران موجب شد تا بزرگ‌ترین موسسه دینی در مصر ضمن تکذیب هر گونه ارتباط با انجام این سفر، از این استاد دانشگاه به دلیل آنچه که سوء استفاده از نامش خوانده، بازجویی کند. بنابر گزارش سی.ان.ان عربی، سفر این استاد دانشگاه الازهر به تهران موجب شد تا یک بار دیگر جنجال رسیدن "تشیع" به الازهر مطرح شود.

سی. ان. ان عربی نوشت که بر اساس گزارشات خبری که هنوز نتوانسته صحت و سقم آن را مشخص کند، شیخ کریمه هفته گذشته در راس هیاتی رسمی به ایران سفر کرد و در جریان این سفر با تعدادی از مراجع شیعه دیدار و به بررسی "روابط مشترک الازهر و حوزه‌های شیعی" پرداخت.

اما در این میان الازهر در بیانیه‌ای انجام بازدید رسمی علمای الازهر از حوزه‌های شیعی در ایران را تکذیب و از رسانه‌ها خواست تا در انتشار اخبار مربوط به الازهر دقت بیش‌تری به خرج دهند. هم‌چنین در آن چه که مربوط به آن نیست، از نام الازهر استفاده نکنند. روزنامه الیوم السابع نیز در این باره نوشت که دانشگاه الازهر تصمیم گرفت تا احمد کریمه را به دلیل سفرش به ایران و استفاده از نام الازهر مورد تحقیق و بازجویی قرار دارد.