به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۷۶۸۲۳

برنامه اوباما پس از بازنشستگی

گروه بین الملل: رئیس جمهوری آمریکا با حضور در برنامه‌ای طنز از برنامه‌هایش پس از بازنشستگی خود سخن گفت وتاکید کرد که می‌خواهد زندگیش دیگر در کانون توجه نباشد.
برنامه اوباما پس از بازنشستگی
دیوید لترمن، مجری برنامه طنز مشهور شبکه خبری سی بی اس موسوم به "نمایش آخر شب" است و میهمانان سرشناسی را به این برنامه دعوت می‌کند واین بار به سراغ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رفت. اوباما به شوخی درباره آینده‌ای آرام‌تر پس از پایان‌ دوران حکومتش سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که آمریکایی‌ها 33 سال است که با این کمدین کهنه کار بزرگ شده‌اند.

اوباما گفت: پس از یک روز کاری سخت و بازگشت به خانه ، خوشحالیم که میدانیم شما آنجا هستید تا خنده را به ما منتقل کنید واین ارزش بسیاری دارد شما بخشی از زندگی همه ما شده‌اید. لترمن همچنین از اجرای "بامزه" اوباما در جریان ضیافت با خبرنگاران در کاخ سفید تقدیر کرد و پرسید که آیا اوباما خودش آنها را نوشته بود یا خیر. اوباما با نگاهی طولانی به وی گفت: البته که کار خودم بود. تمام آنها را از خودم گفتم.من آدم خیلی بامزه‌ای هستم.

اوباما و دیوید لترمن در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله ناآرامی های بالتیمور گفت‌وگو کردند و رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اکثر جوامع اقلیت روابط خوبی با پلیس ندارند. اوباما در پاسخ به این سوال که آیا نژاد پرستی یک عامل اصلی در جریان اعتراضات بوده است گفت: پس از تاریخ برده داری، قوانین جیم کرو و تبعیض نژادی، مسائلی باقیمامنده بود اما جامعه ماگام‌های بزرگی برداشت. من گواه آن هستم.

لترمن همچنین تاکید کرد که اوباما در فاصله تبلیغات بازرگانی به وی گفته است که می‌خواهد پس از پایان دوران ریاست جمهوری یک ماه کاملا از عرصه سیاسی به دور باشد. به گفته اوباما وی و همسرش می‌خواهند به مسائلی از جمله تغییرات آب و هوایی و نیز کمک به اقشار آسیب پذیر و خانواده نظامیان بپردازند. اما پیش از همه اوباما بر این نکته تاکید کرده که می‌خواهد زندگی‌اش دیگر در کانون توجه نباشد. اوباما افزود: داشتم به این فکر می‌کردم که شاید من و تو بتوانیم دومینو بازی کنیم.
مرجع : ایسنا