به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۳
24خرداد هیچ کس به خواب هیچ کس نرفته بود و...

رئیس‌جمهور ما اهل زمین است و همين را سپاس!

گروه سياسي: 24خرداد هیچ کس به خواب هیچ کس نرفته بود، در خواب هم به کسی نگفته بودند که به روحانی رأی بدهد، مردمی که 24 خرداد به روحانی رأی دادند، هیچکدامشان خواب‌نما نشده بودند، همه بیدار و هشیار و با سلامت عقل و از سر اندیشه، آقای روحانی را انتخاب کردند.
رئیس‌جمهور ما اهل زمین است و همين را سپاس!
افسر موموندی

فردای صبح انتخابات، تیتر روزنامه‌ها هم خبر از حماسه می‌دادند، نه معجزه‌ای رقم خورده بود و نه برگزیده‌ای آسمانی سر از صندوق آرا درآورده بود. تنها خبری که مردم زمین شنیدند این بود که یک روحانی سیاستمدار و خوشنامِ ایرانی، رئیس جمهور شد. همین دیروز- پريروز بود آقای روحانی هم گفت که با آسمان رابطه ندارد، و این بهترین پیغام برای مردمی بود که پای بر زمین دارند و خود را و خدایشان را هم خوب مي‌شناسند.

این که رئیس جمهور ادعای ارتباط با آسمان را ندارد بسیار مهم است، زیرا سفره‌های مردم ایران در دوران مردی از نان خالی شد که فرشته‌ها دور سرش پرواز می‌کردند و به گفته مریدانش، همچون پیامبری برای معجزه آمده بود! هشت سال گذشت و دوره مردی که می‌خواست نشانی دزدان ثروتمند را بگوید و شگفتی‌آفرین تهی دستان هزاره سوم شود، به سر آمد و نه بویی از نفت ماند و نه پول نفت.

او نه فقط رئیس جمهوری ایران که سودای مدیریت جهان را هم داشت، یاران امام معصوم را در سراسر جهان می‌شناخت و در سوگشان گریبان به باد می‌داد. افسوس و دریغ، این دولتمرد پر جنب و جوش و جنجال آفرین ما که سر بر آسمان خیال می‌سایید، با بوی فقر و گرسنگی و بیکاری و بیماری که هیچ با جابجایی میلیاردها دلار در خزانه بانک مرکزی هم از رویای اداره جهان رهایی نیافت....

حالا ایرانی متین و نجیب، رئیس جمهور پیشین را بدرقه کرده و آینده خود و فرزندانش را به مردی سپرده است که درد انسانِ پوست و گوشت و خون دار را بفهمد و بداند زندگیِ همین انسان زمینی را اگر دریابد، آسمان و فرشته‌ها و خدا هم با او خواهند بود.... مهم این است که آقای روحانی اگر چه روحانی، اما انسانی زمینی باشد و مهم از جنس همین مردم زمین بودن است.

مهم این است که از قیمت نان خبر داشته باشد و فروشنده‌های محله‌اش، گوجه را به همان قیمتی بفروشند که ما می‌خریم و بوی گرسنگی را از بوی نفت تشخیص بدهد. مهم این است که اگر نامه برایش ننویسیم و به استقبالش هم نرویم، سهام عدالت و سیب زمینی‌ها تقسیم شوند و بداند که خدا در همین نزدیکی است، مهم این است که خدا را در سفره‌های خالی مردم، در درد بیماران بی دوا و عرق شرم پدران تهی دست هم ببیند و بی‌ادعای معجزه، قدرت درمان دردهای مردم را با تدبیر و حکمت داشته باشد......به آن امید!

۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۵۸
دیگه بهار جان داری خیلی سخت میگیری!!!شما هم هنوز هیچی نشده موضع نگیر (114620)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۳۰
از دوره ایشون سلفی ها شیعه کشی رو شروع کردند چرا سخت نگیره واقعیته (114823)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۳۰
شما خوابید یا خودت رو زدی به خواب؟
شاید هم دوستدار احمدی نژادی.
خواننده محترم مردم امیدشون زنده شده، امید یعنی همه چیز ادم.
وقتی بعد از 8سال با لذت اخبار رو میشنویم و منتظریم اخباری از دولت بگه، این یعنی همه چیز.
بعد شما میگی هموز هیچی نشده؟؟؟؟؟ (114868)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۰۴
خودشو به خواب زده ، بذار بخوابه. (114991)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۱۲
میهواستم دعا کنم که تات از سر سفره نویسنده این متن برودتا معنای خالی شدن سفره را بفهمد
پشیمون شدم
انشاالله در دوره روحانی خدا به این نویسنده بی انصاف مال زیادی عطا کند (114896)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۰۳
مهم این است که رئیس جمهور خودش هم می داند که واقعا منتخب مردم است و در مقابل مردم احساس مسئولیت می کند...!! (114624)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۰۳
بسیارعالی بود.انشالله با تدبیر وامید مشکلات موجود حل بشن (114625)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۰۶
مهم این است که بدانی خدایی هم هست که روزی بابت تک تک این کلمات که نوشتی از تو سوال خواهد نمود

مهم این است که ٤ سال دیگر هم بر همین باور باشی و نگویی که نگذاشتند و یا وقت عبور از روحانی است (114626)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۲۴
همین که امیدوارمون کرده و از دست احمدی نژاد نجاتمون داده و زیبا حرف میزنه بهش احترام میزاریم و ازش ممنونیم (114862)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۰۵
و مودبانه صحبت می کنه. افراطی نیست. و .... (114992)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۲۳
اگروضعیت اقتصادی وسیاسی واجتماعی وبخصوص امنیتی درکشورمساعد بود هیچوقت به من وشما وحتی آقای روحانی اجازه عرض اندام نمی دانند (114635)
یکی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۲۷
چه حس خوبیه که رییس جمهور کشورت را دوست داشته باشی و امیدوارم حالا حالاها این حس در من و جوانان این سرزمین وجود داشته باشه (114636)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۳۲
متاسفانه هنگام پیروزی دکتر روحانی که با راهیابی ایران به مسابقات جام جهانی و پیروزی تیم والیبال کشورمان همراه بود هر روز خبر خوبی می شنیدیم و همه خوشحال بودیم و همه به خیابان ها رفتند و به شادی پرداختند اما من نرفتم خیلی دوست داشتم شرکت کنم نشد.. ولی یاد اون دوران بخیر. من طرفدار دکتر عارف بودم توی سایت طرفداران دکتر روحانی هم نام نویسی کرده بودم چون میدونستم دکتر عارف بالاخره کنار میکشه و باید به تدبیر و امید رای بدیم. یادمه هنگامی که دکتر عارف توی مسجد جامع سخنرانی داشتند جمعیت زیادی اومده بودند اکثر دستان هم از فرهنگیان بودند حس خاصی وجود داشت فضا مثل الان نبود همه تردید داشتند ولی امیدوار بودن فضا تغییر کنه که الحمدله اینطور شد.. با وجود اینکه شوق زیادی برای پیروزی دکتر روحانی داشتیم ولی متاسفانه با رای نیاوردن دکتر نجفی امیدهایمان به ناامیدی بدل شد هنوز هم بابت این قضیه ناراحتم.. امیدوارم وزیر کارکشته و قدرتمندی برای آموزش و پرورش معرفی کنند حقیقتا از رای نیاوردن دکتر نجفی ناراحتیم. کاش توی این دولت فرهنگیان نیز به حق و حقوق قانونی خودشان برسند... (114638)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۲:۱۶
درود بسيار شيوا و گوياي همه چيز (114649)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۶:۳۴
من 8سال قبل منتظر حضور آقای روحانی در انتخابات بودم و خدا را شکر که این بار به صحنه آمدن و رای هم آوردند. من از یک چیز نگرانم و آنهم شوخی های طلبگی آقای روحانی در جلسات و سخنرانی هاست که بلافاصله صدا و سبما بصورت معنادارو جهت دار آن را پخش میکند. امیدوارم آقای دکتر روحانی عزیز این نگرانی ما را برطرف کند. انشاءا... (114662)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۰۹
منم نگرانم صداوسیما رسم مروت به سیاق گذشته بربندد و زخم زند (114891)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۲۲
چرا نگرانید؟خیلی بامزه است که!!!! (114998)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۶:۴۱
اينم شد رئيس جمهور!؟

نه هاله، نه خط قرمز نه قدسي نه شمسي!!

خودش كه معجزه نيست بلدم نيست معجزه كنه!!

لا اقل كاش دلمون خوش بود بلده خالي ببنده....

بخشكي اي شانس! (114663)
کوشان
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۸:۱۷
احسنت. زیبا و موجز نوشته شده و از روی درد (114676)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۸:۲۴
باید اضافه میکردید که دولت ایشان دولت امام زمان نیست و هاله نور هم ندارد، معجزه هزاره سوم هم نیست. اقتصاد مملکت را از طریق بقال و قصاب سر کوچه درک و هدایت نمی کند. دروغ هم نمی گوید و آمار هم دستکاری نمی کند. (114677)
عصاره الانتوئین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۸:۲۴
درود خدابرتو ای نویسنده خوش ذوق که حرف دل مارو گفتی. این آقای هاله نور یک پنچرگیری را هم نمی تواند اداره کند چه برسد به....... (114678)
فاطیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۹:۰۶
بسیار جالب بود (114682)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۹:۵۲
به ان امید ..انشا الله (114701)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۹:۵۶
بسیار زیبا بود (114708)
مرتضی عب...
United States
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۰:۰۳
بهخدا قسم من خودم شخصا احمدی نژاد را حلال نخوام کرد چون هیچ عزتی برای فرزندان ایران باقی نگذاشت....الان من شخصادانشجوی دکتری هستم ولی یک تومان درامد ندارم... (114714)
افسوس
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۳:۴۱
متاسف شدم از خوندن نظر شما... و منم حلالش نمي‌كنم... و خيلي‌هاي ديگه... كاش مي‌تونستم نظر شما رو 1000 تا مثبت بدهم... (114802)
تحصیلکرده
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۲۶
بی ارزش شدن تحصیلات باعث شده ماهایی که برای به دست آوردن مدارج علمی شب و روز مطالعه کردیم با اونایی که شب خوابیدن صبح بیدار شدن رفتن دانشگاه مدرک گرفتن برابر بشیم یا بعضا پایین تر قرار بگیریم. عرضه و تقاضا تو دانشگاهها رعایت نشده. با وجود کاهش اشتغال ظرفیت دانشگاهها و تعداد دانشگاههای بی کیفیت رو بدون برنامه ریزی بلند مدت افزایش دادند. الان طوری شده که دانشجوهای تحصیلات تکمیلی آرزو می کردن با دیپلمشون می رفتن وارد بازار کار آزاد می شدند. (114820)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۱۹
میدونی چرا بیکاری
واسه اینکه دنبال کار پشت میز میگردی آقای دکتر
این سیاه بازی ها و مظلوم نمایی ها واسه مردم شاید جواب بده واسه دو جا جواب نمیده
یکی پیش خدا یکی هم تو خلوت خودت
میدونی چرا اینجوری گفتم واسه اینکه من مزرعه دارم با حقوق و مزایای کافی هم حاضر بودم که کسی را استخدام کنم ولی هر کی آمد بعد از چند وقت گفت کار سخته اخه مهندس کشاورزی که رفته این درس رو خونده غیر از مزرعه و کشاورزی تو صحرا جای دیگه ای میتونه کار کنه ؟
اینها همه اش نه ولی خیلی از ان تقصیر خودمونه ربطی هم به احمدی و روحانی و خاتمی نداره (114917)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۹:۲۱
این مزرعه شما د راسترالیا هستش؟شما اگه یه سر به برو بچ پناهنده ایرانی که به قول شما از سر دلخوشی و کار پشت میزی خواهی دل رو زدن به دریا بزنی حتما میتونی کسایی رو پیدا کنی که نگن سخته!!بعدشم کسی که میره دکترا میخونه نهایتا یا استاد میشه یا پژوهشگر در هر صورت دکترا که میگیره نمیاد واسه شما بیل بزنه!!ضمنا تقصیر ما هست ولی به احمدی و روحانی و خاتمی و...خیلی ربط داره خیلیا (114959)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۵:۱۴
وقتی قدرت تحلیل دوستان این هست چه میشه گفت
میخواهیم مملکت پیش بره ؟
هیچ کس از مهندس کشاورزی انتظار نداره بیل بزنه, تمام امکانات رفاهی هم واسه آنها فراهم بوده درد اینه که کار جربزه میخواهد همت میخواهد تلاش میخواهد خلاقیت میخواهد علاقه میخواهد
اره عزیزان کسی دنبال بیل زدن نبوده سعی کنیم قدرت تحلیل را بالا ببریم تا گیر به قول شما احمدی نژاد نوفتیم
در ضمن هم وطنان پناهنده در استرالیا ترجیح میدن شغل های شریف دیگری داشته باشند (امیدوارم منظورم رو بفهمید) (115064)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۰۸
ببخشید تو کجای دنیا دیدی که دکتر پشت میز نشینه ؟ دانشجویان رشته هایی مثل ادبیات و ..... تا دکترا می خونن چون براشون کار نیست حداقل اونجوری می تونن استاد بشن. (114993)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۱۱
شما ی بار می گی مزرعه داری ، ی بار دیگه گفتی مغازه داری و... شما دوست عزیز با این همه مال و اموال چرا رفتی استرالیا ؟ (114994)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۱۱
هزاران - . (114995)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۱۲
دقیقا ربط به محمود داره. (114996)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۱:۱۵
توقع داری دانشجوی دکتری بره بیل بزنه یا کارگری کنه ؟ (114997)
مسلم
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۰:۱۱
انشالله که دوران عوامفریبی گذشته باشد و همه بتوانند در کمال عقل واز روی آگاهی رای خود را به آنکس که صلاح میدانند بدهند . (114716)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۶
بسیار عالی.واینها همه به ما می آموزد که اقتصاد و معیشت فقرا همسنگ توسعه سیاسی است در غیر این صورت فقرا برای نیازها و رفع گرفتاریهایشان در دام پیامبران دروغین می افتند.کار بر نخبگان سیاس سخت بلکه قفل می شود. (114726)
یه نفر
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۰:۵۸
ان شاءالله به امید آن روز
برای موفقیتش دست به دعا برمیداریم .. (114745)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۰:۵۸
واقعا آقای دکتر حسن روحانی باعث افتخار ما ایرانیان است ونامش برای همیشه در تاریخ این سرزمین خواهد ماند. (114746)
فرسيم
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۱:۰۵
با سپاس فراوان !!!! انشااله كه دولت به ياري مردم فقر بوجود اومده رو بزودي زود ريشه كن كنند و نفت رو كه نه نان رو به سفره هاي مردم برگردونند!!! (114752)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۱:۱۴
عالي فقط همين (114754)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۱:۲۰
بسیار زیبا و دلنشین و البته گزنده بود. ممنون (114757)
چالش
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۱:۴۱
......به آن امید! (114764)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۶
رییس جمهور شما؟!!!
ایشان رییس جمهور همه نیست؟ چه فایده! (114769)
وحید
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۲:۰۰
اره دیگه انتخابات تموم شد حالا میگه من معجزه نمیکنم قبل از انتخابات یه چیزه دیگه میگفتی که کلید (114772)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۳:۲۸
بي نظير بود... (114797)
کارتن خواب
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۴۲
امید همیشه خوب اما مساله آقا و احمدی و روحانی نیست مساله من تو ما ئیم که بدونیم چه میخواهیم از زندگی از بودن از صف بستن و گریه کردن ! بلدیم با هم نه بهم بخندیم؟
مشکل تفکر ماست.
مشکل درک نکردن مون از همنوعمون!
مشکل درک غلط از خلقتمون!
و.......
همه مراقب باشیم بدبختی بیشتر و بیچارگی بیشتر گرفتار نشیم
دور و برمون و بهتر عمیقتر و بیشتر کنکاش کنیم همه چیزو می فهمیم (114829)
اصغر
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۲۳
اینجا جا دارد که از زحمات آقای رویانیان مدیر عامل پرسپولی تشکر کنم. (114860)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۰۴
چه ربطی داشت؟؟؟ (114932)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۱
به زبون ساده اگر رئيس جمهور واقعا منتخب مردم باشه مردم مشكلات رو تحمل ميكنن چون ته قلبشون مطمئن هستند رئيس جمهور به فكرشون هست و تمام سعيشو ميكنه كه مشكلات اونها زودتر حل شه اونموقع است كه از بچه 7ساله تا پيرمرد و پيرزن 80 ساله همه يكجورايي دوست دارن به رئيس جمهور و دولت كمك كنن چون اونو از خودشون مي دونن (114878)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۳۹
آنهایی که خواب دیده بودند احمدی نژاد از جانب قدسین آمده آیا برای این دروغ چه توجیهی دارند.شرم بر آن ها باد (114905)
ایرانی ایرانی ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۵۱
تورو خدا هرکی میتونه بیاد ورزشگاه ازادی بیاد استقلال ایران بازی داره-فقط بدون حاشیه (114909)
بگمراد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۰۲
کاش محمود یا بچه هاش یا حسین شریعتمداری و ..... این مطلب را بخونند تا بفهمند مردم در موردشان چی فکر میکنند . (115018)