به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۷۵۸۳

زد و خورد شديد در پارلمان اوکراین! /تصاوير

گروه بين​الملل: بحث بر سر راه حل خروج از بحران جدایی طلبی در شرق اوکراین به زد و خورد میان نمایندگان احزاب راستگرا و کمونیست در پارلمان این کشور منجر شد.
به گزارش خبرگزاری آلمان، در حالی که اعتراضات جدایی طلبانه در شهرهای شرقی اوکراین ادامه دارد، نمایندگان پارلمان به زد و خورد با یکدیگر پرداختند. بر این اساس درگیری بین نمایندگان حزب پوپولیست راستگرا و حزب کمونیست رخ داد. در نشست امروز پارلمان اوکراین بحث بر سر یافتن راهی برای خروج از بحران جدایی طلبی در این کشور، اعضای حزب پوپولیست راستگرای "آزادی" به "پژوتر سیموننکو" رهبر حزب کمونیست حمله کرده و اقدام به زد و خورد با نمایندگان این حزب کردند. سیموننکو در سخنان خود نامزدهای ریاست جمهوری از احزاب ملی گرا را مسئول به وجود آمدن خطر فروپاشی اوکراین دانست. در اعتراض به این زد و خورد در پارلمان، نمایندگان احزاب ائتلافی با ترک صندلی های خود نشست امروز را از رسمیت انداختند.

پارلمان اوکراین پیش از این نیز به دلیل اختلاف نظر بین اعضای احزاب مختلف شاهد زد و خورد بین نمایندگان بوده است. در همین حال دولت آلمان از دولت انتقالی اوکراین خواست توافق مربوط به اجرای تغییرات قانون اساسی را عملی کند. "اشتفن زایبرت" سخنگوی دفتر صدراعظم آلمان با بیان این مطلب گفت حفظ حقوق اقلیت ها و خلع سلاح گروه های موسوم به "نیروهای دفاع شخصی" از جمله موارد ذکر شده در این توافق است.

برلین همچنین از روسیه خواسته است با استفاده از نفوذ خود نیروهای حامی مسکو در اوکراین را به آرامش فراخوانده و شمار نظامیان خود را در مرزهای اوکراین کاهش دهد. این در حالی است که به دنبال بروز تنش در سه شهر شرقی اوکراین نیروهای امنیتی این کشور با انجام عملیاتی 70 نفر از طرفداران روسیه را در شهر خارکف بازداشت کردند.  گفتنی است مناطق شرقی اوکراین از روز شنبه صحنه برگزاری تظاهرات و ایجاد آشوب و تسخیر مراکز دولتی از سوی افرادی است که خواهان کسب استقلال از کی یف و الحاق به روسیه هستند.


 
مرجع : فرارو