به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۸۶۶۳۳
بررسی 16 تیم لیگ برتر در هفته اول

سیمای جدید تیم‌های لیگ برتر+تصاوير

گروه ورزشي: هفته اول لیگ برتر در دوره پانزدهم، در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و طی آن 16 تیم لیگ برتری به مصاف یکدیگر رفتند.
سیمای جدید تیم‌های لیگ برتر+تصاوير
به گزارش "ورزش سه"، در هشت بازی انجام شده، 5 بازی به تساوی رسید و 3 بازی نیز به پیروزی یکی از تیم ها انجامید. 13 گل از خط دروازه ها عبور کرد و البته قهرمان فصل قبل نیز بازی خود را با پیروزی آغاز کرد.

سپاهان اصفهان: قهرمان بازی اول را برد

قهرمان فصل چهاردهم لیگ برتر در اولین بازی خود در در اصفهان میزبان استقلال خوزستان بود، سپاهانی ها با دو تغییر نسبت به ترکیب فصل قبل خود به میدان رفته بودند، حبیب گردانی و میلاد سرلک دو بازیکنی جدیدی بودند که در فصل نقل و انتقالات جذب تیم شدند و در ترکیب ثابت، به میدان رفتند.

سپاهانی ها توانستند اولین بازی خود را با تنها گل دقیقه 68 مهاجم جوان دو فصل اخیر خود، مهدی شریفی، به پیروزی برسند و به عنوان قهرمان فصل قبل توانست در اولین هفته لیگ پانزدهم خود را در بالای جدول نگه دارد. عبداله کرمی و محمدرضا خلعتبری نیز دو بازیکن این تیم بودند که داور مسابقه کارت زرد دریافت کنند.
سپاهانی ها در هفته دوم باید در یکی از جذاب ترین بازی های هفته در دربی اصفهان به دیدار ذوب آهن بروند.

استقلال تهران: دلچسب های هفته اول

تیم پرویز مظلومی یکی دیگر از سه تیم پیروز در هفته اول، با 5 تغییر نسبت به تیم سال گذشته خود به میدان رفته بود، میثم مجیدی، امین حاج محمدی، روزبه چشمی، سیدمهدی رحمتی و جابر انصاری بازیکنان اضافه شده به این تیم در لیگ پانزدهم بودند که در ترکیب ثابت این تیم به میدان رفتند.


استقلال با دو گل سجاد شهباززاده توانست خود را به صدر جدول رده بندی برساند و این مهاجم را نیز به صدر جدول گلزنان، رحمتی و برهانی دو بازیکن اخطاری آبی پوشان در این بازی بودند، استقلالی ها که در هفته اول در مشهد میهمان سیاه جامگان بودند، دو بازیکن فصل پیش خود یعنی محسن فروزان و رضا عنایتی را روبروی خود می دید. حنیف عمران زاده و هرائر مگویان دو بازیکن محروم استقلالی ها برای هفته اول مسابقات لیگ برتر بودند.

آبی پوشان بازی هفته دوم خود را در دیداری حساس، در تهران و در مقابل ملوان برگزار خواهند کرد.

ملوان بندرانزلی: قوها در قلعه

انزلی چی ها که چند وقت اخیر را با حواشی مدیریتی بسیاری دست و پنجه نرم کردند و در حالی که سرمربی جدید این تیم از جایگاه ویژه ناظر بازی شان بود در اولین بازی میزبان ذوب آهنی بودند که 231 روز باخت را تجربه نکرده بود، ملوانان در این بازی با سه تغییر نسبت به فصل قبل به زمین رفتند، حسین ماهینی، آرش افشین و پویا نزهتی سه بازیکنی بودند که در این فصل برای این تیم به میدان رفتند.


ملوانی ها در حالی توانستند با تنها گل آرش افشین بازی را به نفع خود به پایان برسانند که به دلیل گرما و رطوبت بالا، این بازی دو بار توسط داور قطع شد و تیم ها به استراحت پرداختند. آرش افشین تنها بازیکن کارت زرد گرفته این تیم در این بازی بود و محمد آبشک نیز تنها بازیکن محروم این تیم بود. احتمالا در یکی دو روز اخیر نیز تکلیف نشستن امیر قلعه نویی روی نیمکت این تیم نهایی خواهد شد.

انزلی چی ها بازی هفته دوم خود را باید در تهران و به میهمانی استقلالی ها برگزار کنند که در صورت ثبت شدن قرارداد سرمربی جدیدشان، باید گفت یک بازی جذاب را در پیش خواهیم داشت.

پرسپولیس: یک تیم پر امید

سرخ پوشان پایتخت نیز در اولین بازی خود در مقابل پدیده مشهد قرار گرفت. پرسپولیسی ها که 5 تغییر را در فصل جدید و در تیم خود داشتند با گل های علی علیپور و هادی نوروزی به نتیجه ای بهتر از تساوی دو بر دو دست پیدا نکردند. فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان، ایمان صادقی، کمال کامیابی نیا و لوکا ماریچ 5 بازیکن جدید الورود به این تیم بودند و البته میلاد کمندانی که در بازی های فصل قبل زیاد برای این تیم به میدان نمی رفت برای سرخپوشان در این بازی به صورت ثابت به میدان رفت.


امید عالیشاه، سوشا مکانی، مهدی طارمی و رضا نورمحمدی چهار محروم سرخ پوشان برای این بازی بودند و کمال کامیابی نیا و هادی نوروزی نیز بازیکنان اخطاری سرخ پوشان در این بازی بودند، نکته جالب در بازی این تیم، این بود که سرخ پوشان در حالی در مقابل حریف مشهدی خود قرار گرفتند که چهار بازیکن سابق این تیم در ترکیب حریف حضور داشتند، حسین بادامکی، یونس شاکری، میثم نقی زاده و میلاد غریبی در این بازی حضور داشتند و بادامکی و شاکری در این بازی توانستند دروازه تیم سابق خود را باز کنند.

سرخ پوشان در هفته دوم باید در اهواز با استقلال خوزستان دیدار کنند.

پدیده مشهد: گلزن ها علیه تیم سابق

این تیم مشهدی در سال دوم حضور خود در لیگ برتر دست به خانه تکانی اساسی زد و از نیمکت تا بسیاری از بازیکنان داخل زمین در این تیم تغییر کرده اند، اصلی ترین اتفاق روی نیمکت این تیم حضور رضا مهاجری به جای علیرضا مرزبان بود و در ترکیب اصلی نیز پدیده ای ها با پنج تغییر نسبت به تیم فصل قبل خود به میدان رفتند، حسین بادامکی، امیرحسین یوسفی، حسن جعفری، میثم نقی زاده و محمود خمیسی بازیکنان تازه وارد این تیم بودند.


بادامکی و شاکری دو بازیکن سابق پرسپولیسی ها در این بازی توانستند برای تیم فعلی خود گلزنی کنند، نژادمهدی، صادقی و حقیقی سه بازیکن اسمی این تیم بودند که از تیم اصلی فصل گذشته پدیده ای ها جدا شدند و البته باید این نکته را نیز عنوان کرد که مشهدی ها در این بازی اخطاری را از داور مسابقه دریافت نکردند، البته مسعود نظرزاده تنها محروم این تیم برای هفته اول مسابقات لیگ پانزدهم بود.

پدیده ای ها در هفته دوم مسابقات میزبان فولاد خوزستان خواهند بود.

راه آهن: لوکوموتیو به راه افتاد

یکی دیگر از عجیب ترین و البته پرحاشیه ترین تیم های لیگ پانزدهم راه آهن بود که تا یک هفته قبل از آغاز رقابت ها هنوز از حضور خود در لیگ برتر اطمینان نداشت، اما لوکوموتیورانان که با فرهاد کاظمی در لیگ پانزدهم ماندند با همین مربی نیز بازی های خود را آغاز کردند و در اولین بازی در اهواز به مصاف فولاد رفتند و در عین ناباوری توانستند با دو گل از حریف خود پیش بیفتند و اگر ده دقیقه پایانی می توانستند از گل های خود دفاع کنند، در پایان بازی نتیجه نهایی را تساوی دو بر دو نمی دیدند.


میلاد محمدی و امین منوچهری دو گلزن راه آهنی ها در این بازی بودند و مهدی زاده و ایران نژاد نیز بازیکنانی بودند که در این دیدار کارت زرد دریافت دریافت کردند. مهدی جعفرپور، احمد مهدی زاده، حسین کریمی و سیامک کوهنورد چهار تغییر ترکیب اصلی این تیم نسبت به تیم فصل قبل بود.

در هفته دوم رقابت ها، راه آهن در زمین خود به مصاف سایپا خواهد رفت.

فولاد خوزستان: تیمی بدون سرباز

سرخ پوشان اهوازی بعد از حواشی که در فصل قبل برای این تیم به وجود آمد امسال بدون بازیکنان سرباز خود به رقابت های لیگ قدم گذاشت، فولادی ها در بازی اول خود و مطابق آن چیزی که سرمربی شان عنوان کرده بود اسیر چمن ورزشگاه غدیر اهواز شدند و دو بار دروازه خود را باز شده دیدند اما در نهایت در دقایق 84 و 87 توانستند بازی را به تساوی کشاندند، یوسف وکیا نیز تنها اخطاری سرخ پوشان اهوازی در این بازی بود.


حسین ابراهیمی و مهدی دغاغله دو بازیکن جدید فولادی ها در ترکیب ثابت این تیم در فصل جدید بودند که در اولین بازی این تیم در مقابل راه آهن به میدان رفتند. این تیم در دومین بازی خود در هفته دوم مسابقات، در مشهد به دیدار پدیده می رود.

نفت تهران: تدارک برای آسیا

نفتی ها پس از حفظ سرمربی فصل قبل خود، در اولین بازی این فصل به سراغ آخرین حریف خود در فصل پیش رفتند، البته بازی این دو تیم از نظر حساسیت، موقعیت و جذابیت ابدا قابل مقایسه با آخرین بازی فصل چهاردهم نبود و در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.


سیدجلال حسینی، سانتوس و عیسی آل کثیر سه بازیکن جدید نفتی ها بودند که در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفتند و این در حالی است که پیام صادقیان و مهدی مومنی دو بازیکن جدید این تیم بودند که در این بازی به میدان نرفتند و آلویز نونگ نیز در بیست دقیقه آخر برای زردپوشان بازی کرد و تنها اخطاری این بازی بود.

نفتی ها در هفته دوم لیگ برتر، میزبان صبای قم خواهند بود.

استقلال اهواز: تغییرات اساسی

سومین ضلع فوتبال اهواز که امسال با خرید امتیاز تیم فولاد نوین در لیگ برتر حاضر شد، در بازی هفته اول خود در قم به دیدار صبا رفت و در نهایت موفق به کسب یک امتیاز و یک تساوی بدون گل شد. سعید قزلگچلی، محمد غلامی و محمد اسماعیل نظری سه بازیکن اخطاری اهوازی ها در این بازی بودند.


نکته جالب در این تیم اینکه هر 11 بازیکن این در این بازی نفرات جدید استقلالی های اهواز بودند که در این فصل جذب تیم شدند و پرویز کریمی، حمیدی، سالارزاده، قزلگچلی، میردورقی، ریکانی، حسینی، نظری، آشوبی، کلاه کج و غلامی بازیکنان تشکیل دهنده ترکیب اصلی این تیم بودند. در این فصل سرمربی این تیم سیاوش بختیاری زاده و مدیرفنی آنها محمود یاوری هستند.

آبی پوشان اهوازی در هفته آینده خود میزبان سیاه جامگان خواهد بود.

تراکتورسازی: چهره جدید با سربازها

تراکتورسازان که در این فصل تونی اولیویرا را روی نیمکت این تیم نشاندند، از بازیکنان سرباز زیادی در ترکیب خود سود می برند، آنها که در بازی برابر نفت تهران به میدان رفته بودند، در این بازی نیز نتوانستند به پیروزی برسند.


آنها که نسبت به ترکیب فصل قبل خود از شش بازیکن جدید استفاده کردند چهار سرباز را در ترکیب خود داشتند، محمدرضا اخباری، سینا عشوری، سروش رفیعی، عبداله کرمی، کارلوس کاردوسو و آگوستین سزار شش تفاوت ترکیب اصلی تراکتورسازان نسبت به آخرین بازی این تیم در فصل گذشته بود.

تراکتورسازان که در این بازی کارت زردی دریافت نکردند امید دارند در بازی دوم و در دربی حساس تبریز بتوانند هر سه امتیاز کامل را به دست بیاورند.

صبا قم: یاران دایی

صبایی ها نیز از جمله تیم هایی بودند که قبل از شروع فصل با مسائل مدیریتی دست به گریبان بودند و در نهایت توانستند سروسامانی به تیم خود بدهند و علی دایی را نیز به سرمربیگری تیم منصوب کنند. آنها نیز در ترکیب اولیه خود از شش بازیکن جدید استفاده کردند که در فصل قبل در این تیم حضور نداشتند، حامد لک، خوزه ماچادو، هاشم بیک زاده، رضا حقیقی، قاسم دهنوی و محمد قاضی بازیکنان تازه به قم آمده ای بودند که در ترکیب اولیه این تیم به میدان رفتند.


صبا بازی اول خود را در هفته گذشته در مقابل استقلال اهواز در قم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رساندند و آرام طبع، ماچادو و ابراهیمی سه بازیکن کارت زرد گرفته این تیم در این بازی بودند. قمی در بازی دوم خود در تهران در حالی باید به مصاف نفت بروند که تقابل علی دایی و علیرضا منصوریان می تواند جذابیت های بسیاری را دربر داشته باشد.

سایپا: جوان های قدیم

بدون شک این تیم یکی از عجیب ترین تیم های لیگ پانزدهم خواهد بود، سایپایی ها که همیشه جوانگرایی و استفاده از بازیکنان کم سن و سال را در ترکیب و لیست خود داشتند در این فصل از 13 بازی کن بالای سی سال استفاده خواهند کرد، البته شاه ماهی صید شده توسط این تیم در فصل نقل و انتقالات در هفته اول بازی ها به دلیل عدم صدور ITC نتوانست به میدان برود، جواد نکونام بازی اول تیم جدیدش را از روی سکوها پیگیری کرد اما غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و وحید اسماعیل بیگی سه خرید جدید این تیم بودن که در هفته اول مسابقات و در ترکیب ثابت برای سایپا به میدان رفتند و البته دوجکویچ دروازه جدید و بوسنیایی این تیم نیز بازی را از روی نیمکت تماشا کرد.


یکی دیگر از موارد تعجب برانگیز این تیم، انتقال آن از سایپا به تهران است، آنها در اولین بازی خانگی خود در ورزشگاه شهید دستگردی که به دلیل قطعی برق منجر به توقف 45 دقیقه ای شده بود، در مقابل گسترش فولاد به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. آنها البته یکی از تیم هایی بودند که در بازی اول خود اخطاری دریافت نکردند.

سایپا در دومین بازی خود باید میهمان تیم راه آهن شوند.

گسترش فولاد تبریز: آبی تبریز با طرح فنرباغچه

آبی پوشان تبریز اولین بازی خود را در تهران و در مقابل سایپا به تساوی بدون گل دست یافتند، مهدی کیانی نیز تنها بازیکن این تیم بود که در این بازی کارت زرد دریافت کرد. فراز کمالوند سرمربی فصل گذشته این تیم که استخوانبندی گسترشی ها را برای لیگ پانزدهم حفظ کرد، از پنج بازیکن جدید در ترکیب ثابت خود استفاده کرد، محمد نصرتی، مهدی کیانی، ایوب کلانتری، داریوش شجاعیان و سعید دقیقی پنج بازیکنی بودند که برای اولین بار لباس آبی تبریزی ها را به تن کرده بودند و در ترکیب ثابت این تیم به میدان آمدند.


گسترش فولادی ها باید در هفته دوم مسابقات در دربی تبریز به میدان بروند و با توجه به تساوی بدون گل هر دو تیم تبریزی در بازی اول، یقینا یکی از جذابترین بازی هفته دوم را در پیش خواهیم داشت.

ذوب آهن اصفهان: کمترین تغییر

سبزپوشان در بازی های فصل قبل هفته به هفته شرایط بهتری را به دست آوردند و در نهایت به رتبه چهارم لیگ و قهرمانی جام حذفی دست پیدا کردند، با کمترین تغییر در ترکیب اصلی، بازی های خود را در لیگ پانزدهم آغاز کردند، آنها فقط محمد نژادمهدی و اکبر صادقی را به ترتیب جایگرین سانتوس و دهنوی کردند.


ذوبی ها اولین بازی خود را در انزلی و در مقابل ملوان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند، هرچند که در پانزده دقیقه پایانی دروازه این تیم را به توپ بسته بودند اما در نهایت نتوانستند کاری از پیش ببرند و لیگ پانزدهم خود را با شکست آغاز کردند. علی همام نیز تنها بازیکن اخطاری ذوبی ها در این بازی بود.

اصفهانی در هفته دوم باید به مصاف حریف همشهری خود بروند تا یکی از دربی های جذاب هفته دوم در بازی ذوب آهن و سپاهان شکل بگیرد.

استقلال خوزستان: ضلع سوم فوتبال اهواز

دیگر تیم آبی پوش اهوازی یعنی استقلال خوزستان در اولین بازی خود در لیگ پانزدهم در اصفهان به دیدار سپاهان رفتند و بازی خود را با نتیجه یک بر صفر به حریف واگذار کردند. خنیفر، دورقی و زهیوی نیز اخطاری های این تیم در اولین بازی بودند.


استقلال خوزستانی ها نیز به مانند باقی تیم ها بعد از حفظ عبداله ویسی دست به تغییرات اساسی در تیم شان زدند و از بازیکنان جوان و کم و نام نشان تری استفاده کردند و حضور 7 بازیکن جدید در ترکیب اولیه این تیم نشان از این موضوع دارد، خسوس، دانیال ماهینی، شیرزادی، سالاروند، زهیوی، بیت سعید و جانفدا بازیکنانی بودند که برای اولین بار در ترکیب ثابت این تیم به میدان رفتند.

یاران ویسی در هفته دوم رقابت ها باید میزبان سرخ پوشان پایتخت باشند.

سیاه جامگان مشهد: ابومسلم مدرن

یکی از تیم های صعود کننده به لیگ برتر که می توان گفت انشعاب اصلی همان تیم ابومسلم ریشه دار است در اولین بازی خود در حالی به مصاف استقلال تهران رفت که از دو بازیکن فصل گذشته این تیم استفاده می کرد، محسن فروزان و رضا عنایتی قطعا برای این بازی انگیزه های فراوانی داشتند، هرچند که فروزان در چند موقعیت خوب به نجات تیمش آمد و عنایتی نیز در به ثمر رسیدن تنها گل این تیم موثر بود اما در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به صعود حریف تهرانی به پایان رسید و میلان یوانوویچ نیز تنها بازیکن اخطاری این تیم در این بازی بود.


مشهدی ها بعد از جایگزین کردن رسول خطیبی روی نیمکت این تیم، مانند دیگر تیم صعود کننده به لیگ برتر، ترکیب تیم خود را دچار تحولات اساسی کرد و 10 بازیکنی که در ترکیب ثابت این تیم در بازی اول به میدان رفتند اولین بار بود که لباس سیاه جامگان را به تن می کردند، فروزان، عنایتی، حسینی، یوانوویچ، کامدار، دلیر، نقی زاده، تیزرو، میری و احمدی بازیکنان جدید این تیم بودند.

مشهدی ها در بازی دوم خود باید در اهواز و در مقابل استقلال اهواز به میدان برود.

جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۳
چرا همه تیمها مدل و رنگ لباساشون یکیه !!
یه کم خلاقیت و تنوع رنگ هم بد نیستا (318915)