به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۳۸۴۶۵
تونل بهشت‌آباد باید خراب شود

تجمع بختیاری‌ها در اعتراض به‌تونل‌بهشت‌آباد

گروه جامعه: گردهمایی و اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری ‌با هدف اعتراض به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب ‌در شهرکرد برگزار شد.
تجمع بختیاری‌ها در اعتراض به‌تونل‌بهشت‌آباد
‌به گزارش فارس، با حضور مجمع نمایندگان‌ استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم به نشانه اعتراض به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب مقابل امامزادگان دوخاتون شهرکرد تجمع کرده و فریاد «تونل بهشت‌آباد باید خراب شود» و «حفر تونل گلاب ممنوع است» سر دادند. سعید زمانیان نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس ‌پیش از ظهر امروز در این گردهمایی گفت: مردم این استان از تمام شهرستان‌ها امروز در این مکان گردهم آمده‌اند تا مراتب اعتراض خود را به حفر تونل نشان داده و به دنبال احقاق حقوق خود هستند.
 
او با بیان اینکه ما با انتقال آب مازاد این استان به استان‌های مجاور مشکلی نداریم گفت: مخالفت شدید ما با احداث تونل بهشت‌آباد با طول ۶۵ کیلومتر و در عمق ۳۰۰ متری است که با احداث آن استان سرسبز چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل خواهد کرد. زمانیان حفر تونل گلاب و بهشت‌آباد را نقض واضح قانون توسط مسئولان استان همجوار دانست و گفت: صدای خروش آب زاینده‌رود و بهشت‌آباد باید تا ابد در این استان به گوش برسد و ما خواهان احقاق حقوق پایمال شده خود هستیم.
 
نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: ما از مسئولان کشور به ویژه وزیر نیرو انتظار داریم جلوی زیاده‌خواهی‌ها و اعمال غیر‌قانونی استان اصفهان گرفته شود.  او با تاکید بر اینکه مردم غیور چهار محال و بختیاری یک سر سوزن از حق خود کوتاه نمی‌آیند گفت: سخن اصلی ما اعتراض به حفر غیر‌قانونی و غیر‌اصولی تونل است و اگر قرار باشد هر استانی به بهانه با اعتبارات استانی خود به دنبال آب باشد پس ما هم می‌توانیم از اعتبارات خود در تونل تنگ گزی استفاده کنیم.